Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhundlukt


Recommended Posts

Jeg synes Diesel lukter "hannbikkje" om dagen.

I dag hadde han ligget i senga, og det lå to flekker på det hvite lakenet :banana:

Har også sett at han har hatt noe smuss på tissen. Gul-grønt.

Vi har tatt forhudsrens et par ganger(en liten stund siden nå), men ikke over flere dager.

Hvor ofte skal det gjøres?

Han er jo kommet i den alderen hvor han tisser OVERALT, og da blir det kanskje vanlig med illeluktende hannhund til tider? :banana:

Går noen uker i mellom hver gang jeg vasker han under (fotene, magen samt stellet).

Er det noe jeg kan gjøre for å få bort den stramme hannhundlukten?

Vaske han oftere, ta forhudsrens og kanskje klippe håret rundt stellet?

Tips fra hannhundeiere mottas med takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å lage lignende tema, Casper har også nemlig litt gul gugge ut av tissen for tiden.

Husker vi hadde en hannhund da jeg bar barn som hadde det samme, er visst ganske vanlig.

Jeg har forhudsrens, men lurer på om det er noen vits, om det har noe for seg, eller om dette bare er noe som går over av seg selv,som kommer i perioder.

Lukt derimot har jeg ikke lagt merke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffer han seg selv når han tisser noen ganger? Det gjør nemlig min ene hannhund, og det lukter skikkelig "hannhund" når han har gjort det og da er det rett i dusjen.

Han har også hatt sånt gulaktig guff der nede, men etter at jeg begynte å klippe håret og holde det kort har han ikke vært noe plaget av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror han tisser på seg selv, for å si det på den måten :banana:

Har klipt hårene foran tissen før, men jeg lurer på om jeg ikke må klippe hår rundt buken generelt.

Tenkte å ta en runde i morgen, med dusj, rens og klipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har det samme og det er vanlig (bekreftet fra dyrlege). Men vi fikk med skylling for å ta det likevel og det gjorde ikke noe at vi brukte det selv om det egentlig ikke var nødvendig ble det sagt. Men det lukter ikke 'noe' fra vår.

Skulle vi ha dusjet vår hver gang han treffer seg selv, så hadde han dusjet hver dag opptil flere ganger :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg må vaske han litt ofte...men jeg har han i sengen og er ikke sånn veldig glad i å ha tiss i sengen, så da blir det dusjen :banana:

Vasker han bare der jeg vet han treffer da. Enten foten, eller forann tissen.

Før da han var litt plaget av det brukte jeg saltvann kjøpt på apoteket og sånne engangssprøyter, og sprøytet det inn i sakene hans, stengte åpningen og masserte saltvannet rundt. Når jeg slapp opp åpningen, kom det en del ekkel gugge ut sammen med saltvannet. Og det gjorde jeg et par ganger, før det var helt rent inni der. Da tok det alltid en stund før det kom tilbake. Høres jo litt halvperverst ut, men det funker ihvertfall :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det forhudsrensen går ut på også. Ganske diskøsting :banana:

Men hunden syns nå ikke det er så ille da :banana:

OT: Når man snakker om 'heslig', så husker jeg for mange år siden der jeg hadde opplæring på PU brukere i helsevesenet. Da var vask en del av det. Måtte ordne opp og den ene brukeren måtte til lege og få ordnet trang forhud blant annet (gjorde det umulig å vaske skikkelig). Utrolig heslig å tenke på at de hadde gått slik lenge. Var jo bare damer som jobbet der og mulig de ikke viste hvordan de skulle vaske en kar - men kan da ikke skjønne at dette ikke er i opplæringen av f.eks vernepleiere. (samt sunt vett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden synes sikkert det er helt greit :banana: Men for meg, så er det ikke det. Hehe. Jeg bruker å ta en vaskeklut rundt stellet jeg da, så jeg slipper å kjenne at den trekker seg sammen inni der. Usj.. :banana::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke klippe for mye rundt "stellet" også, gutta bør ha litt hår rundt tassen så de treffer riktig, klipper man for mye har de lett for å treffe andre steder.. gjerne på sine egne forbein..

Hvorfor det egentlig? (at de mister "balansen" på tassen om man klipper bort håra på stellet :banana: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har omtrent ikke noe hår på tissetassen sin, men han bommer ikke for det om, ikke pga. av manglende hår iallefall. Grunnen til at han får litt tiss på seg av og til (skjer heldigvis ikke ofte), er at han rett og slett er utålmodig, og begynner å gå mens han tisser :banana: <--- måtte bare bruke den, selv om den ikke passet i det hele tatt. Stakkaren blir jo aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Får de ikke noe fuss-greier rundt løpertid da tro?

