Gå til innhold
Hundesonen.no

Folk jeg irriterer meg over!


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Oioio i her var det mye morosmt hehe..

Jeg må si jeg irriterer meg veldig ofte, men skjønner samtidig at det bare er meg det går utover.. :lol:

Jeg irriterer meg over frekke folk, bedrevitere, og hundefolk er faktisk ofte de verste dessverre... :D

Folk som ikke skjønner at vi er superfornøyde med slik hundene våre er, til tross for at de ikke er feilfrie, de er mer eller mindre valper, ikke eliteklasse-lydighet!

E forferdelig kvinnemenneske på jobben som ringte meg å skulle forklare meg hvordan jeg skulle gjøre jobben min, for det visste tydeligvis ikke jeg.. Synd jeg hadde rett da.. :ahappy:

Nedsettende mennesker, egoister, konstant negative mennesker, folk som baksnakker sine beste venner, og ikke skjønner at jeg ikke er hjernedød som skjønner at de baksnakker meg også!

Det var bare litt..

FELLES for det er mennesker som setter seg selv høyere enn andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal begynne å irritere meg over de som får en tråd til å bli helt OT? :ahappy::D

Noen ganger er det bittelitt morsomt å være bittelitt irriterende :lol: .

Janteloven er irriterende. Det er lov å være god i noe. Vi nordmenn skal være så beskjedne og unnskyld meg og nei jeg er da så stygg og feit og dum og vi fikser ikke å ta imot et kompliment engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over køkulturen til nordmenn! Spesielt da er det middelaldrende damer som gjerne hopper 4,2 meter gjennom lufta bare for å snike seg foran fem andre mennesker når en ny kasse blir åpnet på butikken.. eller uansett hvor de er. Mennesker som bare tar seg til rette uten å tenke over at noen kanskje var der først.

Samt mennesker som ikke begynner å rote nedi veska etter pengene sine før de har hørt hvor mye de skal betale. De vet jo at de må betale, hvorfor ikke bare ha det klart?!

Jaa... kunne ikke vært mer enig. Jobber selv i butikk, og ser flere ganger daglig både disse tilfellene av dårlig køkultur, samt folk som ikke kan begynne å lete frem lommeboka nederst i ryggsekken før det er deres tur.

Ellers irriterer jeg meg mye over veldig mange menneskers "butikk-uvaner". Folk som har dårlig tid og bare må gå foran noen andre i køen...ikke bare en gang, men hver eneste gang de er der, eller noe som helst annet sted. "Hele verden, la meg gå foran for jeg har alltid dårlig tid!"

Nok et butikk-irritasjonsmoment: Kunder som ikke gidder å si hei eller hadet når jeg sier hilser. Og jo, jeg sier det høyt og tydelig nok, det er da normal folkeskikk å svare da? Like irriterende med folk som jobber i butikk som ikke gidder å hilse på kundene engang...

Eller de som snakker i mobilen mens de handler. Kjempedumt å legge ned telefonen ett minutt slik at butikkdamen faktisk forstår hva du vil kjøpe, eller får kontakt med deg når hun prøver å si ifra at det er utsolgt/koster mer enn du har lagt frem/etc.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjepphøye folk som tenker ALT for høyt om seg selv :blink: Det er rett og slett motbydelig, finnes ikke noe annet ord for det. Takler ikke slike mennesker, og jeg takler de fleste. Men dette tar kaken.

Mennesker med fordommer, skjerp dere! Folk kan ikke plasseres under en kategori bare fordi de liker ditt, eller gjør datt. Greit nok om de har fordommer, men skyver dem til sides og gir folk en sjanse til sist og senere unnskylder for at de ikke var helt åpne til å begynne med. Folk i klassen min likte f.eks ikke hestejenter, men skjerpet seg og fant ut at de burde bli kjent med oss før de dømte oss. De fleste har sagt unnskyld for dette.

