Gå til innhold
Hundesonen.no

Styres du av fornuft eller følelser?

Papillon

Recommended Posts

Hos meg svinger dama både med og mot klokka. :) Det vil si at jeg kan skifte retning både på "kommando", i tillegg til at det skjer litt av seg selv. Men hver gang jeg har sett det bildet der, har hun startet med å svinge med klokka, så da betyr vel det at jeg bruker høyre hjernehalvdel mest. Noe som i grunnen overrasker meg veldig, da jeg kjenner meg igjen i alle punktene utenom "Matematikk og fysikk" på venstre side, mens jeg på høyre side bare kjenner meg igjen i: Helhetlig tenkning, nåtid og framtid, tolkning og muligheter. Men hey, hjernen er merkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg svinger dama både med og mot klokka. :) Det vil si at jeg kan skifte retning både på "kommando", i tillegg til at det skjer litt av seg selv. Men hver gang jeg har sett det bildet der, har hun startet med å svinge med klokka, så da betyr vel det at jeg bruker høyre hjernehalvdel mest. Noe som i grunnen overrasker meg veldig, da jeg kjenner meg igjen i alle punktene utenom "Matematikk og fysikk" på venstre side, mens jeg på høyre side bare kjenner meg igjen i: Helhetlig tenkning, nåtid og framtid, tolkning og muligheter. Men hey, hjernen er merkelig. :)

Den skifta hos meg av seg selv i ca et sekund ellernoe, før den gikk med klokka igjen :) Skjønner ikke hvordan dere får det til altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer å snu den, men den går med klokka først. :)

Edit: Her er det forresten en test som sjekker det samme.

Edit2: Jeg får høyre på begge testene, selv om jeg ser på meg selv mer som en venstreperson. Synes på en måte jeg kjenner meg mer igjen i den venstre enn den høyre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt diffust å skulle avgjøre hvilken hjernehalvdel jeg bruker mest bare ved å se på en snurrende dame, så jeg tok litt flere tester. Fikk høyre på alle, though. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge veier, er bare å tenke på noe med enten innenfor fantasi eller logikk for å snu den.

Hmm.. er det som skal til? Jeg har sittet og stirret på dama, først snurrer hun den ene veien og så plutselig snurrer hun den andre veien og så tilbake igjen - sånn frem og tilbake.. sikker på at det programmet som styrer henne ikke har en "random generator" vedr snurreretning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på damen så snurrer hun med klokken, men hvis jeg leser hva som står ved siden av og gløtter bort på damen etterhvert så snurrer hun mot klokken.

Dette er vel fordi jeg holder på å ta opp fakta når jeg leser det og da snur damen? :)

var kun ett punkt ang høyre hjernehalvdel jeg ikke kjente meg igjen i.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er det som skal til? Jeg har sittet og stirret på dama, først snurrer hun den ene veien og så plutselig snurrer hun den andre veien og så tilbake igjen - sånn frem og tilbake.. sikker på at det programmet som styrer henne ikke har en "random generator" vedr snurreretning?

Det tviler jeg på, siden jeg fint klarer å snu henne på kommando. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett denne dama før og har da klart å både snu henne og få henne til å gå langsommere og fortere... Nå gikk hun FORT med klokka og jeg hadde ingen mulighet til å gjøre noe som helst med henne! :shocked: Spørs om det har med min sinnstilstand akkurat nå å gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Do you often have hunches?

Hunches? hva er det?

Tror det er noe lignende "magefølelse" ellerno.

hunch 

Noun

1. a feeling or suspicion not based on facts: she said that she had had a hunch that the coup would not succeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre hjernehalvdel som brukes mest her gitt. På siste testen det ble linket til fikk jeg 13/18 på høyre og 5/18 på venstre. Stemmer ganske godt med min oppfatning av meg selv også. :)

