Jump to content
Hundesonen.no

Kongstorp's Embla & Kongstorp's Dyktige Jon

tm100001

Recommended Posts

Kongstorp's Embla/Embla:

Født: 25.02.07

Bruksområde: Jakt, trekk, kløv, sykkel og enkel klikkertrening

Kjønn: Tispe

Eiere: Meg og mamma, Eva Aronsen og Marit Sandersen (registrert på meg)

Hofter: A

Albuer: AA

Høyde: ca. 60 cm (ikke målt)

Vekt: 25 kg

Resultater: Jaktprøve UK. Ikke noe spesielt resultat, henger litt etter makker. Utstilling til neste år, lovende.

Fór: Pro Plan laks og ris puppy + hundepølser fra norsk dyremat

Far: Sjch Falkuddens Edison, regnr. S15126/00

Mor: Kongstorp's Yra, regnr. 04572/00

Oppdretter: Kongstorp

Annet:

Embla er veldig myk, og liksom litt liten. Hun er veldig morsom, og "snakker" mye. Hun er helsøster til Jølle, men fra gjenparring.

Kongstorp's Dyktige Jon/Jølle:

Født: 06.05.05

Bruksområde: Jakt, trekk, kløv og sykkel

Kjønn: Hannhund

Eiere: Mamma, Marit Sandersen

Hofter: A

Albuer: AA

Høyde: ca. 65 cm

Vekt: ca. 33 kg

Resultater: Jaktprøve. Ikke noe spesielt resultat, henger etter makker. Utstilling til neste år, lovende. Stilt i junior på utstilling, god kritikk.

Fór: Pro Plan laks og ris puppy + hundepølser fra norsk dyremat

Far: Sjch Falkuddens Edison, regnr. S15126/00

Mor: Kongstorp's Yra, regnr. 04572/00

Oppdretter: Kongstorp

13za23n.jpg

Jølle og Embla

1y5t74.jpg

Jølle rister seg :)

2yll4bs.jpg

1jq4x2.jpg

Embla vil inn *brr*

29prfv9.jpg

*gjesp*

ngvtpl.jpg

*inn, please* :)

ogx4r8.jpg

Hundene tar i mot kundene på mamma sitt kontor ;)

2vkyys5.jpg

Jølle må lære seg å ta telefonen ;)

2ckdg9.jpg

Tyggebein!

2emn11t.jpg

Elefant-ører!

108clzm.jpg

Søtis :)

ivfxwx.jpg

:)

2s11ymu.jpg

Nydelige, vorsthere er bare vakre, og særlig de korthårede :)

Forresten, hvorfor går de på valpefôr?

Fordi det er ganske likt innhold i valpeforet som i performance, bare at det er er mer omega 3 i valpeforet fordi det er av laks og performance av kylling :)

Kjempesøte :icon_redface:

Kjempe fine :blink: Veldig fint med helt brune Vorsthere synes jeg;).

Takk! :blink:

Nyyydelige! Kanonkule i fargene da..! :yawn: Sjeldent sett helt brune jeg, er de vanlig, eller...?

De finnes i brunskimmel, helbrun og svart i samme variasjoner. Brunskimmel er vanligst, men f. eks. Kongstorp kennel har for det meste helbrune hunder. Mamma synes også de er finest :lol:

Kjempefine hunder du har! :cry:

Takk :lol:

Mamma er veldig aktiv, både med sykkel og ski, og de får veldig mye mosjon :icon_redface:

Jeg trodde ikke at de ikke fikk nok mosjon altså! :blink: Trodde bare det var du som holdt på med dem, men skjønner jo at du deler det med mammaen din. :blink: Alltid fint med er "back up". Mammaen min hjelper meg med og gå tur osv. når jeg har masse lekser eller om jeg ønsker og gjøre noe annet (noe jeg sjeldent gjør .. ) :yawn:

Men så er jo kanskje dine hunder litt mer krevende enn mine da :lol:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

• Create New...