Hensynsløse hundeeiere (nå kan jeg nesten putte meg selv under her ettersom at hunden min gikk gjennom ekstrem forvandling fra en pysette hund som aldri hilste på hunder når hun gikk løs på tur, til en hund som skulle "ta" alle, i løpet av 1 uke). Slipper løs hundene sine og har 0 kontroll og i samme slengen så prøver de ikke å få de inn en gang. Det finnes faktisk de med hunder som er redde og ikke vil ha en støyt igjen når de nettopp prøver å sosialisere dem på nytt og møte gode hunder. Arrrrgh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen ting jeg irriterer meg over jeg også :blink:

*klippe litt*

- at reklamen på tv ofte får et mye høyere volum enn det programmet man ser på har. Så man må dempe lyden for hver reklamepause

- telefonselgere

- selgere på stander i butikker osv

- alle proaktive selgere

- folk med hund som ikke klarer å se mitt tydlige tegn på at "vi vil ikke hilse vi", de gangene det ikke passer å hilse

- samme som noen nevnte før her; nordmenns køkultur. Eks man står i busskø, og førstemann begynner å gå på. Så står det ofte noen ved siden av førstemann og sniker seg inn rett etterpå. Selv om de nettopp kom bort, og vi andre har stått å ventet på bussen en stund.

Eller i kø på Narvesen, der det ofte sniker seg noen inn før deg. Og man er nødt til å si høyt: " Du jeg tror køen starter DER nede!", og så bruke hele kroppen til å peke og poengtere.

-de som sier: "STAKKKKKKARS!" fordi hunden min ikke kan få menneskemat og godbiter når vi er på besøk hos andre. Klapper han og synes sååå synd på ham. Som ikke synes det er nødvendig å være "så streng" (disiplin), og som kjøper inn godis til hunden min ennå jeg gjentatte ganger har sagt at han får mat hjemme og ikke skal ha noe. Grrrrr

Hva? De gir deg jo sjokolade? :)

Ellers er jeg enig med de fleste her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over:

- mennesker som sier noe og mener noe annet, som sier at noe er greit, men egentlig mener at det ikke er greit og som atpåtil mener at jeg bør skjønne at de egentlig mente noe annet enn hva de sa! Jaaa, jeg er tankeleser, man blir det av å studere psykologi, vet dere :blink:

- mennesker som skravler hull i hodet på folk og vel så det og som får alt til å handle om dem

- mennesker som er usikre og dekker over det med å være pågående

- at jeg er så dårlig på frishaping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over folk som:

- kjører under fartsgrensa.. Det er greit når det forholdene tilsier det, men forholdene tilsier ikke det når det er sol, sommer og bare veier..

- ikke har fått med seg at det heter "akselerasjonsrampe" den der greia man kjører på når man skal ut på motorveien. Poenget med den er at man skal akselere opp til den farten det er på veien man skal ut på, ikke at man skal stoppe i enden og så hive seg forholdsvis hodeløst uti fordi man blir stressa av at man lager kø..

- ikke vet at det man kjører av på på motorveier heter reduksjonsfelt. Det er meningen at man skal svinge ut på en slik en for å bremse, ikke begynne å bremse en halv mil før de skal ta av..

- er dumme. Som i uintelligent, treg, slow, dårligere utstyrt i topplokket, kall det hva du vil..

- er paranoide og tror at jeg er ute etter dem bare fordi man er uenige i flere diskusjoner. Det betyr ikke noe annet enn at jeg er uenig med vedkommende (ofte pga punktet over, men ikke nødvendigvis).

- leker intellektuelle og bruker fremmedord når de fint kunne sagt det på mer folkelig norsk, bare for å virke mer kunnskapsrik enn de er..

- syns at f.eks popmusikk nødvendigvis må være dårlig fordi mange liker det, at bøker må leses på orginalspråk (jah, så sant det er engelsk da, det er helt greit å lese oversatte titler av f.eks spansk, portugisisk eller flamsk), at man må se filmer og tv-program med mål og mening for at det skal være stuereint. Jeg liker hjernedød underholdning jeg, jeg må ikke nødvendigvis lære noe eller se noe i et annet perspektiv for at det skal være noe poeng i å få det med seg..

- tror man er interessert i de bare fordi man er normalt høflig og vennlig..

- MÅ klemme meg hver gang vi møtes.. Jeg er ikke sånn, ikke pill på meg!

