Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken mobil har du?


Maren

Recommended Posts

En HTC Touch Diamond! Noe mer crappy telefon skal man lete lenge etter! Er sykt treg, henger seg støtt og stadig, og tar bilder som er helt utydelige!

Så nå er er jeg på utkikk etter noe som fungerer! Men tror det må bli en form for touchscreen da, er blitt så vant med det.

Jeg skulle til å si det var godt å høre, men det var synd for deg... :yawn:

Jeg vurderte HTC's Diamond og HD mot iPhone...

Apple Hater som jeg er, så ville jeg ha HTC...

Men jeg snudde på flisa i butikken å gikk for iPhone i stede, litt pga pris også...

Og iPhone har imponert meg STORT...

Min logikk ble at jeg hører sjelden og aldri folk snakke dritt om iPhone, mens man stadig vekk hører dritt om HTC...

Så mitt poeng, vurder iPhone, selv om du også kanskje hater Apple... :)

iPhone kan gjøre ALT... ;) Verken henger seg eller er treig...

(og touch skjermen overgår HTC's med mange mil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte HTC's Diamond og HD mot iPhone...

Apple Hater som jeg er, så ville jeg ha HTC...

Men jeg snudde på flisa i butikken å gikk for iPhone i stede, litt pga pris også...

Pris? Er ikke totalprisen for iphone etter 1 år ganske høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har SE C702i - er dere fornøyd? Jeg vurderer å kjøpe den (har enda min 5 år gamle SE mobil, vil ha ny SE) - men jeg er redd den er mer skjør enn den skal være. Trenger en mobil som tåler en trøkk og som har GPS - uten at software henger seg opp eller plasten faller av. Har hørt så mye negativt om 702'en, dessverre. Vurderer å vente til software og "bygg" blir bedre, men det var jo NÅ jeg trengte den mobilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris? Er ikke totalprisen for iphone etter 1 år ganske høy?

Jo, Men prisen for HTC HD var enda høyere... :rolleyes:

iPhone 8Gb = 1400kr innkjøp + 400krx12=6200kr totalt inkl. 500Mb data, 100ringeminutter, 100sms...

HTC HD = 4500kr innkjøp + 199krx12=6888kr totalt+ forbruket, og all datatrafikk...

HTC HD = 4200kr innkjøp + 400krx12=9000kr totalt inkl. 500Mb data, 100ringeminutter, 100sms...

Så prisen inklusive forbruk og fri databruk gjør at den ikke er dyr som det høres ut...

Jeg klarer meg fint på 100minutter og 100sms mnd...

Å jeg sliter veldig med å nå 500Mb på en mnd...

Har brukt Totalt 6Mb på 10 dager nå... :yawn:

EDIT: en måte å se det på er jo at de tar mellom 5 og 20kr pr Mb eller max 20kr pr dag...

20kr x 30dager=600kr bare der på et annet abonnement... +mnd pris + 100minutter + 100sms...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er produktivitet eller bare tidsfordriv kan vel diskuteres... icon_redface.gif

Herlig når ting bare funker... shocked.png Uvanlig nå for tiden...

Jeg mener at iPhone er ekstremt produktiv når jeg sitter på trikken hjem fra skolen og legger ut lekser til mine medelever om lysteknikk på et forum før jeg deretter sjekker om det er noe nytt, før jeg igjen sender min klarinett instruktør en laaang sms (som jeg ikke ville skrevet så lang hvis det ikke var for iPhone), og alt det i løpet av et par korte trikkestopp. Da slipper jeg å bruke den tiden hjemme og kan gjøre andre ting :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg en Sony Ericsson W810i, en mobil jeg er veldig fornøyd med. Den er to år gammel nå, og funker smertefritt, selv om den har vært i bakken tusenvis av ganger og også opplevt diverse andre ting. Kamera og lyd er også greie, og den er egentlig grei ellers også. Egentlig den perfekte mobil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske heftig mobilbruk, så jeg er ikke såå fornøyd med min SE C702, egentlig. Mest fordi den blir så fort slitt utseendemessig, men også på grunn av svært mange fabrikkfeil på modellen generelt. Nå skal det sies at jeg kjøpte telefonen som førstemann på elkjøp megastore (starten av juni 2008), en av de første i landet (utålmodig!). Dermed en del feil som jeg kunne unngått ved å vente litt. Men sånn all over er jeg trofast mot SE, og kommer til å være det så sant jeg ikke går til anskaffelse av en iphone (noe som sannsynlis vis ikke skjer, da jeg liker å kunna oppbevare mobilen i klærne når jeg er ute på byen). Jeg liker funksjonene og enkelheten i SE har. :blink:

