Gå til innhold
Hundesonen.no

Å møte en "ikke" i hagen...


Micamor

Recommended Posts

Ja,i går kom årets første "ikke" gående gjennom hagen vår.. Det er et dyr ,og siden hunden min DEMONSTRATIVT IKKE ser det ,IKKE hører det ,og IKKE lukter det.. :rolleyes2: Så har vi døpt dyret til "ikke".

Er det noen som gjetter hva en "ikke" er?

:whistle: Jo,Piggsvin selvfølgelig! :banana: Det er tydelig at gutten har hatt snuta litt for nært en "ikke" en eller annen gang. Det er jo utrolig komisk når bikkja går ut i hagen,og plutselig bare skal studere tretopper.. Ikke snuse,og egentlig vil han inn igjen :) Han ser urkomisk ut når "ikkene" går her.

Jeg er glad i piggsvinene våre jeg,og er lykkelig hvert år de dukker opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Lola - det var et skikkelig modig pinnsvin! :rolleyes2:

Her har vi dessverre ingen "ikke-dyr", skulle ønske at flere av de dyrene vi ser hadde vært sånne, i stedet for "ja-dyr", "ta-dyr" eller "absolutt-tilstededværende-dyr". :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Lola - det var et skikkelig modig pinnsvin! :rolleyes2:

Her har vi dessverre ingen "ikke-dyr", skulle ønske at flere av de dyrene vi ser hadde vært sånne, i stedet for "ja-dyr", "ta-dyr" eller "absolutt-tilstededværende-dyr". :banana:

:) Enig!

Vi har hatt reven og elgen i hagen og rundt om mye i det siste, men ikke et eneste ikke-dyr :) Fant et dødt ikkedyr litt bortenfor her, mistenker at reven har spist det som var å spise på det og kanskje spist opp alle de andre også. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ett ikke-dyr i hagen her en dag. Noen timer senere begynte hunden å bjeffe vilt. Siden har jeg ikke sett ikke-dyret.. Døde av sjokk? :whistle::banana:

Skulle gjerne hatt flere ikke-dyr, de er kjempe søte :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh de er så nusselige! Elsker piggsvin! Pleier å mate den når de kommer på døra. Og kan sitte å studere dem i hagen. EN kveld lå jeg på bakken og skulle ta bilder av en, og så kom naboen og fant meg liggende på magen ved trappa og hun trodde jeg var dritings. hehe.

Men Hera blir totalt vill ved synet av en! Paralysert og gal. Hvis hun kommer nært, prøver hun å bite den.. Selv om den stikker. Blir neste litt rabiat. Så jeg holder henne langt unna de søte små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orry skal ta ikke-dyr han.... For noen år siden filleristet han et piggsvin til tross for at piggene stakk ham i alle retninger :rolleyes2: Norma har aldri sett piggsvin, men hun hadde nok dødd på seg av skrekk hun *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,i går kom årets første "ikke" gående gjennom hagen vår.. Det er et dyr ,og siden hunden min DEMONSTRATIVT IKKE ser det ,IKKE hører det ,og IKKE lukter det.. :rolleyes2: Så har vi døpt dyret til "ikke".

Er det noen som gjetter hva en "ikke" er?

:banana: Jo,Piggsvin selvfølgelig! :) Det er tydelig at gutten har hatt snuta litt for nært en "ikke" en eller annen gang. Det er jo utrolig komisk når bikkja går ut i hagen,og plutselig bare skal studere tretopper.. Ikke snuse,og egentlig vil han inn igjen :) Han ser urkomisk ut når "ikkene" går her.

Jeg er glad i piggsvinene våre jeg,og er lykkelig hvert år de dukker opp igjen. :whistle:

Misunner deg ikke-dyrene veldig(herlig navn) de er kjempefine små tasser. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er søte :-)

Vil du ha ikke-dyr i hagen din kan du lage egnede plasser for dem å lage bol. De er glad i kompostbinger og hauger med løv og kvister. Også kan du gi dem mat da. Kattemat m/ kyllingsmak, kokt potet, sardiner i olje, eggerøre, fisk, frukt, kokte grønnsaker eller middagsrester. Tørrfor for katter er også populært. Husk også litt drikkevann. Pinnsvin skal ALDRI ha melk - det fører til store mageproblemer, heller ikke brød.

