Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei og sånn...

LBL

Recommended Posts

Nei nå skal jeg være så høflig at jeg presenterer meg selv jeg også. Jeg har vært her en stund men har liksom ikke helt bestemt meg for å ta skrittet ”fullt ut”. Og noen ganger får jeg sånn lyst til å kommentere ting og da er det ikke pop å være anonym vel? Dette virker som et fint, hyggelig forum der man kommer til å være enige med noen og uenig med andre, akkurat som at forum skal være. :)

Altså meg: Hilde, 30 og noe.., er egentlig Oslodame men i disse dager på vei til å bli østfolding (hus på landet, endelig!)

Hundene: tre stk spisshunder, to siberian husky tisper på seks år, Luna og Bris og en lapsk vallhund tispe på 16 mnd, Likka.

Prøver så godt jeg kan å trene hundene mine med positiv forsterkning og klikkertrening, og interessene er lydighet, utstilling og litt bruks og agility. Lapske vallhunden Likka er den som prioriteres i trening om dagen, men de to andre kan litt de og, og til neste år skal de forhåpentligvis starte litt rally hadde jeg tenkt. Ellers blir det jo en del fysisk fostring med så aktive raser, mest turer i skogen, selv om hundene mine (og jeg) også er skikkelige sofagriser iblant. :D

Jeg og Likka går forresten på samme kurs som Anette og Loke! :D:D

(og Anette, selv om jeg sa at jeg ikke ville bytte huskiene mine mot Loke, så betyr ikke det at jeg ikke ville hatt han, det er bare det at jeg er så frytkelig glad i jentene mine! Loke er fiiin!! :D )

Nå har jeg ikke helt skjønt det med bilder og sånn enda :oops: , så ta en titt på hjemmesiden min for å se hvordan jentene ser ut mens jeg funderer på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en grunne til at jeg ville bytte he he..Og så rolige og fornuftige...

Men det er jo Loke og...kremt..he he

Skinnet kan bedra vet du. De er ikke så rolige som det så ut den kvelden. Å gå tur med Bris er som å gå tur med en jojo! Fram og tilbake hele tiden! :)

Loke er da herlig da, han tar bare unghundsrollen alvorlig. Tro det eller ei, men Likka er også ganske spinnvill, men takler kurstedet dårlig og blir dempet og satt ut.. :D Hadde tatt en Loketype isteden jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet kan bedra vet du. De er ikke så rolige som det så ut den kvelden. Å gå tur med Bris er som å gå tur med en jojo! Fram og tilbake hele tiden! :)

Loke er da herlig da, han tar bare unghundsrollen alvorlig. Tro det eller ei, men Likka er også ganske spinnvill, men takler kurstedet dårlig og blir dempet og satt ut.. :D Hadde tatt en Loketype isteden jeg!

Han er en glad type i det minste,om enn en smule energisk :D

Jeg synes alle de andre på kurset har så utrolig rolige og veloppdragne hunder ,så da skjønner jeg jo at det kanskje er min hund som er litt *kremt* høyt oppe... :oops: Får skylde på at han er omplassert enn så lenge :D

Var Bris den mørke eller den lyse?Utrolig stilig navn forresten.En flott husky er virker som en magnet på meg...Utrolig herlige hunder :D

Ikke rart Likka reagerer egentlig,det er et ganske vanskelig kurssted med hunder,biler og folk hele tiden traskende frem og tilbake i mørket.Jeg kan bare glemme å få Loke til å gjøre noe fornuftig oppe på plassen der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...