- spør om hvordan det går, og blir skuffet når man sier det går bra. Ja, jeg er sjuk, men jeg ligger ikke å dør på meg hele tiden allikevel.. Og da kommer vi til neste punkt:

- tror at det ikke feiler meg noe, for de så meg jo på butikken i går, og da virka jeg helt frisk.. Dessuten så er jeg jo ute med hundene støtt og stadig, så da kan jeg sikkert jobbe også (det er jo akkurat det samme det, 2 valgfrie timer i skogen som kan avsluttes eller avlyses når jeg vil, og 8 timer på jobb hver dag.. Helt likt :) )

- blir sjokkert over at jeg ikke liker f.eks fisk og andre ting som har svømt, og som på død og liv skal pushe på meg en eller annen rett som jeg helt sikkert liker fordi det er jo såååå godt.. Hadde jeg syns det var godt, hadde jeg neppe sagt at jeg ikke liker det? (Ja, jeg vet jeg er i overkant kresen og sær, jeg trenger ikke å omvendes av den grunn)

- klager over forhold men ikke gjør noe med det. Som i at "jeg gidder ikke å være medlem i den hundeklubben, fordi de aldri har sånn eller sånn trening". Det er bare å stille opp, stort sett, og gjøre en innsats sjøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle menn, men mest kvinnfolk i trafikken.

De som bare jatter med og ikke tørr ha egen mening.

De som tar seg til rette på andres bekostning.

Ledere som har 0 peiling - har kurs og utdannelse i fleng, men klarer ikke å overføre dette i praksis.

Folk som tar æren for ting som ikke er deres fortjeneste

osv osv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne (sikker andre religiøse folk også) som skal presse på deg religionen sin. De fatter rett og slett ikke at man synes det de tror på er tull. De skal be deg på alle slags møter og samlinger, og så gir de deg dårlig samvittighet hvis du sier at du ikke kan. (når dere begge vet at du kan)

Ikke tro jeg hater alle kristne nå. Har venner som er kristne, men de spør ikke om jeg vil være med og prise en gud jeg ikke tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevognbrigaden som breier seg på kafeen på kjøpesenteret

Barnevognbrigaden som breier seg mellom varehyllene i butikken

Folk som legger varene sine på båndet, før jeg er ferdig å legge mine varer på båndet

Folk som aldri får bankkortet til å virke når de skal betale(og har lang kø bak seg)

Folk som ikke har oppdaget blinklyshendelen i bilen

Barnevognbrigaden som breier seg i rulletrappa

Drittunger som løper og skriker i midtgangen på Sydenflyet

Drittunger som løper og skriker i korridorene på Sydenhotellet

Foreldre som lar drittungene sine storme bort til mine hunder, fordi de ser så snille ut

Norske filmskuespillere, som mumler så ingen skjønner hva de sier

- og mye mer! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samt folk som ikke kan begynne å lete frem lommeboka nederst i ryggsekken før det er deres tur.

Hahaha da irriterer jeg sikkert der også. Pengboka ER hentet fram (oftest) - men jeg graver alltid laaangt nedi for å finne det eksakte beløpet helt ned til 50 øre. :]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over folk som:

- kjører under fartsgrensa.. Det er greit når det forholdene tilsier det, men forholdene tilsier ikke det når det er sol, sommer og bare veier..

- ikke har fått med seg at det heter "akselerasjonsrampe" den der greia man kjører på når man skal ut på motorveien. Poenget med den er at man skal akselere opp til den farten det er på veien man skal ut på, ikke at man skal stoppe i enden og så hive seg forholdsvis hodeløst uti fordi man blir stressa av at man lager kø..

- ikke vet at det man kjører av på på motorveier heter reduksjonsfelt. Det er meningen at man skal svinge ut på en slik en for å bremse, ikke begynne å bremse en halv mil før de skal ta av..

- er dumme. Som i uintelligent, treg, slow, dårligere utstyrt i topplokket, kall det hva du vil..

- er paranoide og tror at jeg er ute etter dem bare fordi man er uenige i flere diskusjoner. Det betyr ikke noe annet enn at jeg er uenig med vedkommende (ofte pga punktet over, men ikke nødvendigvis).

