Gå til innhold
Hundesonen.no

første besøk hos dyrlegen

Linda=D

Recommended Posts

jeg og Mike var hos dyrlegen i dag for få tatt vaksine på Mike, sjekke om han hadde noen flått og få klippt klørne (var sinsykt lange) så han måtte dopes ned. etter det brukte han ett eller anna på potene/klørne hans hvor det kom røyk (vet dere hva det er?) jeg ble plutselig veldig varm og det begynte å komme en fryktelig ubehagelig piping i øra mine, så jeg hadde mest lyst til å spørre om e kunne få sette meg, men tenkte at det ikke var noe, så jeg ble ståendes å kose med Mike. plutselig detter jeg sammen å "besvimer" noen andre som har opplevd dette? ;) var utrolig flaut men etterpå sa han at det var ikke første gang det hadde skjedd der og at det var flere som reagerte...

ellers gikk det veldig bra med Mike og alt sto bra til ;) på vei hjem gikk det temmelig sakte pga. han var ikke kommet helt til seg selv ennå :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that. :whistle: Riktignok etter å ha fjernet en vortesak på poten, men såret ble brent, og der seg Raksha vakkert sammen - det stod heldigvis en stol bak meg, så slapp å svime helt av. Men guffen opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da - sikkert ikke en hyggelig opplevelse.

Men neppe særlig uvanlig - man kan ofte se vet'en følge veldig godt med på eiere når de gjør noe "ekkelt", ja...

Bare de siste 5-6 årene jeg har orket å se på slike (sying, operasjoner, etc) ting med mine egne hunder - før det VET jeg at jeg haddde svimt av, ja.

Pass på å ha med hjelp hvis du noen gang skal til veterinær og skal gjøre noe "fælt" - så du har sjangsen å sette deg ned eller kanskje forlate rommet før du besvimer.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig flaut det!

Verste er at jeg aldri har hatt problemer med blod eller noe, jeg har jo vokst opp med Animal Planet og var regelmessig seer på programmer som Emergency Vets (før de begyne å sensurere programmet) og har vært svært opptatt av dyrevern. Dermed har jeg jo sett umennesklige ting blitt gjort mot forsøksdyr både på bilder og film. Jeg har også sett kaniner og hunder som har vært i min varetekt før bli dopet ned for "rutinebehandlinger" som tannklipp og div sårbehandling.

Men å se lillevalpen min bli dopet ned og få snuten skjært opp for å ta ut en vepsebrodd, det ble jaggu for sterk kost. Jeg tror det var det å se lilledyret ligge livløst foran meg mens jeg var i en veldig knyttet fase til henne (selvfølgelig er jeg det nå også, men det er noe med første hunden og valpetida) som var det verste. Måtte gå ut og ta en pust i bakken, før jeg kom inn igjen. Sus i ørene og lett svimmelhet, helt merkelig. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt det der ja.

Sist vi var til dyrlegen (for en tannpuss) fikk vi tilbake hunden halvt neddopet og med blod på potene og rundt munnen. Jeg har hentet henne fra dyrlegen før og slikt, men det var sikkelig ille å se henne når hun så slik ut. Holdt på å besvime, når jeg begynte å tenke på hva hun hadde gått gjennom. Heldigvis besvimte jeg ikke.. Det viste seg at hun hadde måtte trekke noen tenner, og jeg har selv hatt utrolig mye trøbbel med tennene mine. Det ble på en måte værre da, når jeg hadde opplevd noe lignende selv... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...