Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store hundebæsj debatten..


Ross

Recommended Posts

KLIPPET:

:D ... jeg plukker opp etter hunden min jeg. Jeg bajser ikke på gata, gangstien eller whatever.. ;);) (Beklager, jeg kunne ikke dy meg.) Men, når det er sagt, plukk opp etter hunden(e), og bruk gjerne min søppelkasse, slik jeg bruker andres... *smyger meg fram og er veldig stille og forsiktig* Men ja, jeg gjør det! :P

:D Hehehe, jeg plukker selvfølgelig opp etter hunden ja, går litt fort i svingene innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Om det er langt til vår egen eller offentlig søppelkasse bruker jeg andres, såfremt de ikke står inne på selve eiendommen til folk. Jeg har ingen problemer med at folk bruker vår søppeldunk. Det ligger mye søppel oppi der som ikke er vårt, men det gjør da ingenting så lenge det fremdeles er plass til vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når soffen kom til meg for nesten fire år siden så ble jeg plutselig gjort oppmerksom på at folk reagerer på andres bæsjeposer i søppelet. Personlig, så klarer jeg ikke å se problemet ved at noen kaster bæsjeposer i andres bosspann. Jeg blir GLAD når jeg ser at noen har kastet emballasje eller annet søppel de hadde i hendene sine i bosspannene mine ENN på gaten. Og det er jo da for pokker det som gjelder? At folk rydder opp etter seg?

Men ja, jeg må ærlig innrømme at jeg er selv blitt en pyse på å bruke andres til bæsjposer (men ikke til annet), men låner velvillig bort min egen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere andres kasser når dere er på tur og langt hjem? og ville dere blitt sure om noen brukte deres?

Har gjort det et par ganger.. Har jeg en pose eller to, og det er lang vei hjem, og det er folk utfor huset spør jeg bare om jeg kan få kaste det i dunken deres, de har alle sagt "ja selvfølgelig". Men der hvor jeg går tur, om jeg går langs veien eller i gatene, er det heldigvis godt utstyrt med små dunker. Bryr meg ikke om noen hadde brukt vår søppeldunk. Er ikke så mange som går gjennom gata her med hund utenom meg og sambo, og det er da bedre at de bruker vår dunk enn at vi får kjeft for at det ligger hundedritt i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan system har dere med søppelsortering der hvor dere bor da?

Her kan man i alle fall ikke kaste hundeposer i endres søppeldunker(eller sin egen...), for de posene er jo svart. Svarte poser blir ikke sortert her. Vi har rød til brennbart, grønn til mat og hvit til restavfall. Så man er nødt til å sette den svarte posen oppi den hvite posen før man kaster den i søppeldunken. Løse gjenstander i dunken er ikke lov og hundeposene blir nok sett på som løse gjenstander.

Hadde det her folk hade blitt forbanna for at folk kastet hundeposene i deres dunk, så hadde jeg skjønt det, for det er de som hadde fått kjeft av søppelmennene og ikke de som kastet.

Men hvis dere har det sånn at man kan kaste alt oppi dunken uansett om det er i fargekodet pose, så hadde jeg virkelig ikke brydd meg om at hundeeiere hadde kastet bæsjeposene sine oppi! Posene tar jo ikke stor plass, det er jo ikke akkurat sånn at eier av dunken ikke har plass til sitt eget søppel heller.

Hadde hunder vært store som dinosaurer og bæsjet klatter så store som fjell, hadde jeg skjønt det, men ærlig talt :icon_confused: Søppel er søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan system har dere med søppelsortering der hvor dere bor da?

Her kan man i alle fall ikke kaste hundeposer i endres søppeldunker(eller sin egen...), for de posene er jo svart. Svarte poser blir ikke sortert her. Vi har rød til brennbart, grønn til mat og hvit til restavfall. Så man er nødt til å sette den svarte posen oppi den hvite posen før man kaster den i søppeldunken. Løse gjenstander i dunken er ikke lov og hundeposene blir nok sett på som løse gjenstander.

Hadde det her folk hade blitt forbanna for at folk kastet hundeposene i deres dunk, så hadde jeg skjønt det, for det er de som hadde fått kjeft av søppelmennene og ikke de som kastet.