Lagrange: Den tåler en del synes jeg det virker som, men den blir fort stygg i kantene. Min har til og med sprukket et sted. Men igjen - min mobil må tåle en del mht alt den utsettes for :wub:

Faren min, som er storforbruker av mobiler pga. jobb, var skikkelig misfornøyd med HTC diamond. Han er veldig fornøyd med apple iphone, men bruker nå en LG-telefon jeg ikke husker navnet på. Den er litt kjipere enn de andre telefonene med touchscreen, men programvaren er visst god og ikke minst inntakt. Han har i alle fall aldri klaget så mye over en telefon som over HTC'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en HTC touch cruise, og vil vel egentlig ikke anbefale den.

Den er treg, og som alt Microsoft har vært borti, henger den seg innimellom...

HTC G1 eller Magic frister, men nytt hundebur står på planen før jeg bruker enda mer penger på mobil :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en Sony Ericsson C905:

New_Original_Sony_Ericsson_C905_8_1MP_8GB.jpg

Å - den vil jeg ha! Hvordan er den? Tar den gode bilder syns du?

Jeg har en Siemens CL 75. Det er en dametelefon med speil og sølv-blomster på en nydelig rød bakgrunn. Kameraet er møkk (VGA), jeg kan verken sende eller motta mms, men jeg kan skrive mld og ringe. Men nå er den så slitt på dekselet at jeg kan se inn i mobilen, så da er det på tide med ny. Ja, sånn i tillegg til at den har begynt å bli litt "rar", gammel og senil kanskje.. :wub: Ikke så rart kanskje siden den er fire år snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Sony Ericsson G900. Kjøpte den rett før Jaily kom i hus og for å si det mildt har den fått gjennomgå av valptenner. ("IIIIIK! Rare dingsen lager lyd og vibrerer! Den må døøøøøøøø" var hennes innstilling til den de første månedene) Ettersom den fortsatt fungerer ganske fint på tross av "dekorasjon" i form av ødelagt skjerm, tastatur som nesten detter osv må jeg si holdbarheten har vært ganske god! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har en Sony C905 :rolleyes2: Supreste telefonen jeg har hatt! Kjempefornøyd :)

Å - den vil jeg ha! Hvordan er den? Tar den gode bilder syns du?

Jeg har en Siemens CL 75. Det er en dametelefon med speil og sølv-blomster på en nydelig rød bakgrunn. Kameraet er møkk (VGA), jeg kan verken sende eller motta mms, men jeg kan skrive mld og ringe. Men nå er den så slitt på dekselet at jeg kan se inn i mobilen, så da er det på tide med ny. Ja, sånn i tillegg til at den har begynt å bli litt "rar", gammel og senil kanskje.. ;) Ikke så rart kanskje siden den er fire år snart.

Vist du ser tråden til Paws så har jeg linket til noen bilder jeg har tatt med min C905. Veldig enkel å ha med å gjøre, behagelig tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sony ericsson w595, W300i og W610i. Den midterste er mest turtelefon da den tåler en beta juling, er litt gammel og har den desidert beste batterikapasiteten. Ellers brukes de egentlig om hverandre. NR 1+2 har teoretisk like bra kamera, men det nyeste gir de skarpeste bildene. Begge trenger riktige lysforhold for å gi optimale bilder. W610i har blits, eller lys, en grei ting å bruke i overskyet vær. Bra lyd og lagringsplass på alle.

(Jeg er ingen mobilfreak selv om jeg har 3 stk, er bare så heldig å bli sponset med en ny i året:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Samsung B2100, støtsikker, vannsikker, sandsikker og kan faktisk kjøres over av en bil uten å ta skade. Den kan falle ned fjellskrenter og ta bilder under vann uten problemer. Den tar helt kurante bilder i korrekte lysforhold, men nå bruker jeg den kun ved "nødsbildetilfeller". Det viktigste for meg var en stødig mobil som har særs god batterilevetid og evne til å overleve en dag i felten. Attpåtil har den en utrolig god lommelykt hvis man skulle trenge belysning!

1235496570mob_picsamsung-b2100-rugged-mobile-phone.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...