Gå til innhold
Hundesonen.no

Når begynte deres hannvalp å løfte beinet ved tissing?


Stripa

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sol var 7 mnd, og jeg ropte bra ! :D Stolt mor !

Så gikk det en uke før neste gang, og når gjør han det litt innimellom - men ikke hver dag (er 8 1/2 mnd nå).

Vi hørte om en som hadde en valp som hadde veltet første gang han forsøkte, og da hadde mamma`n begynt å le... :) Da gikk det 6 mnd før han turte å prøve igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Klein var litt over 6 mnd når han begynte å løfte benet, MEN det var bare når han husket på det, hehe..

Når han var veldig tissatrengt bare løp han ut og glemte av å løfte benet, komiske lille gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser dere som har hatt valper som begynte tidlig, (med tidlig mener jeg under 4-5 mnd), har deres hunder visst større tendenser til dominans, stridighet, ypping mot andre hannhunder og/eller interesse for løpske tisper?

Hadde vært artig og hørt om det kan være en sammenheng :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann var godt over to år før jeg så ham løfte beinet. Han har desverre lagt seg til å markere, men er ikke så notorisk at han ikke får tisset ferdig.

Yngstemann var vel ihvertfall halvannet, og driver stadig med "jentetissing". Når man må tisse, så tisser man (nesten sittende), og markering er markering (ofte er det da tomt allerede).

Ingen av dem virker som hormonidioter akkurat, selv om løpetisper selvsagt er veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser dere som har hatt valper som begynte tidlig, (med tidlig mener jeg under 4-5 mnd), har deres hunder visst større tendenser til dominans, stridighet, ypping mot andre hannhunder og/eller interesse for løpske tisper?

Hadde vært artig og hørt om det kan være en sammenheng :getlost:

Nuka begynnte allerede dagen jeg fikk han da han var 7uker gammel(ikke så stødig på foten da,hehe :lol: )

om han er mer stridig osv en di hannene som er sene med og løfte på bene vet jeg ikke(er oppvokst med tisper rundt meg;) men jeg synst nuka har vore ganske grei opp gjennom tidene, men testing fra en hann rottis er jo ikke til og se vekk i fra da :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hann hund begynte nesten med en gang jeg fikk han. Var vel rundt 10-11 uker.

Og siden løftet han på beinet. Følte det vel ikke var noe vits å sitte når det var

stas å løfte beinet for så å rulle ned fordi han ikke greide å holde balansen.

Utrolig gøy å fasinerende å se på :blink:

Han prøver nok å være dominant ja. Å markere er han en konge på :getlost:

Tror han sender ut veldig mixe signaler til hunder vi treffer. Hunder som vanligvis er

stille og rolige skal "ta" han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...