Jeg har (dessverre :banana: ) hannhund, og vet ikke så mye om tispene. Hadde tispe for mange år siden, men alt det er glemt.

Tror jeg får kjøpe meg ei tispe snart :banana: Så er jeg sikker på å få astma og store byller pga allergi og dyrehår :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vaska bikkja, han stinka noe helt ******(halve kroppen bare..).

Og jeg oppdaget at han har utselett rundt stellet :/ Skikkelig rødt, og det klør.

Har lagt fra seg fæle flekker på mitt hvite laken. Har byttet på senga to dager på rad nå :getlost:

Vasket han med shampo for sensitive hud(hadde nok ikke brukt shampo i det hele tatt der, om jeg hadde oppdaget det før), forhudsrens, klorhexidin og ei sånn salve som jeg ikke husker navnet på i farten.

Skal rense og smøre på salve i kveld også.

På mandag ringer jeg dyrelegen. Blir nok en runde med sårrens og antibiotika. Han har hatt dette en gang før.

Dakars klumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vaska bikkja, han stinka noe helt ******(halve kroppen bare..).

Og jeg oppdaget at han har utselett rundt stellet :/ Skikkelig rødt, og det klør.

Har lagt fra seg fæle flekker på mitt hvite laken. Har byttet på senga to dager på rad nå :)

Vasket han med shampo for sensitive hud(hadde nok ikke brukt shampo i det hele tatt der, om jeg hadde oppdaget det før), forhudsrens, klorhexidin og ei sånn salve som jeg ikke husker navnet på i farten.

Skal rense og smøre på salve i kveld også.

På mandag ringer jeg dyrelegen. Blir nok en runde med sårrens og antibiotika. Han har hatt dette en gang før.

Dakars klumpen.

Uff da, da er det ikke rart det luktet. God bedring til Diesel :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp :getlost:

Han driver heldigvis ikke å klør og slafser borti. Har ikke gjort det i dag hvertfall, men litt i går.. Håper vi slipper skjerm :)

FØler meg passe dum og treg noen ganger. Jeg kunne jo bare ha sjekket under der når jeg kjente det ble lukt. Men neida.. Det slo meg ikke at han faktisk har hatt slik før.

Det var trolig slik streptokok/stafylikokk greier..

I fjor ble han mye bedre allerede dagen etter å ha vært til dyrelegen :D Gikk seff på antibiotika, så han ble helt frisk og rask etter ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble løpetidsstyret langt mer levelig ;-)

- og til den som spurte om utflod: Nei, friske tisper har ikke noe sånt.

Ikke engang i forbindelse med løpetiden? Sånn før eller etter liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han blir frisk raskt da :)

For å hoppe litt tilbake i tid angående forhudsrens og gugge og alt det deilige der, så fikk jeg beskjed av veterinær en gang om å bare skylle tissefanten med lunken kamomillete to ganger om dagen i et par dager så ville det forsvinne. Og det funker faktisk :ahappy: Bruker det når Garm blir litt "grønn" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hos dyrelegen :) Skulle egentlig tidligere denne uka, men det kræsjet litt med jobb.

Jeg har smurt på salve og sårrens(klorhexidin) et par ganger om dagen. Det har blitt myye bedre. I dag var det like før jeg ringte å avbestilte timen ;)

Nesten så jeg skulle ha gjort det, hehe, fordi dyrelegen gjorde ikke stort.

Jeg fikk resept på ny salve(fuciderm), så jeg skal rense i et par dager nå.

500 kroner kostet det å gå inn døra :P

Dyrelegen var litt usikker på hva det kunne være, men hun tippet det samme som meg;

Han markerer mye. Det blir smuss og tiss nedi der. Bakterier. Hår. Fuktig.

Han har også et par slik "kviser". Hadde en som var veldig "rørt" av utslettet.

Det viser seg å være en liten pupp ;).

Blir det ikke bedre, eller værre, så tar vi turen tilbake igjen. Da blir det sikkert blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble løpetidsstyret langt mer levelig ;-)

- og til den som spurte om utflod: Nei, friske tisper har ikke noe sånt.

Nå må jeg innrømme at jeg ble litt bekymra.. Dina hadde utflod under løpetiden da det var et par dager mens hun stod at hun ikke blødde så mye, men hun hadde utflod da... Det renner ikke liksom men hun er fuktig og seig der bak. Eller ikke direkte seig da, men noe er det jo. Er det unormalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble løpetidsstyret langt mer levelig ;-)

- og til den som spurte om utflod: Nei, friske tisper har ikke noe sånt.

Tenkte akkurat det samme son deg :(

Ikke engang i forbindelse med løpetiden? Sånn før eller etter liksom?

Nei, Chicka hadde ikke utflod i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...