Men hvis dere har det sånn at man kan kaste alt oppi dunken uansett om det er i fargekodet pose, så hadde jeg virkelig ikke brydd meg om at hundeeiere hadde kastet bæsjeposene sine oppi! Posene tar jo ikke stor plass, det er jo ikke akkurat sånn at eier av dunken ikke har plass til sitt eget søppel heller.

Hadde hunder vært store som dinosaurer og bæsjet klatter så store som fjell, hadde jeg skjønt det, men ærlig talt :P Søppel er søppel.

Du verden for et rigid system! Snart må man skrive søknad i tre eksemplarer for å få hive et bananskall. Jaja, det er vel bra at folk blir tvunget til å sortere søppelet, men sånne systemer skaper søppelgestapoer. Og de er skumle de. Onde utgaver at Narvestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster besjen stort sett i offentlige søppelkasser fordi det som regel er tilgjengelig. Det kommer an på hvor tilgjengelig søppelkassene til folk står. Jeg går ikke å vandrer i hagen til folk for å kaste besj. Dette er kun fordi det synes jeg hadde blitt litt frekt. Det å kaste besj i andre sin søppelkasse synes jeg ikke er frekt. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen kastet besj i min søppelkasse, og jeg får et inntrykk av at hvis man virkelig gidder å bruke mye energi for å stoppe folk fra å kaste besj i søppelkassa si... Da har man såpass mye tid og energi til overs at man kanskje kunne jobbet litt frivillig eller noe? Gjort noe som gagner samfunnet. Ærlig talt, søppel er søppel... Nei, vi har det godt i Norge som ikke har større problemer enn dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som at andres dunker er deres og man tar seg ikke til rette på andres eiendom. (eie eller ei, det er DE som har disponeringsrett, ingen andre).

OM eller hvorfor noen reagerer er likegyldig. Argumentasjon som "heller det enn at de ikke plukker opp eller bare kaster fra seg posen" er et ikke-argument. (det er ikke et enten eller problematikk)

De som bare kaster fra seg i andres dunker mangler oppdragelse etter min mening. Man kan spørre om å kaste andre plasser enn i egen eller dunker beregnet for det. (altså offentlige og bruksrett for alle)

Tror ikke det er en av de som "syns det er greit" og som bruker andres dunker som har gjort det når eieren har stått der. Da har de enten kjent/spurt denne fra før, eller de hadde passert.

Jeg tørr å påstå at det er ingen (0) som har kastet dritten sin i andres dunker, forran eieren av denne(uten å spørre). Da er det ikke vanskelig å tenke seg til hvorfor dette ikke skjer - jo, fordi de fleste med litt folkeskikk og normer skjønner at det egentlig er feil å gjøre.

edit: at endel her syns det er greit at andre hiver dritten sin i deres dunk er likegyldig egentlig. Da kan jeg jo kaste søppel der også da.... la oss si full dunk. Noen liker ikke dette, andre liker ikke drittlukta fra andres hundedritt, så hva har det med saken å gjøre? - Man tar seg ikke til rette og unnskylder seg i etterkant, så enkelt er vanlig folkeskikk (bør være)

edit2: Samtidig er det bare tull å skyve 'problemet' over på de som reagerer med "har de lite å finne på" eller andre bortforklaringer. Problemet er dritten og det er hundeeiers ansvar, så hva er problemet med å IKKE kaste i andres dunker slik at disse irriteres og igjen lager dårlig rykte for andre hundeeiere som er sitt ansvar bevist, og som bærer den TUNGE posen(e) til egnet plass, eller setter fra seg denne bak en stolpe elns og tar den på vei tilbake hvis man går en plass der man vet det er lenge til det er en egnet plass å kaste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som at andres dunker er deres og man tar seg ikke til rette på andres eiendom. (eie eller ei, det er DE som har disponeringsrett, ingen andre).

OM eller hvorfor noen reagerer er likegyldig. Argumentasjon som "heller det enn at de ikke plukker opp eller bare kaster fra seg posen" er et ikke-argument. (det er ikke et enten eller problematikk)

De som bare kaster fra seg i andres dunker mangler oppdragelse etter min mening. Man kan spørre om å kaste andre plasser enn i egen eller dunker beregnet for det. (altså offentlige og bruksrett for alle)

Tror ikke det er en av de som "syns det er greit" og som bruker andres dunker som har gjort det når eieren har stått der. Da har de enten kjent/spurt denne fra før, eller de hadde passert.

