Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei og sånn...


LBL

Recommended Posts

Nei nå skal jeg være så høflig at jeg presenterer meg selv jeg også. Jeg har vært her en stund men har liksom ikke helt bestemt meg for å ta skrittet ”fullt ut”. Og noen ganger får jeg sånn lyst til å kommentere ting og da er det ikke pop å være anonym vel? Dette virker som et fint, hyggelig forum der man kommer til å være enige med noen og uenig med andre, akkurat som at forum skal være. :)

Altså meg: Hilde, 30 og noe.., er egentlig Oslodame men i disse dager på vei til å bli østfolding (hus på landet, endelig!)

Hundene: tre stk spisshunder, to siberian husky tisper på seks år, Luna og Bris og en lapsk vallhund tispe på 16 mnd, Likka.

Prøver så godt jeg kan å trene hundene mine med positiv forsterkning og klikkertrening, og interessene er lydighet, utstilling og litt bruks og agility. Lapske vallhunden Likka er den som prioriteres i trening om dagen, men de to andre kan litt de og, og til neste år skal de forhåpentligvis starte litt rally hadde jeg tenkt. Ellers blir det jo en del fysisk fostring med så aktive raser, mest turer i skogen, selv om hundene mine (og jeg) også er skikkelige sofagriser iblant. :D

Jeg og Likka går forresten på samme kurs som Anette og Loke! :D:D

(og Anette, selv om jeg sa at jeg ikke ville bytte huskiene mine mot Loke, så betyr ikke det at jeg ikke ville hatt han, det er bare det at jeg er så frytkelig glad i jentene mine! Loke er fiiin!! :D )

Nå har jeg ikke helt skjønt det med bilder og sånn enda :oops: , så ta en titt på hjemmesiden min for å se hvordan jentene ser ut mens jeg funderer på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en grunne til at jeg ville bytte he he..Og så rolige og fornuftige...

Men det er jo Loke og...kremt..he he

Skinnet kan bedra vet du. De er ikke så rolige som det så ut den kvelden. Å gå tur med Bris er som å gå tur med en jojo! Fram og tilbake hele tiden! :)

Loke er da herlig da, han tar bare unghundsrollen alvorlig. Tro det eller ei, men Likka er også ganske spinnvill, men takler kurstedet dårlig og blir dempet og satt ut.. :D Hadde tatt en Loketype isteden jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet kan bedra vet du. De er ikke så rolige som det så ut den kvelden. Å gå tur med Bris er som å gå tur med en jojo! Fram og tilbake hele tiden! :)

Loke er da herlig da, han tar bare unghundsrollen alvorlig. Tro det eller ei, men Likka er også ganske spinnvill, men takler kurstedet dårlig og blir dempet og satt ut.. :D Hadde tatt en Loketype isteden jeg!

Han er en glad type i det minste,om enn en smule energisk :D

Jeg synes alle de andre på kurset har så utrolig rolige og veloppdragne hunder ,så da skjønner jeg jo at det kanskje er min hund som er litt *kremt* høyt oppe... :oops: Får skylde på at han er omplassert enn så lenge :D

Var Bris den mørke eller den lyse?Utrolig stilig navn forresten.En flott husky er virker som en magnet på meg...Utrolig herlige hunder :D

Ikke rart Likka reagerer egentlig,det er et ganske vanskelig kurssted med hunder,biler og folk hele tiden traskende frem og tilbake i mørket.Jeg kan bare glemme å få Loke til å gjøre noe fornuftig oppe på plassen der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Første feil var av oppdretter å selge valpen til deg når du har sagt at du vil ha en hund til utstilling. En annen feil var av deg å faktisk ta med deg valpen når du fikk en valp med underbitt og veterinærattest med dette påpekt. Jeg forstår at det er vanskelig når man står der, har betalt på forhånd og reist langt. Men det gjør såklart problemet vanskeligere nå. Når det er sagt må hunder med feil og mangler også ha hjem, og det er mange som ikke synes det er viktig. Vi ville gjerne ha en ridgeback uten ridge for eksempel (men endte av ulike grunner ikke opp med det). Men såklart ikke til folk som skal stille ut for eksempel. Og noen oppdrettere er uærlige og utnytter uerfarne kjøpere, men det er nok ikke vanlig som sådan. Det som er viktig, og som alle som spør her på forumet om råd blir anbefalt, er å gjøre gode undersøkelser på forhånd om helse både hos rasen de skal ha, linjene de skal ha fra, og oppdretter. I forhold til kjøpsloven er valpen en ting, en vare, og følger de reglene som gjelder kjøpt og salg mellom privatpersoner. Om du har fått en vare med feil så har du rett til å levere den tilbake eller få en prisreduksjon. Ellers er det dessverre ikke så mye å gjøre. Du kan jo fortsatt stille ut hunden, men du kan kanskje ikke forvente å få championat eller førstepremier.  
    • Er det flere her som også har blitt lurt av dette til dere som kjøpte valp som var ca. 4 måneder? Hadde skjønt det mere om valpen var 2 måneder men valpen fikk også kommentert underbitt da fra vetrinæren. Bare spør fordi er redd det er vanlig praksis å gjøre sånn.
    • Tennene til valpen står hulter til bulter så lurer på hvordan dette skal gå fremover. Men hun er skikkelig underbitt. Er bare så lei meg for at oppdretteren lurte meg helt siden får ikke stilt hun ut.
    • Min hund er overbitt og det står ingen steder. I én av kritikkene står det "bite is not correct", de andre nevner det ikke med et ord.
    • Er der ved 6 måneder bittet og tennene er helt utvokste?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...