Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK " Trondheim "

AnitaK

Recommended Posts

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini
Jepp, stiller Fenris, hovawart, i championklasse (og oppdretter/avl, eller hva var det, Torunn?) og Frost, samojed, i juniorklasse.

Vi skal stille 3 stk Hovawart; Odin i åpen klasse (om han da ikke har blitt champion på Oppdal), Zuma i åpen klasse (står for championatet) og Amy i championklassen, samt avlsklassen. Oppdretterklasse blir det også om hundene får bra nok premiering (da stiller Fenris, Stacy, Zira og Zuma. Samme hunder sammen med mamma Amy i avlsklassen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi kommer selvsagt! Stiller nok antageligvis ut bare Tulla, om jeg ikke heller velger agility eller begge deler. :lol: Spørs om jeg får stilt ut Aynï, ikke er det så mye vits heller tror jeg, dersom hun ikke utvikler seg mer til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg fikk i mailen hvertfall:

SKRIVERE NKK`S UTSTILLING 27 OG 28 JUNI

Vi trenger skrivere, både norsk, engelsk og tysksskrivende. En jobb hvor du lærer mye om bedømming av hund! Har du planer om å bli ringesekretær eller dommer så må du ha med deg erfaring som skriver.

Det vil bli holdt skriverkurs fredag 26/6.

Ta kontakt med Liv Sørum

Tel 93082077

Mail liv-soe@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som vanlig jobbe begge dagene. Begynner å ha litt utstillingsabstinens nå.... Og vet jaggu ikke når jeg skal få stilt. Skal jobbe på Oppdal, som vanlig. Og så må jeg jobbe på spesialen også, for det er så mange hunder påmeldt at vi må ha en ekstra dommer, både lørdag og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeyy, photoshoot! :whistle:

a013.gif

*sitter å vurderer stille begge* Bestemme meg når mandag kommer.

Ække no å tenke på ! Meld på meld på meld på meld på :aww:

Jeg skal som vanlig jobbe begge dagene. Begynner å ha litt utstillingsabstinens nå.... Og vet jaggu ikke når jeg skal få stilt. Skal jobbe på Oppdal, som vanlig. Og så må jeg jobbe på spesialen også, for det er så mange hunder påmeldt at vi må ha en ekstra dommer, både lørdag og søndag.

Og vi andre er superglade for at det finnes folk som orker å stille opp for å hjelpe til sånn at VI får vist våre hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig være bortreist denne helga, men nå blir det ikke noe av allikevel, så da regner jeg med at jeg i alle fall kommer og ser på en dag eller to. Egentlig kunne det vært gøy å stille Tinka bare sånn for moro skyld, men jeg tror at jeg i så fall heller skal stille på retrieverspesialen samme helga (jeg ser for meg at hun israelske Agnes et-eller-annet ikke vil være spesielt villig til å skrive en "milelang" kritikk om en hund hvor det eneste positive egentlig er kondisjonen den er i?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
a013.gif

Ække no å tenke på ! Meld på meld på meld på meld på :whistle:

Vi skal faktisk ha samme dommer. Da har jeg jo handler til Blaze også da :aww:

Jeg får grave litt i lommebøkene mine og se om jeg klarer å spore opp noe, også får jeg prøve å finne ut av dommeren litt. Gratis overnatting ser det heldivis ut til at jeg klarer å fikse *tenke hardt*

Edit: Da har jeg sjekket dommeren og det er håp for Talli! Hun har gitt denne hunden Cert & Bir så da burde det være en reel sjangs for oss også siden dem er ganske "type" like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig være bortreist denne helga, men nå blir det ikke noe av allikevel, så da regner jeg med at jeg i alle fall kommer og ser på en dag eller to. Egentlig kunne det vært gøy å stille Tinka bare sånn for moro skyld, men jeg tror at jeg i så fall heller skal stille på retrieverspesialen samme helga (jeg ser for meg at hun israelske Agnes et-eller-annet ikke vil være spesielt villig til å skrive en "milelang" kritikk om en hund hvor det eneste positive egentlig er kondisjonen den er i?).

Jeg skygger unna hun der hvertfall - på den første utstillingen til Ask fikk han gult og forferdelig kritikk (han manglet typelikhet med rasen). Året etter fikk han rødt og akseptabel kritikk. Og han hadde ikke forandret seg stort.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...