Jeg tørr å påstå at det er ingen (0) som har kastet dritten sin i andres dunker, forran eieren av denne(uten å spørre). Da er det ikke vanskelig å tenke seg til hvorfor dette ikke skjer - jo, fordi de fleste med litt folkeskikk og normer skjønner at det egentlig er feil å gjøre.

edit: at endel her syns det er greit at andre hiver dritten sin i deres dunk er likegyldig egentlig. Da kan jeg jo kaste søppel der også da.... la oss si full dunk. Noen liker ikke dette, andre liker ikke drittlukta fra andres hundedritt, så hva har det med saken å gjøre? - Man tar seg ikke til rette og unnskylder seg i etterkant, så enkelt er vanlig folkeskikk (bør være)

edit2: Samtidig er det bare tull å skyve 'problemet' over på de som reagerer med "har de lite å finne på" eller andre bortforklaringer. Problemet er dritten og det er hundeeiers ansvar, så hva er problemet med å IKKE kaste i andres dunker slik at disse irriteres og igjen lager dårlig rykte for andre hundeeiere som er sitt ansvar bevist, og som bærer den TUNGE posen(e) til egnet plass, eller setter fra seg denne bak en stolpe elns og tar den på vei tilbake hvis man går en plass der man vet det er lenge til det er en egnet plass å kaste det.

Så du mener det egentlig bunner i en prinsippsak? Søppeldunken er MIN, og derfor kan ikke DU bruke den, for det er LOVFESTET?

Jeg skjønner hva du mener, absolutt, men jeg synesdet blir litt for prippent i grunn å nekte noen å kaste en stakkarslig liten bæsj (som er i pose som er knyttet igjen), bare fordi man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det dersom spannet ikke står rett utenfor husdøren til folk. Ser ikke for meg at jeg hadde synest er videre stas med spann som lukter møkk rett utenfor husdøren. (erindrer bleiestanken fra da ungene var små, få spannet så langt vekk fra huset så mulig. Puy)

Der jeg går mest på tur, står det svært skilt med oppfordring om bruk av poser, men ikke noe søppelspann er satt opp. Lite gjennomtenkt egentlig. Skulle ikke vært lov å skilt på den måten, uten å vise til hvor de da vil man skal gjøre av posene man bruker...

Og er ikke bare hundeeiere som er årsak til forsøpling rundtom. Ligger nok annen dritt langs med turstiene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som at andres dunker er deres og man tar seg ikke til rette på andres eiendom. (eie eller ei, det er DE som har disponeringsrett, ingen andre).

- Det er vel ikke snakk om å ta seg inn på eiendommen heller. Men bruke en dunk som står nede ved veikanten.

De som bare kaster fra seg i andres dunker mangler oppdragelse etter min mening. Man kan spørre om å kaste andre plasser enn i egen eller dunker beregnet for det. (altså offentlige og bruksrett for alle)

- Manglende oppdragelse faktisk! Nå er det ikke slik at dette er et stort problem for alle i denne sammenhengen..... det har ingen ting med oppdragelse å gjøre. Man kan selvfølgelig spørre også, om man får lov å kaste posen i andres søppelkasse. Det har jeg ingen problemer med.

Tror ikke det er en av de som "syns det er greit" og som bruker andres dunker som har gjort det når eieren har stått der. Da har de enten kjent/spurt denne fra før, eller de hadde passert.

Jeg tørr å påstå at det er ingen (0) som har kastet dritten sin i andres dunker, forran eieren av denne(uten å spørre). Da er det ikke vanskelig å tenke seg til hvorfor dette ikke skjer - jo, fordi de fleste med litt folkeskikk og normer skjønner at det egentlig er feil å gjøre.

-Er ikke så ofte det har skjedd at det ikke står offentlige spøppelkasser jeg kan kaste i, men de gangene det har blitt kastet hos private, så står det ingen eier ute akkurat da, nei. Så forran eier har ikke skjedd. Jeg for min del, ville da ha spurt. Men igjen, det er ingen problem å spørre heller. Det er bare det at jeg aldri har opplevd eller hørt om noe som helst rabalder tidligere vedr dette. Oppdragelse har det ihvertfall ikke noe med å gjøre.