- leker intellektuelle og bruker fremmedord når de fint kunne sagt det på mer folkelig norsk, bare for å virke mer kunnskapsrik enn de er..

- syns at f.eks popmusikk nødvendigvis må være dårlig fordi mange liker det, at bøker må leses på orginalspråk (jah, så sant det er engelsk da, det er helt greit å lese oversatte titler av f.eks spansk, portugisisk eller flamsk), at man må se filmer og tv-program med mål og mening for at det skal være stuereint. Jeg liker hjernedød underholdning jeg, jeg må ikke nødvendigvis lære noe eller se noe i et annet perspektiv for at det skal være noe poeng i å få det med seg..

- tror man er interessert i de bare fordi man er normalt høflig og vennlig..

ENIG!

Og en ting til...SYKLISTER som tror de er biler!!!

Fins vel ikke få bilister som ikke irriterer seg over disse. Og jeg har forståelse for at enkelte MÅ sykle i bilveien pga det bare er hullete eller dumpete fortau/de har sånn sykkel med veldig smale dekk etc.

Men som jeg ser hvertfall en gang daglig (senest idag): en eller annen DUST syklist, som sykler i "syklist-på-bilveien"-tempo, altså så rask som han/hun kan, men allikvel langt lavere enn 50 eller 60 som fartsgrensa tilsier. Selvsagt et det egen sykkel-og gangvei ved siden av bilveien, og jeg ser INGEN her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG!

Og en ting til...SYKLISTER som tror de er biler!!

Fins vel ikke få bilister som ikke irriterer seg over disse. Og jeg har forståelse for at enkelte MÅ sykle i bilveien pga det bare er hullete eller dumpete fortau/de har sånn sykkel med veldig smale dekk etc.

Men som jeg ser hvertfall en gang daglig (senest idag): en eller annen DUST syklist, som sykler i "syklist-på-bilveien"-tempo, altså så rask som han/hun kan, men allikvel langt lavere enn 50 eller 60 som fartsgrensa tilsier. Selvsagt et det egen sykkel-og gangvei ved siden av bilveien, og jeg ser INGEN her!

hehe - Det er ikke derfor de sykler på veien, pappa (som er en av idiotene som alle irriterer seg over) forklarer dette for meg hvert år (for de irriterer meg og), skal vi se om vi husker forklaringa:

Når de sykler på sykkel/gangvei, har de ingen rettigheter, de har vikeplikt for alt og alle, bare ikke biler som kommer fra privat gårdsplass. Sykler de på veien, har de samme rettigheter/krav som billister, følger vanlig vikepliktsregler osv.. Grunnen til at de ligger så langt ut i veibanen som de gjør, er fordi at bilister feier forbi de selv om de møter andre biler, noe som har resultert flere mer eller mindre alvorlige ulykker. Når man skal passere en syklist, så SKAL man ligge så langt ut at det er plass til at syklisten detter av sykkelen uten å havne under hjulene på bilen - hvor mange følger egentlig den reglen når de passerer disse "dustene"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har irritert meg over syklister et par ganger, for det finnes strekninger der det er veldig vanskelig å komme forbi (jeg er ikke sånn som sneier borti dem eller kjører forbi med mindre jeg har GOD oversikt).

Jeg skjønner de må trene og da kan de sikkert ikke bruke gangvei fordi de taper tid på overganger osv osv, men det er allikevel litt irriterende da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grenseløst over folk som kjører helt opp i rompa på meg, uannsett fartsgrense og farten jeg kjører i. Kjører som regel ti over... Men nå slike kommer får jeg en indre trang til å kjøre i helt nøyaktig farstgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grenseløst over folk som kjører helt opp i rompa på meg, uannsett fartsgrense og farten jeg kjører i. Kjører som regel ti over... Men nå slike kommer får jeg en indre trang til å kjøre i helt nøyaktig farstgrense.

