Gå til innhold
Hundesonen.no

Alle disse testene/prøvene?


SoppenCamilla

Recommended Posts

Er det stor forskjell? :whistle:

Men årsakene kan vel være mange, mangel på "dommere" og figuranter etc... Her i Nord-Norge er det MH 1-én- gang i år (tror jeg), og den koster 500 kr. Har mine mistanker om at "dommer" må flys inn og liknende.

Jepp! Her i nord er det dyrt å arrangere MH, de går ikke akkurat i pluss for å si det sånn! To dommere må hentes inn, og de fleste bor et godt stykke "utenfor kjøreavstand". De skal jo også bo en plass fra fredag til søndag og ha mat, samt betalt for å være dommer.

Så går det bare 8 hunder per dag på MH/FA, dvs 16hunder på to dager.. Ang figurantene så er det litt variabelt om en tar seg betalt eller ikke har jeg skjønt. Jeg tar meg ikke betalt, synes det er morro å lærerikt. Uansett så kreves det jo figuranter til alt, selv de som skal trekke/slippe tråder og/eller skyte må ha gått igjennom et figurantkurs. Testleder må være godkjent o.l. Noen testledere tar seg betalt for å være i andre klubber, og noen gjør det ikke.

Skulle vi tatt 300kr pr test så hadde det gått såpass mye i underskudd at vi ikke hadde hatt råd i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har tenkt litt på en FA med hunden min Tinka, 1 år gammel phalene-mix.

Hvor gammel må hunden være før den kan være med?

Og ellers hvordan trenger man egentlig å forberede seg? Er det noe spesielt man bør/trenger trene på, eller er det spesielle ting man trenger?

Eller er det rett og slett bare å melde seg på og møte opp til riktig tid (og riktig sted) med hunden i halsbånd+kobbel?

Til slutt, er det noe vits for meg å gjøre det? Har jo tenkt å gjøre en del med henne, agility, lydighet, freestyle og evt. litt spor. Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...