edit: at endel her syns det er greit at andre hiver dritten sin i deres dunk er likegyldig egentlig. Da kan jeg jo kaste søppel der også da.... la oss si full dunk. Noen liker ikke dette, andre liker ikke drittlukta fra andres hundedritt, så hva har det med saken å gjøre? - Man tar seg ikke til rette og unnskylder seg i etterkant, så enkelt er vanlig folkeskikk (bør være)

- veldig barnslig sagt av deg. Å kaste en stk hundepose et sted en gang, er slettes ikke det samme som å kaste masse søppel der, og i hvertfall ikke når det er full dunk. Men selvfølgelig, ispapir og annet = er vel ikke så mange som klikker på at det kommer i søppelkassen sin en gang her eller der tror jeg. Men det er igjen litt mer greit å brette sammen og stikke i lommen til man kommer hjem, enn en pose med hundebæsj. Det kommer heller ikke myyye "drittlukt" ut av en pose som er knyttet igjen, det vet du også veldig godt.

Jeg kan aldri tenke meg at de som har skrevet at de kan slenge en pose i andres spøppeldunk, gjør dette hele tiden. Og gjerne hos de samme hver gang.

edit2: Samtidig er det bare tull å skyve 'problemet' over på de som reagerer med "har de lite å finne på" eller andre bortforklaringer. Problemet er dritten og det er hundeeiers ansvar, så hva er problemet med å IKKE kaste i andres dunker slik at disse irriteres og igjen lager dårlig rykte for andre hundeeiere som er sitt ansvar bevist, og som bærer den TUNGE posen(e) til egnet plass, eller setter fra seg denne bak en stolpe elns og tar den på vei tilbake hvis man går en plass der man vet det er lenge til det er en egnet plass å kaste det.

- det er heller ikke snakk om å skyve noe noe sted. Og det er heller ikke alle som faktisk irriterer seg grønn over dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det egentlig bunner i en prinsippsak? Søppeldunken er MIN, og derfor kan ikke DU bruke den, for det er LOVFESTET?

Jeg skjønner hva du mener, absolutt, men jeg synesdet blir litt for prippent i grunn å nekte noen å kaste en stakkarslig liten bæsj (som er i pose som er knyttet igjen), bare fordi man kan.

Hvis man først tar seg til rette en plass, så hvor går da grensen?

Hva du eller jeg mener om de som reagerer er vel ikke et poeng her.

Snu den på hodet og jeg syns det er stakkaslig å ikke bære med seg sin egen dritt eller spørre om lov - bare for at eier er borte, så kan man bruke deres dunk... bare for at man kan.

For deg kan dette være en fillesak, for andre som reagerer kan det være en stor sak pga de føler overtramp og drittlukt (som det er OGSÅ av en drittpose helt knyttet igjen)

Hva hvis jeg hadde lagt meg i hagen deres fordi JEG syns det ikke er noe å reagere på? Er det virkelig så ille at jeg legger meg og soler meg der? Skjønner du poenget jeg vil fram til?

Fakta tingen ER at endel syns drittposer er ille i deres dunk. Eneste måten er å spørre eller at de har merket dunken.

Problemet er heller ikke at folk nekter, de fleste sier vel ok (men man har da utskuddene for å si det sånn), men det er det at folk IKKE spør som er problemet - de tar det for gitt at de bare kan ta seg til rette og tro det er ok.

De samme som ikke kaster i dunken når eier står der uten lov.

- det er heller ikke snakk om å skyve noe noe sted. Og det er heller ikke alle som faktisk irriterer seg grønn over dette her.

Å begynne å lage et problem for så å stille spørsmål til part 2 ER å lage et problem. Ta med dritten til egnet dunk, så er det plutselig ikke et problem. Man vet ikke hvem som irritere seg eller ei og uansett tar man seg til rette hvis man ikke spør - dette er noe de fleste vet og de vet det da snedig nok når eier står ved dunk

Et merke på dunker der det er lov å kaste hadde vært noe ja - som nevnt tidligere i tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver som oftest kun oppi andres søppel når de står utpå gaten klar til å tømmes dagen etter, da er det ingen som bryr seg uansett. Jeg løper liksom ikke inn på tomten til folk å hiver den der, men har gjort det 1 gang når jeg viste eieren av huset ikke var hjemme (ja, jeg er pinglette og redd for at noen kommer løpende ut :P ). Sier det samme som de i den artikkelen: Er det ikke bedre at vi kaster de i søppelspannet enn å la det ligge igjen på gaten?

