Gå til innhold
Hundesonen.no

bilder bare

ipadda

Recommended Posts

Skrevet
Herlige bilder!

Brrrrr.... badebildet så kaldt ut, men vovvsene så ikke ut til å bry seg stort :P

hehe. Nei. Betty bryr seg ikke stort, hun kan bade midt vinters hun...

Det som er så fasinerende er at folk reagerer når GÅRDSHUNDEN min bader.... for det er nemlig ikke vanlig at dem svømmer. :P Betty svømmte første gang da hun var 3 1/2 mnd, og har gjort det ved hver anledning :P

Fine bilder :P Sys Tjalfe er så fin jeg :P Men han ser veldig stor ut, er han større enn rasestandarden tilsier?

Tjalfe er veldig fin ;) syns jeg. Han er litt stor i forhold til hva som er vanlig, men han er ikke over standard. Han er på øvre grense, men har 2-3 cm å gå på enda, heldigvis.... Men så er Betty på nedre grense da, så da ser jo hun ekstra liten, og han ekstra stor ut på siden av hverandre :P

Skrevet
Flotte bilder.. jeg også synes Tjalfe er fin.. En av de fineste dsg jeg har sett... :P

Jeg er enig ;) Han er veldig lik sin pappa - Tarzan *legger ved et bilde*

IMG_7290.jpg

Skrevet

Tjalfe er penere :) (nå er jeg overhode ingen dommer eller har peil på dsg, men jeg synes at enkelte dsg har så veldig bred skalle forhold til snute.. Tjalfe har et veldig pent dsg hode. .I mine øyne da :wub: )

Skrevet
Tjalfe er penere :) (nå er jeg overhode ingen dommer eller har peil på dsg, men jeg synes at enkelte dsg har så veldig bred skalle forhold til snute.. Tjalfe har et veldig pent dsg hode. .I mine øyne da :wub: )

Tja.. Jeg vet ikke om jeg er helt enig, hehe.

Tarzan er, og blir den fineste gårdshunden jeg vet om. Tjalfe er fin, men ung enda.... Og han mangler bredden i ansiktet, som gjør at snuten blir litt smal :)

Skrevet

Kjempefine bilder, søøøte hunder :wub:

Tjalfe er penere :) (nå er jeg overhode ingen dommer eller har peil på dsg, men jeg synes at enkelte dsg har så veldig bred skalle forhold til snute.. Tjalfe har et veldig pent dsg hode. .I mine øyne da :) )

Helt enig, synes det er mange som er veldig snipete (er det det heter ja?)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...