Jump to content
Hundesonen.no

Mark

BareLinn

Recommended Posts

Den ene katten min har fått mark .. og derfor er det ganske garantert at både hunden,og di to andre kattene også har det..

Fikk sett dette på fredag, men rakk ikke innom apoteket.. så skal dit imorgen, og da blir di satt på kur alle sammen ..

Hunden setter seg ned,og aker seg bortover .. noe han aldri har gjort før.. :)

Men jeg lurer på et par ting ..

Hunden er 7år straks, og har ikke hatt mark den tiden jeg har hatt han ..

Når jeg nå gir markkur.. Blir det borte av seg selv ? .. I avføringen ? .. Eller ?

Åssen fungerer dette ? Aldri vært med på å ha hund(katt) med mark før ..

Er det lurt for oss mennesker å ta en kur også ?

Leste på nett at mennesker som leker, med hund som har mark, kan få i seg egg.. :blink:

Bør vi ta en markkur ?

Jeg har selvfølgelig gitt beskjed til alle vi har vært på tur med, og tilogmed noen med katt i feltet her..

Greit at folk vet om det,når det er såpass mange katter som det er her .. :)

Google it,girl. :blink:http://www.dyreklinikk.no/kunnskap/fagarti...nd-og-katt.html

Dersom èn av kattene dine har orm betyr det nødvendigvis ikke at alle dyrene dine har det. Smitten skjer ved inntak via munnen-katter får orm ved å fange og spise smittede mus/fugler,mens hunder får det ved å mumse i seg bæsj (kattebæsj=namnam :) ) ettersom jeg har forstått det. Så det smitter ikke bare dem bor sammen,tror jeg da... Og hvertfall ikke på andre dyr i nabolaget. Spør på apoteket om du bør gi hele gjengen en kur for sikkerhetsskyld. :)

Forresten,at hunden aker seg bortover trenger ikke nødvendigvis bety at han har mark,det kan også være analkjertlene som er fulle.

Tja, veterinærene jeg har vært i kontakt med har alltid presisert at dersom markkurene skal ha noen funksjon så må alle dyrene i hustanden behandles. Men kanskje dette har endret seg? Skulle ikke markkurene kun gå via resept nå eller er det jeg som husker feil? Gidder ikke å google det, er for trett :blink:

Fra juni vil markmidler bli reseptbelagt ja.. Har hørt at hos valper under 1 år og katter så vil man kunne få utskrevet resept uten avføringsprøve men at man vil kreve avføringsprøver av voksne hunder.. (mulig det varierer fra klinikk til klinikk... :blink: )

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

• Create New...