Jeg ser virkelig ikke problemet. Er det lukten? For det lukter ganske ille der fra før, og hvem ønsker vell å stå over et søppelspann og lukte. Er det plassen? Det tar da mindre plass det om en forbi passerende fant ut at h*n skulle kaste avisen sin i papir bosset demmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet. Er det lukten? For det lukter ganske ille der fra før, og hvem ønsker vell å stå over et søppelspann og lukte. Er det plassen? Det tar da mindre plass det om en forbi passerende fant ut at h*n skulle kaste avisen sin i papir bosset demmes.

For andre er det et problem at noen tar seg til rette på deres eiendom/bruksrett. Hvorfor de reagerer er likegyldig - fakta er at de reagerer på en ting de har rett til å reagere på. Hvor er problemet med å ta ansvar for din egen dritt istedet for å bry andre med den? (som igjen løser denne 'konflikten')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er såååå ille og ta seg til rette på andres eindom... burde ikke katte eiere holde katten i bånd? Katter driter i sandkassa t unger og tisser ned pledd og ting her ute.. jeg synes ikke det er kult men skal jeg ikke være mot andre som jeg vil de skal være mot meg? hvorfor krangle om en fillesak liksom?

Er snakk om søppel i søpplekasse, om den er min din eller kongen sin så burde det være greit å låne den bort litt til en uskyldig liten dritt.. Den lukter ja, men d gjør jammen mye annet også som går i kssene!

Desverre hadde det ikke vært noe bæskje problem om komunene kunne satt opp kasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kaster posene i andres søppelkasser å har så langt ikke fått noe negativ tilbakemelding, de eneste er positive som at det er vra jeg plukker opp og at jeg bare kan bruke demmes dunker.

om man skulle være så uheldig å få noen som kommer løpenes ut på trappa og begynner å kjefte så bare spør om de syns det er bedre å ikke plukke opp. tviler på at man far ja der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er såååå ille og ta seg til rette på andres eindom... burde ikke katte eiere holde katten i bånd? Katter driter i sandkassa t unger og tisser ned pledd og ting her ute.. jeg synes ikke det er kult men skal jeg ikke være mot andre som jeg vil de skal være mot meg? hvorfor krangle om en fillesak liksom?

Er snakk om søppel i søpplekasse, om den er min din eller kongen sin så burde det være greit å låne den bort litt til en uskyldig liten dritt.. Den lukter ja, men d gjør jammen mye annet også som går i kssene!

Desverre hadde det ikke vært noe bæskje problem om komunene kunne satt opp kasser..

Hvorfor krangle? - Her diskuterer vi synspunkt og de som lager krangel er vel de som tar seg til rette hos de som reagerer på det, så uansett hvordan man ser på det, så starter hele greia med dritten og dritten er eiers ansvar og ikke andres.

Det å sammenligne et dyr som overtrer privat eiendom kontra et menneske er vel litt på kanten syns jeg.

Eierne vil vel at katten skal gjøre fra seg i skogen elns, men eieren gjør ikke noe aktivt for at katten skal bry andre - som enkelte hundeeiere gjør ved å ta seg til rette.

Problemet med dritt er nok ikke borte hvis de setter opp mange dunker, men det har klart vært bedre. (bare se at enkelte klarer å la være å plukke opp, eller kaster posen rett ved dunken og ikke oppi - ikke rart man får er dårlig bilde på endel hundeeiere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er urealistisk å forvente at en hundeeier (jeg, i dette tilfellet, siden jeg bare kan snakke for meg selv) skal bære dritten til bikkja mi i en time +- bare fordi jeg skal hive den i min egen søppelkasse. Det gidder jeg bare ikke. Så om ikke kommunen kan sette igang et tiltak for å få opp flere søppelkasser langs veier, i boligstrøk, så kommer jeg til å krenke privatlivet til noen såpass at jeg åpner lokket på kassa dems og slenger bæsjeposen nedi søppelkassa. Jeg får ikke dårlig samvittighet av det, om folk stikker trynet sitt nedi kassa og lukter før de hiver sin egen søppel får være dems sak, det er ikke sånn at jeg går igjennom søppelet dems før jeg hiver hunden mins fornødne nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver ikke stikke hodet nedi for å kjenne det - da har man i så fall utrolig dårlig luktesans. Det er altså greit at de tar den opp og kaster den dønn i bakhodet på deg også da, for de syns det er ok og de vil ikke ha lukta eller andres dritt hos seg. Du får skylde på kommunen for at den traff deg i bakhodet og tilfeldigvis gikk sund. Men uansett "såpass" bør du tåle.