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du får det til å høres fryktelig dramatisk ut. Bikkja skal være innendørs om morran og det er ikke min feil at han ikke har vært det for jeg har sagt ifra om dette før, senere på dagen har jeg oversikt og stopper han før han løper langt avsted, da har vi kontroll, men ikke hvis han er 200+ meter unna, da er det for sent for da gidder han ikke å høre. Det er på morran han legger ut på langturer for da er det ingen her til å stoppe ham. Det er jorde rundt her.
    • Når hunden løper lang vekk fra deg, så har du ikke kontroll. Da må hunden være i bånd, og under kontroll. Å ha gps på han hjelper ikke, da hunden fortsatt løper og jager uten kontroll. Her bryter du faktisk loven uansett om det er båndtvang eller ikke. Og denne hunden kan ha skremt eller skadet mange dyr.
    • Takk for svar, denne rare småbitinga er bare i bånd, da er vel det forklaringen,    vi har normalt kontroll på ham litt senere på dagen, det er tidlig på dagen dette er et problem mht å løpe avsted er det gps som sier fra om han er på villspor, men er han et stykke unna gidder han ikke å høre så må trene mer på innkalling, rasen er også sta og egenrådig så dette er ikke så lett Ps takk for dvd tips, sitter i bilen skal se på det ikveld
    • 1. Er dette i bånd, eller løs i lek med andre hunder? Etter min mening skal hunder ikke hilse/leke med andre hunder i bånd, det blir lett konflikter av det. Hvis de er løse har hundene bedre forutsetninger for å bruke språket sitt og unngå konflikt. Hvis denne småbitingen skjer løs i lek/hilsing med andre kan det være smisking eller lek. Det er vanskelig å si uten å se situasjonen. Om dette er noe andre hunder reagerer på så ville jeg unngått å la ham komme inn på hunder på den måten i det hele tatt. 3. Det er båndtvang. Hunden skal være i bånd eller forsvarlig inngjerdet, og ikke være løs utenfor båndtvangen uten at den er under kontroll. Det vil si at du rimelig skal kunne kalle inn hunden under de fleste forhånd. Også utenfor båndtvangen skal du ha kontroll, det er ikke bare å slippe ut hunden for å lufte seg selv, den kan gjøre stor skade om den møter på feil hund, person, bil eller vilt dyr. Eller bli skadet selv. Når det er snakk om å trene innkalling så er det for å lære hunden en respons på innkallingskommandoen som er å komme til deg, uansett hva som skjer. Det handler om å venne hunden til å alltid lytte til deg, og alltid respondere på kommandoen. Langlinen gir deg mulighet til å holde igjen hunden og stoppe den fra å f.eks. løpe etter folk eller dyr, uten å måtte bruke en innkallingskommando som ikke virker. Jo oftere du bruker innkallingskommandoen der hunden IKKE responderer, jo dårligere blir den. Jeg kan anbefale opplegget Really Reliable Recall, som du kan kjøpe på DVD eller bokform:https://www.dogwise.com/really-reliable-recall-train-your-dog-to-come-when-called-no-matter-what-dvd/    
    • 1) hunden min går veldig opp i ansiktet på andre hunder og på  kan han "småbite" han dem i leppa/nesa, det blir ikke sår men hva er dette for noe? Det er ikke noe koselig, hunden vår har voldsomt mye energi, er ekstremt sosial og merket han kan være litt alfa (dominerende) 2) på asfalt holder jeg kanskje 15 km/t med kickbike, dvs rask jogging eller rask trav, prøver å bremse så han ikke akuratt løper, ellers er han mye på siden av asfalten men håper det er ok fart 3) bikkja vår har hatt det litt for enkelt med å gå hvor han vil, han har faktisk blitt venn med en rådyr familie fra da han var valp som jeg ikke har skjønt hvordan har skjedd men katter går ikke bra. Vi bor landlig til men i vår fikk han en uvane med å løpe bort til en vei der det ofte luftes andre hunder hvis han slipper ut om morgenen, dette er ikke bra særlig nå når det er båndtvang. Når det snakkes om å trene innkalling med langline er det bare å venne ham til å være i nærheten når vi går en liten tur med langline over jordet feks og gi beskjed om å komme tilbake når han går for langt? Takk for svar.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...