Gå til innhold
Hundesonen.no

Redningsvest til dvergschnauzer


Blondiemamma

Recommended Posts

Jeg har sett at de har fine redningsvester på xxl til en ganske rimelig penge. Tror det er av merke kennel. Jeg skal kjøpe den typen til Dina i sommer. Sist jeg sjekket hadde de den ikke på hjemmesiden da, men jeg håper de har fått de inn igjen i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått tabellen riktig, så er det de to bakerste målene man ser på.. og for å få en vest som passer hennes brystmål som er 44 cm, så må jeg opp i strl XL som er 66 cm lang???? :)

Det høres veldig rart ut, jeg har ett par små ezydog vester i kjelleren (nye), kan sjekke hvordan de er på mål. Mulig den ene passer dvergschnauzer.... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en i str.xxs og en i xs. Jeg tror nok str.xs vil passe til dvergschnauzer.

Den er gul/svart lik til denne:

DSC00088.jpg

Fra nakken og bakover er den 22,5cm. Bryst stykket og rundt magen kan justeres endel.

Selges for kr. 250,- pluss porto hvis den skal sendes. Jeg kan ta den med til NKK Drammen hvis du skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra de som selger ezydog vestene. .Og de anbefalte XS til Blondie.. Så da er nok brystmålene kanskje minimum.. Altså det smaleste, og så kan man regulere de ut.. Så da satser jeg nok på en slik en, om andre ikke har noen bedre tips til bedre seler. .Ser at Baltic selene får mye skryt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, den jeg linken til har jeg. Må bare annbefale den! Utrolig praktisk med stor regulering, pluss at den er "hel" under, slik at det er veldig behaglig for hunden og løfte den opp (det er håndtak på den også) vis den faller i vannet.

2.jpg

Zorba er ikke så sikker på om han synes det var så kult likevel og hoppe fra båten, men han trodde virkelig han kom til og få taki den fuglen ute på vannet, hehe.

edit: Men som du ser på zorba sin, er den litt stor. Husker ikke hvilken størrelse han har, vesten ligger på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig rart ut, jeg har ett par små ezydog vester i kjelleren (nye), kan sjekke hvordan de er på mål. Mulig den ene passer dvergschnauzer.... :getlost:

En liten rettelse... Vestene jeg har er ikke ezydog, de er ruffwear...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra de som selger ezydog vestene. .Og de anbefalte XS til Blondie.. Så da er nok brystmålene kanskje minimum.. Altså det smaleste, og så kan man regulere de ut.. Så da satser jeg nok på en slik en, om andre ikke har noen bedre tips til bedre seler. .Ser at Baltic selene får mye skryt..

Vi bruker Baltic (de gule) på jobben og de holder utrolig godt, veldig slitesterke og holder hunden GARANTERT over vannet :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra Kennel til begge mine DSer. Kosta bare 100 kr stykket i fjor sommer. Har prøvd å finne ut hvilken størrelse jeg har kjøpt til dem, men det står selvfølgelig ikke på vesten, det ville jo vært for lettvindt :getlost: Men jeg er nesten 100% sikker på at jeg kjøpte den som er fra 0-8 kg, og det er da den minste de har. Passer fint til mine som er tisper på 6 og 8 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt på denne fra ezydog jeg.. Men synes målene virker så rare.. :ahappy:

Størrelse Brystmål Lengde

XS 48-81 25-33

S 53-89 33-40

M 63-99 38-50

L 68-111 43-61

XL 76-121 51-66

89_459530408.jpg

Jeg har også sett på den der. Den roper på visakortet mitt :) Men jeg vil engentlig ha en som er "hel" under. Ser mye mer behageligere ut for hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas Olson ja.. hm, ikke dumt.. og da er det lettere å få byttet osv hvis den ikke passer... Jeg har ikke båt selv, og ikke bor vi i nærheten av noen sjø heller, så er vet jo i grunn ikke hvor mye jeg kommer til å få bruk for den.. men jeg har jo noen venner med hytter osv da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...