Er selv på turer på +- 1 time, men må nok ha som deg - turer på +-2 timer for å måtte bære dritten så lenge. Dette hvis han driter akkurat mellom 2 dunker jeg kan kaste det. Da kan jeg ikke sette fra meg og ta det på tur tilbake, selv om planen var å gå en annen vei. Mulig det bare er vår, men vi vet ca på hvilke turer han driter eller ei, og også etter hvor lang tid sånn ca - ikke vanskelig å innrette seg etter det, så det som er realistisk er at hundeeiere burde tenkt seg om før de fikk hund hvis de ikke klarer å ta dritten etter den engang, men prakker denne på andre - være seg å la være å ta opp, eller kaste posen alle andre plasser enn der de har lov til det.

Hadde jeg hatt dunk og sett noen har tatt seg til rette slik, så hadde de fått posen i retur.

Men hadde nok ikke fått dette problemet, for jeg hadde merket den slik at de da har fått lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg legger merke til er at du, KarpeSkrotum, mener man "prakker den på andre" og lar den bli andres "problem". Det blir det da vitterlig ikke. Det er jo ikke sånn at det som er i søppeldunken er dyrebart og eier av dunken på passe godt på den som om det var gull. Ergo: det blir ikke noe såkalt problem for søppeldunkeier ved å ha en til søppel i dunken.

Du snakker om lukt? Vel, som de aller fleste har sagt her, det er ingen som slenger fra seg dritten i søppeldunken hvis den står rett foran døråpningen dems (da skjønner jeg at du synes det er frekt), men bare hvis dunken står ut mot veien, og man ikke går inn på deres inngjærede eiendom. Og som Ross så fint sa det, det er jammen meg annet søppel som lukter også! Tror ikke det lukter blomster i søppeldunken selvom det IKKE er noen hundebæsj oppi der. Og det mindre man er passelig snål, så tar man vel ikke et stort magadrag med dunsten som kommer når man åpner lokket når man går ut med søpla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg legger merke til er at du, KarpeSkrotum, mener man "prakker den på andre" og lar den bli andres "problem". Det blir det da vitterlig ikke. Det er jo ikke sånn at det som er i søppeldunken er dyrebart og eier av dunken på passe godt på den som om det var gull. Ergo: det blir ikke noe såkalt problem for søppeldunkeier ved å ha en til søppel i dunken.

En til søppel? - For det første så er det mange som ikke har dritt i sin dunk, det er ikke alle som har barn og hund vet du. Hvis man ikke kjenner forskjellen på denne lukta bør man gå til legen.

Passe på som gull? - gjør man det med f.eks sin egen hage også da eller? - nei, dermed er det fritt fram for andre å bruke denne også da eller? (eller andre ting som man ikke vokter som det var gull... og det er flusst av ting)

Det blir andres problem når de reagerer på at du eller andre gjør noe de reagerer på og som de har rett til, så jo,- det blir vitterlig det.

Vi kan mene det er en filleting som ikke er noe å reagere på, men det hjelper lite for de som jo reagerer på det.

Det er jo veldig merksnodig at ingen (0) kan bekrefte med hånden på hjertet at de har kastet dritten sin(uten lov) i andres dunk når eieren har stått der. Både her og på canis er det ingen.

Da kan man argumentere så mye man vil med at dunken står ved vei eller annet, for alle skjønner at 99,99% egentlig skjønner at de tråkker over en grense, men de gjør det likevel - kanskje det er en bagatell, men gjør det ikke mer rett for det. Det ser man jo når eieren står der... da sniker de den oppi neste dunk istedet.

Jeg skjønner utmerket eiere av dunker som irriterer seg og jeg skjønner hundeeiere - har selv hatt veldig lyst til å 'bryte' min egen praksis på dette når votter/hansker er glemt og det er vind og endel minus. Skikkelig frossen på hendene.... ja, da er det fristende. Men jeg vet jeg KAN komme til å kaste til noen som reagerer og har jeg skaffet meg hund og er så glemsk, så får jeg takke meg selv og ikke bry de som da irriterer seg på dritten med mine valg/handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...