Åh, samme her... Jeg har ikke kommet lenger enn at jeg øvelseskjører, og da syns jeg faktisk det er unødvendig å ligge klin oppi ryggen på meg - særlig når jeg allerede ligger ti kilometer over fartsgrensa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Det er ikke derfor de sykler på veien, pappa (som er en av idiotene som alle irriterer seg over) forklarer dette for meg hvert år (for de irriterer meg og), skal vi se om vi husker forklaringa:

Når de sykler på sykkel/gangvei, har de ingen rettigheter, de har vikeplikt for alt og alle, bare ikke biler som kommer fra privat gårdsplass. Sykler de på veien, har de samme rettigheter/krav som billister, følger vanlig vikepliktsregler osv.. Grunnen til at de ligger så langt ut i veibanen som de gjør, er fordi at bilister feier forbi de selv om de møter andre biler, noe som har resultert flere mer eller mindre alvorlige ulykker. Når man skal passere en syklist, så SKAL man ligge så langt ut at det er plass til at syklisten detter av sykkelen uten å havne under hjulene på bilen - hvor mange følger egentlig den reglen når de passerer disse "dustene"? ;)

Åh, syklister er evig irriterende. Synes det er flott at de er i bilveien (for det er et sant mareritt når de feier forbi en når en er på fortauet selv) - MEN det hadde vært enda mer flott om de faktisk fulgte de krav om vikeplikt når de leker "liksombil". Men det gjør de jo ikke?! De kjører tversover veiene, kjører på rødt lys osv osv.. Jeg skulle gjerne likt å ha sett hva resultatet ble dersom politiet hadde en sykkelkontroll over Danmarksplass, gamle nygårdsbro f.eks. "Bøtelagte syklister", "Syklister forbannet over mistroen" .... muahahahah... de hadde fått innmari mye pes ja, og blitt endel kroner fattigere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg IRRITERER meg over naboer som vil kutte ned alle trærne i hagen min! Og som ringer Tr.heim kommune (huseieren min) og ber de kutte trær, som noen gorillaer, i hagen uten at de snakker med meg om det først! Nå er hagen stygg pga den svææært irriterende naboen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grenseløst over folk som kjører helt opp i rompa på meg, uannsett fartsgrense og farten jeg kjører i. Kjører som regel ti over... Men nå slike kommer får jeg en indre trang til å kjøre i helt nøyaktig farstgrense.

Enig - "rævkjørere" er noe av det verste som fins! Jeg prøvde et stunt her sist gang det skjedde; jeg lå i ti km/t over fartsgrensen, men en annen bil tok meg igjen. Greit nok, ikke lenge til jeg skulle av, og jeg kjørte i alle fall ikke for sent. Men så legger han seg klin oppi hekken min, blir jeg faktisk sint. Det var et oversiktlig sted, ingen foran oss, ingen bak, men dårlig sted å kjøre forbi. Jeg sakker ned, sakker ned og sakker ned, faktisk sakket jeg ned helt til under 50 km/t i 80-sonen. Etter å ha kjørt sånn noen hundre meter, gasset jeg skikkelig opp, og la meg i den farten jeg opprinnelig holdt. Fyren tok hintet, og holdt avstand. :P (Ikke noe triks å gjøre dersom man har flere bak seg selvsagt.)

Jeg har også prøvd å "vingle" på veiene, dvs at jeg kjører litt over gulstripen, og litt på den stipla hvitlinjen som bråker når man kjører på den, og da virker man tydeligvis ikke helt stabil, og folk vil ikke ligge så tett oppi. :)

Det heter ikke å kjøre offensivt når man ligger konstant under fartsgrensen og aldri tar sjanser, det heter å kjøre defensivt. Det er også ulovlig å sinke trafikken unødvendig.

Det eneste som er mer irriterende enn sinker i trafikken, er de som kjører ujevnt slik at man ikke kommer forbi. 60 i svingene og over alle bakketopper og så akser de opp i 100 på slettene.

Eller som her i området; folk kjører i 60 i de nye tunnellene inn til byen, og i 100 mellom de. De kjører også i 100 når det blir forbikjøringsfelt inni tunnellen - helt håpløst å komme forbi! Jeg tror de er redde for å ta veggen i tunnelen, men hva i huleste har de å gjøre i grøfta uansett om de er i en tunnel eller ikke?? :P

(Forresten tror jeg det kalles å "kjøre etter forholdene" når de kjører sånn som du beskriver.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...