Gå til innhold
Hundesonen.no

Redningsvest til dvergschnauzer

Blondiemamma

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har sett at de har fine redningsvester på xxl til en ganske rimelig penge. Tror det er av merke kennel. Jeg skal kjøpe den typen til Dina i sommer. Sist jeg sjekket hadde de den ikke på hjemmesiden da, men jeg håper de har fått de inn igjen i butikken.

Skrevet

Har tittet litt på denne fra ezydog jeg.. Men synes målene virker så rare.. :getlost:

Størrelse Brystmål Lengde

XS 48-81 25-33

S 53-89 33-40

M 63-99 38-50

L 68-111 43-61

XL 76-121 51-66

89_459530408.jpg

Skrevet

Ezydog sine seler er veldig regulerbare, så kanskje det gjelder vestene også? Sto det ingenting om vekt etter størrelsene? (Gjorde det når eg kjøpte sele til valpen).

Skrevet

Hvis jeg har forstått tabellen riktig, så er det de to bakerste målene man ser på.. og for å få en vest som passer hennes brystmål som er 44 cm, så må jeg opp i strl XL som er 66 cm lang???? :getlost:

Skrevet
Hvis jeg har forstått tabellen riktig, så er det de to bakerste målene man ser på.. og for å få en vest som passer hennes brystmål som er 44 cm, så må jeg opp i strl XL som er 66 cm lang???? :)

Det høres veldig rart ut, jeg har ett par små ezydog vester i kjelleren (nye), kan sjekke hvordan de er på mål. Mulig den ene passer dvergschnauzer.... :getlost:

Skrevet
Det høres veldig rart ut, jeg har ett par små ezydog vester i kjelleren (nye), kan sjekke hvordan de er på mål. Mulig den ene passer dvergschnauzer.... :)

Flott! :D:getlost:

Skrevet

Vi har en i str.xxs og en i xs. Jeg tror nok str.xs vil passe til dvergschnauzer.

Den er gul/svart lik til denne:

DSC00088.jpg

Fra nakken og bakover er den 22,5cm. Bryst stykket og rundt magen kan justeres endel.

Selges for kr. 250,- pluss porto hvis den skal sendes. Jeg kan ta den med til NKK Drammen hvis du skal dit.

Skrevet

Fikk mail fra de som selger ezydog vestene. .Og de anbefalte XS til Blondie.. Så da er nok brystmålene kanskje minimum.. Altså det smaleste, og så kan man regulere de ut.. Så da satser jeg nok på en slik en, om andre ikke har noen bedre tips til bedre seler. .Ser at Baltic selene får mye skryt..

Skrevet

forresten, den jeg linken til har jeg. Må bare annbefale den! Utrolig praktisk med stor regulering, pluss at den er "hel" under, slik at det er veldig behaglig for hunden og løfte den opp (det er håndtak på den også) vis den faller i vannet.

2.jpg

Zorba er ikke så sikker på om han synes det var så kult likevel og hoppe fra båten, men han trodde virkelig han kom til og få taki den fuglen ute på vannet, hehe.

edit: Men som du ser på zorba sin, er den litt stor. Husker ikke hvilken størrelse han har, vesten ligger på hytta.

Skrevet
Det høres veldig rart ut, jeg har ett par små ezydog vester i kjelleren (nye), kan sjekke hvordan de er på mål. Mulig den ene passer dvergschnauzer.... :getlost:

En liten rettelse... Vestene jeg har er ikke ezydog, de er ruffwear...

Skrevet
Fikk mail fra de som selger ezydog vestene. .Og de anbefalte XS til Blondie.. Så da er nok brystmålene kanskje minimum.. Altså det smaleste, og så kan man regulere de ut.. Så da satser jeg nok på en slik en, om andre ikke har noen bedre tips til bedre seler. .Ser at Baltic selene får mye skryt..

Vi bruker Baltic (de gule) på jobben og de holder utrolig godt, veldig slitesterke og holder hunden GARANTERT over vannet :getlost:

Skrevet

eg var og kjøpte redningsvest til hunden min på Clas Ohlson... veldig rimenlig priser i så fall!

Skrevet

Jeg har fra Kennel til begge mine DSer. Kosta bare 100 kr stykket i fjor sommer. Har prøvd å finne ut hvilken størrelse jeg har kjøpt til dem, men det står selvfølgelig ikke på vesten, det ville jo vært for lettvindt :getlost: Men jeg er nesten 100% sikker på at jeg kjøpte den som er fra 0-8 kg, og det er da den minste de har. Passer fint til mine som er tisper på 6 og 8 kilo

Skrevet
Har tittet litt på denne fra ezydog jeg.. Men synes målene virker så rare.. :ahappy:

Størrelse Brystmål Lengde

XS 48-81 25-33

S 53-89 33-40

M 63-99 38-50

L 68-111 43-61

XL 76-121 51-66

89_459530408.jpg

Jeg har også sett på den der. Den roper på visakortet mitt :) Men jeg vil engentlig ha en som er "hel" under. Ser mye mer behageligere ut for hunden :)

Skrevet

Clas Olson ja.. hm, ikke dumt.. og da er det lettere å få byttet osv hvis den ikke passer... Jeg har ikke båt selv, og ikke bor vi i nærheten av noen sjø heller, så er vet jo i grunn ikke hvor mye jeg kommer til å få bruk for den.. men jeg har jo noen venner med hytter osv da men...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...