Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere?

Baby

Hvordan syns du Oscar er?  

31 stemmer

1. 1.

• Tynn
      6
    • Helt passe nå!
      23
    • Litt tjukk, kunne tatt av seg litt kanskje..
      2
    • FEIT!!!
      0

Recommended Posts

Skrevet

Jeg syns egentlig selv at Oscar er passe nå, men samtidig så blir jeg litt usikker også.

Hva syns dere? Er han passe fin nå? eller er han litt tjukk?

17oktober025.jpg

17oktober026.jpg

17oktober027.jpg

Skrevet

Ja, jeg kjenner jo dem, men ser dem ikke da. :wink:

Blir liksom litt usikker for han er jo altfor tung og stor i forhold til rasestandarden også.. hehe.

Rasestandarden sier 5,5 - 8,2 kg. Oscar er 10,6, men så har han kraftig beinstamme og er 10-15 cm høyere og lengre enn min venninnes Cavalier som er "normal".

Skrevet
Jeg syns han så liiite grann tynn ut

WOW!!!

Akkurat DET er det første gang jeg har hørt om han... :)

Skrevet

17oktober027.jpg

På dette bildet ser en nesten ribbe beina hans syns jeg.

Det er ikke noe personlig ment altså! :wink: Men jeg syns han så ørlite grann tynn ut. Ikke masse

Skrevet

Så deilig å se en liten hund med akkurat passe tykkelse :) ..Synes altfor mange Cavalierer er litt småfeite.Det gjelder stort sett de fleste matglade raser av liten størrelse..

Jeg synes det er bedre at en hund er litt i det tynneste laget enn at den er for rund så lenge den får i seg det den skal av næring.

En hund i vekst er ekstremt sårbar for sykdommer som følge av overvekt og jeg blir alltid provosert av folk som tror at hundene deres har det godt fordi de får så godt med mat.En lykkelig hund er en slank og veltrent hund!

Overvekt er faktisk den største helsetrusselen for norske kjæledyr.. :D

Mvh Annette

Skrevet

På dette bildet ser en nesten ribbe beina hans syns jeg.

Det er ikke noe personlig ment altså! :wink: Men jeg syns han så ørlite grann tynn ut. Ikke masse

Men han spiser på bildet kan ikke det ha noe med saken å gjøre? jeg ser på lucas når han spiser å da ser han tynnere ut :?

Skrevet
Så deilig å se en liten hund med akkurat passe tykkelse :) ..Synes altfor mange Cavalierer er litt småfeite.Det gjelder stort sett de fleste matglade raser av liten størrelse..

Jeg synes det er bedre at en hund er litt i det tynneste laget enn at den er for rund så lenge den får i seg det den skal av næring.

En hund i vekst er ekstremt sårbar for sykdommer som følge av overvekt og jeg blir alltid provosert av folk som tror at hundene deres har det godt fordi de får så godt med mat.En lykkelig hund er en slank og veltrent hund!

Overvekt er faktisk den største helsetrusselen for norske kjæledyr.. :D

Mvh Annette

Nå snakker ikke jeg om Sico det jeg skriver nå:

Det er stor forskjell på SLANK og sunn hund og på en TYNN hund!

Skrevet

jeg senes han ser helt passe ut jeg..

ja husk når de spiser trekker de magen inn litt...

Det gjør i såfall Tini og Mico..

Skrevet

Veldig enig :D

Men jeg mener at de mange hunder har godt av å miste litt..

Men nå er jo jeg av den "onde" typen som ikke gir bikkja mer mat enn at den fortsatt har lyst på mer når skåla er tom...

Ikke har jeg betenkeligheter med å faste den en dag heller.

Jeg synes det er trist at hundene har fått våre livstilsykdommer,vi mennesker gjør i det minste et slags bevisst valg:vi VET det er skadelig med mye feit mat men velger ofte å gi f... de stakkars hundene er jo bare prisgitt eierens fornuft. :)

Skrevet

Å ha tykk hund er fælt for hundens del.

Men det er også å ha en tynn hund. Det er viktig å finne balansen mellom det.

Og det kjenner men best på sin egen hund. Jeg vet hvor masse Pito kan få. Men jeg har aldri hatt noe problemer med henne. Det skal masse til før hun legger på seg. Så jeg er heldig der.

Jeg tror hun forbrenner fort det aller meste hun spiser. :)

Skrevet

Oscar mener du vel... :D

Men jeg kan prøve å ta noen fler bilder etterpå når jeg har fått ladet batterier. :wink:

Skrevet
Å ha tykk hund er fælt for hundens del.

Men det er også å ha en tynn hund. Det er viktig å finne balansen mellom det.

Og det kjenner men best på sin egen hund. Jeg vet hvor masse Pito kan få. Men jeg har aldri hatt noe problemer med henne. Det skal masse til før hun legger på seg. Så jeg er heldig der.

Jeg tror hun forbrenner fort det aller meste hun spiser. :)

Ja, jeg vet jo det veldig godt jeg også. Zico var jo hele tiden veldig tynn. Mot slutten begynte han derimot å legge på seg og bli "fin" i kroppen!

Lady, mammas tispe er derimot FEIT, derfor har jeg kjøpt slankemat til henne nå. :wink: Dessuten tar jeg med meg henne på de fleste turene jeg er på og hver gang vi trener så hun får trent litt også. :D

Skrevet
Ja herregud sorry...Har ikke hodet heeeelt med meg i dag :oops:

Hihi, det går så bra at. :)

Sier ofte Zico til Oscar selv jeg da.. :roll: :wink:

Skrevet

Hihi, det går så bra at. :)

Sier ofte Zico til Oscar selv jeg da.. :roll: :wink:

hehe bra det ikke bare er jeg som roter *englefjes*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...