Gå til innhold
Hundesonen.no

Brødbakings


Aussieglis

Recommended Posts

Har "arvet" en brødbakemaskin hos gamlingene og har prøvd denne en god del i det siste. Men det blir nesten ALLTID mislykket! :)

Kjøper sånne ferdige brødpakker på butikken med en gjær-pose festet på seg og følger bruksanvisningen for brødbakemaskin. (3dl vann, ca. 8-9dl mel og 25g eller to t-skjeer gjær)

Men... i 80% av tilfellene blir brødet alt for lite hevet, alt for mye hevet (og faller sammen), alt for tungt og tett (så det føles ut som man kan slå ihjel en mann med det) og ja. Ikke ordentlig nybakt og fluffy, som jeg vil ha dem under nugattien min... *ler*

Noen som har tips til verdens værste husmor som ikke får til å bruke en brødmaskin engang?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytte gjær? Altså fra sånn tørrgjær i pose..

Vi hadde problemer med at brødene ble alt for lite hevet og steinharde, skiftet gjær og alt ble så bra :P

Hvordan gjær skal jeg prøve da? Trodde bare det fantes tørrgjær i de der blå posene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjær skal jeg prøve da? Trodde bare det fantes tørrgjær i de der blå posene :P

Sånn "klump" vettu, som man må dele opp med fingrene. Jeg aner ikke hva det heter. Kanskje fersk gjær? :P

edit: la til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...