Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonen treff i Oslo og omegen..


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Blir Loke eneste hanne?

Han tror han er romeo for tiden og kan være enormt masete på milde tisper (han slutter når han får skarp beskjed)men not to worry..jeg tar han i bånd blir han for ille.Eller så gir jeg han klar beskjed.Jeg vet hvor dødsirriterende er å ha en tispe som blir maset ihjel av en hormonell ung hannhund :)

Nei.. det kan hende jeg skal ha med meg Mico .. siden Tini har løpetid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Loke eneste hanne?

Han tror han er romeo for tiden og kan være enormt masete på milde tisper (han slutter når han får skarp beskjed)men not to worry..jeg tar han i bånd blir han for ille.Eller så gir jeg han klar beskjed.Jeg vet hvor dødsirriterende er å ha en tispe som blir maset ihjel av en hormonell ung hannhund :)

Hi hi Chicka er så nusse gal så jeg må vel ta hun bort fra han tenker jeg Love
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg plutselig Lørdag men ikke Søndag :oops: :wink:

Ei vennine skal gå med kruttønna si søndag og jeg har lovt å være der.(og har veldig lyst selvfølgelig :lol: )

Men hvis noen fortsatt kan på lørdag så blir vi med..Loke har godt av å bli litt sliten dagen før vi skal drive ekstrem-miljøtrening inne i en hall full av hunder,.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen godtfolk...

Har vært uten nett en stund. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å blitt med på treff på ekeberg sletta. HVis ingen har noe i mot at jeg henger meg på da :oops:

Bor på så og si nesten på Ekebergsletta :lol: og det er et supert sted for både hunder og eiere...

Når og hvor på sletta skal dette hende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ikke Ekeberg vi hadde planer om (tror jeg da) men i Mærradalen, et ganske perfekt sted å gå tur og det er kjempe lett å komme seg dit! :)

Seff er det greit at du også kommer, Calum!!! :mrgreen: Alle som vil og kan! :mrgreen:

Kan de som ønsker å være med legge meg til msn eller sende meg en pm så kan vi bli enige? Det begynner å nærme seg nå, det er jo snakk om neste helg...! :)

Hadde vært kjempe kos å møtes ihvertfall!!! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) De er nok vanskelig å få det til å klaffe for alle. Og personlig ville jeg kanskje heller foreslått et sted de fleste vet om.. For eks. Ekebergsletta .. :oops: Er ikke sååå kjent i utkanten av Oslo. (Det er sikkert kjempefint der du snakker om Marianne, men jeg tror jeg vil få problemer med å finne veien dit. :) )

Men det er jo bare å kome med forslag, så kan man fastslå en dato og et sted der flest kan komme.. :)

Jeg leste dette jeg da, ble kanskje litt opphengt i dette :D

Det er kjempe fint her oppe også da :oops: når man kommer seg lit vekk fra selve sletta, skog og kupert treneg...

Men jeg bøyer meg selvfølgelig for flertallet, kommer ditt hvor for det er folk jeg ;) er jo litt av poenget med et slikt treff det :P

Hvor er egentlig dette? Har vel egentlig ikke hørt om det før (selv om jeg har bod i oslo i 23 år :oops: ) Og hvilken dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste dette jeg da, ble kanskje litt opphengt i dette :)

Det er kjempe fint her oppe også da :oops: når man kommer seg lit vekk fra selve sletta, skog og kupert treneg...

Men jeg bøyer meg selvfølgelig for flertallet, kommer ditt hvor for det er folk jeg :) er jo litt av poenget med et slikt treff det :)

Hvor er egentlig dette? Har vel egentlig ikke hørt om det før (selv om jeg har bod i oslo i 23 år :oops: ) Og hvilken dag?

Jeg vet ikke helt... Det har ikke vært så stor jubel for dette så jeg vet ikke om vi bare skal droppe det nå og heller prøvde igjen en annen gang, siden det var så mange som ikke kunne den helgen.. Hva sier dere...?

Mærradalen begynner ved Radiumhospitalet og går opp mot Hovseter og fortsetter til Bogstad og der er jo Sørkedalen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer gjerne på et senere treff, men ser helst at vi finner minst 3 alternativer til steder å dra :) For min del passer det dårlig å dra så langt, fordi jeg er avhengig av at noen kan kjøre meg. Vet ikke hvordan det er for dere andre.

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...