Gå til innhold
Hundesonen.no

Maling


TollerRetriver

Recommended Posts

I en stund nå, har jeg fulgt med på bobsmade, og jeg har skikkelig lyst til å prøve å male på sko selv. Jeg har lest at man skal bruke akryl. Selv har jeg nesten ingen erfaring med maling, så om du synes at noe annet passer bedre til å male på sko, er det bare å komme med forslag.

Det jeg trenger nå, snille doggiser, er en nettbutikk hvor jeg kan finne alt jeg trenger. :blink:

Noen som har en link og/eller anbefalinger å komme med? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en stund nå, har jeg fulgt med på bobsmade, og jeg har skikkelig lyst til å prøve å male på sko selv. Jeg har lest at man skal bruke akryl. Selv har jeg nesten ingen erfaring med maling, så om du synes at noe annet passer bedre til å male på sko, er det bare å komme med forslag.

Det jeg trenger nå, snille doggiser, er en nettbutikk hvor jeg kan finne alt jeg trenger. :blink:

Noen som har en link og/eller anbefalinger å komme med? :wub:

Kanskje du kan finne noe på Panduro hobby

Edit: Jeg får ikke postet linken. Prøv www.panduro.no eller pandurohobby.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl - Er ikke det vannbasert maling da? Spørs vel om det holder særlig lenge på skotøy?

Jeg er glad i å male på alt jeg har, og jeg kjøper heller tuber med maling beregna på stoff. Ferdigmala legger man matpapir over og stryker. Funker så fint atte. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl - Er ikke det vannbasert maling da? Spørs vel om det holder særlig lenge på skotøy?

Jeg er glad i å male på alt jeg har, og jeg kjøper heller tuber med maling beregna på stoff. Ferdigmala legger man matpapir over og stryker. Funker så fint atte. :)

Trodde akryl-maling var vannfast etter tørking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl kan funke fint. Det sitter fast etter tørking, det er altid derfor du skal være forsiktig med å få det på klærne og slikt, da må det skylles bort mens det fortsatt er vått for å få det bort. Men det vil nok uansett gå av etter en stund vil jeg tro, er nok kanskje ikke det mest holdbare, men så har jeg jo heller ikke testet det ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl - Er ikke det vannbasert maling da? Spørs vel om det holder særlig lenge på skotøy?

Jeg er glad i å male på alt jeg har, og jeg kjøper heller tuber med maling beregna på stoff. Ferdigmala legger man matpapir over og stryker. Funker så fint atte. :D

Det er nok det til en viss grad ja, men jeg tror det kanskje blir litt for mye slitasje på det når det skal være på sko.

Men jeg er langt ifra sikker, så det er jo bare å prøve. Er jo bare å male over igjen om det ikke skulle fungere.

Tror jaggu jeg skal teste det selv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånt hvis noen lurte, så funka det fint å male med akryl-maling på skoene. Har ennå ikke prøvd å gå med skoene, rett og slett fordi det var noen stygge, gamle sko som skulle kastes. Skal prøve å blir ferdig med noen andre sko som skal brukes til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...