Gå til innhold
Hundesonen.no

Ga hunden en frossen kyllingvinge...


Inu

Recommended Posts

Min forhåpentlig drektige hund (joda,jeg er ganske sikker) har ikke hatt matlyst siden før påske. Jeg har prøvd ALT. Ingenting frister. (Vom og hundemat -alle varianter. Ulike tørrfor - kan spise i 1-2 måltid, så er det stopp. Junk food - ulike våtfor fra butikken. Karbonadedeig....)

Så i dag ga jeg henne en frossen kyllingvinge. Det så ut som hun fant den ganske interessant, men etter en del slikking og suging så det ut som den gikk ned HEL...

Angrer nå, det vil jo være helt typisk at beina setter seg på tverke så jeg må operere dem ut. Ikke så smart på derktig tispe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krysser fingrene for at det ikke setter seg fast.

Har du forsøkt å la henen gå uten mat en stund? Men, hallo? Karbonadedeig går hun lei også? Er dette for et kresent vesen du har da? De fleste hunder ville jo gått i døden for junk food :-) Har du forsøkt å ta maten på rundgang? Vom en dag, kylling dagen etter, tørrfor etter der osv? Og er hun helt frisk - det er jo det viktigste da. Har hun alltid vært sånn eller er det nå i forbindelse med drektigheten?

Også krysser vi enda mere fingre for at kyllingvingen passerer gjennom systemet hennes uten å skape nope form for trøbbel :-)

Er det Akita eller Shiba valper du venter forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispen her i huset stjal ett kyllinglår (eller en vinge, aner ikke jeg). Men iallefall, eieren ble bekymret og ringte til dyrlege , han sa at hun kunne gi renset parafin eller noe. Men hun gjorde ikke det , fordi hun oppførte seg helt normalt, og det har gått bra, alt er ute.

Iom hunden din slukte den hel, er det vel ikke noen fare for skarpe bensplinter, er jo det som er skummelt egentlig. Når den ikke er tygd opp tror jeg benet kommer til å gli fint ut igjen. Du får følge med om bæsjen kommer ut i to striper (så tørrt ;))

Men om du er bekymret, ring til dyrlegen og hør da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kyllingvingen var vel ubehandlet? Da skal det jo vanligvis være uproblematisk. Rå kyllingvinge er jo ansett som nammis for råfôrerne? Eller er du bekymret for at det var en frossen vinge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forhåpentlig drektige hund (joda,jeg er ganske sikker) har ikke hatt matlyst siden før påske. Jeg har prøvd ALT. Ingenting frister. (Vom og hundemat -alle varianter. Ulike tørrfor - kan spise i 1-2 måltid, så er det stopp. Junk food - ulike våtfor fra butikken. Karbonadedeig....)

Så i dag ga jeg henne en frossen kyllingvinge. Det så ut som hun fant den ganske interessant, men etter en del slikking og suging så det ut som den gikk ned HEL...

Angrer nå, det vil jo være helt typisk at beina setter seg på tverke så jeg må operere dem ut. Ikke så smart på derktig tispe...

Har gitt råe, tinte eller frosne, vinger og lår i årevis uten at det har laget noe slags problemer. Det eneste som stadig laget trøbbel, var råe griselabber. De har bein som setter seg fast i tennene eller splinter som gir oppkast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var vel at hunden burde tygge kyllingvingen. Da hadde jeg ikke vært bekymret i det hele tatt, men i og med at den forsvant hel... Ja, ja vi får håpe på det beste.

Hun har alltid vært småspist, men ekstra ille har det vært etter at det passerte 3 uker etter paring. Og i går var det 6 uker siden paring.

Hun virker frisk og opplagt, men er jo veldig tynn. Og ja, jeg har prøvd å rotere både mellom tørt og vått, og ulike tørrfor og våtfor. De eneste som synes alt dette er helt topp, er jo de andre hundene som får "festmat" nesten hver dag nå. Og greit at man har noen som spiser opp "restene", da kan man jo kjøpe litt forskjellig å prøve med. Hvis jeg bare hadde "gravida" ville jeg etterhvert ha mye uspist mat her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Henger interessen for ben sammen med at hunden har ekstra stor behov for kalk/kalsium, ettersom hun er drektig?

I så fall kan du nok gi henne kjøtt m/ben, så lenge det er rått, hvis det er det hun vil ha.

(Uten at jeg på noen måte er bare-råfor-profet. Av egne praktiske hensyn, jeg vil gjerne ha det litt lettvint, og tørrfor er også til å overleve på)

Har samme erfaring med ben, gjennom år, som folk over, men altså rått. Også at griselabber kan være et ikke helt greitt unntak.

Så i en "råforer-tråd" her i forumet at folk anbefalte å få tak i "sagmugg"-kjøtt/ben, som finnes hos slaktere eller der kjøtt sages opp.

Da er bensubstansen i hvert fall finsmuldret og ikke fare for splintrer overhodet. Noe for deg og hunden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...