Ikke-dyr har desverre mye ulumskheter og husdyra våre (som hunder og katter) kan bli smittet av salmonella fra disse ikke-dyrene.

De har forresten ca 6000 pigger, de er gode svømmere fordi piggene er hule, også røyter dem en og en pigg gjennom hele året også har vi hatt dem i Norge ca. 8000 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ett ikke-dyr i hagen her en dag. Noen timer senere begynte hunden å bjeffe vilt. Siden har jeg ikke sett ikke-dyret.. Døde av sjokk? :banana::whistle:

Skulle gjerne hatt flere ikke-dyr, de er kjempe søte :rolleyes2:

Ikke-dyret har ikke forsvunnet ! :)

Det er på plena nå. Maja begynnte å bjeffe på noe som lå i plena, og det var et ikke-dyr. Hun var nesten borti det, men turde heldigvis ikke å røre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Ikker i hagen :banana: De gjør mye bra, blant annet holder de hoggormen borte har jeg hørt :whistle:

Men som BDD skriver, de har også negative siden ved seg ..

Mallen min har vært i nærkontakt med Ikker flere ganger, hissigere for hver gang; Mallen altså. De stikker jo, det er kult, synes hun :rolleyes2: Godt hun begynner å bli voksen og litt mer dressert nå hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. tror ikke jeg får sett noen ikker i "hagen" min.. da den ligger i tredje etasje i form av en balkong! Dessuten er det lite ikker her i området :ahappy: men men.. hender jo at noen dukker opp nede hos mamma og pappa.. så vi får ta noen stake-outs der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld når jeg hade gått tur med Luna, og kom hjem var det en nydelig ikke i hagen vår. Åh, så søt den var! :ahappy: Luna var veldig nysgjerrig og dyttet den med snuten, og hoppet ca en halv meter bak. Skal si hun ble forskrekka! :lol: Hun ble veldig skeptisk til ikke-dyret og holdt seg på avstand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, mysteriet oppklart. Det var seff et ikke-dyr som satt og gryntet langt inni buskaset i hagen imorges. Hr. Langbein føyk som en pil rundt hushjørnet, jeg etter, og da sto han med snuten begravet langt inni der og jeg kunne bare ikke skjønne hva det var. Han husker nok lille-ikke fra ifjor, han var nemlig kjappere enn den og tok den i munnen og løftet den opp før den rakk å sette ut piggene sine. Heldigvis slipper han på kommando, og ikke gnafser han til heller, så lille-ikke kom fra det uten andre mèn enn et ufrivillig løft og et bums ned igjen. Og heldigvis gryntet den videre etterpå.

Kanskje Hr. Langbein skulle sjekke om han var kjappere også iår? Men nei, det får han ikke lov til. Lille-ikke bor i hagen vår og det skal den få lov til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne lagd alle mulige ikke hus her jeg,men bor alt for nær veien og ikkene er dårlige til å passe på seg selv :ahappy: Finnes det omplassering for ikker forresten? Var en ikke telefon i Oslo før men den er det ingen som tar lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne lagd alle mulige ikke hus her jeg,men bor alt for nær veien og ikkene er dårlige til å passe på seg selv :ahappy: Finnes det omplassering for ikker forresten? Var en ikke telefon i Oslo før men den er det ingen som tar lenger...

Jeg tror det kun er den danske som eksisterer nå. Var en i Norge men litt usikker på om den fortsatt eksisterer, men en venninne av meg fant en liten ikke-unge og da fikk hun haugevis av info om stell av disse små, men desverre døde den. Ikke så uvanlig at små ikke-babyer uten mamma dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...