Gå til innhold
Hundesonen.no

hvor kjøper men v&h?

Ross

Recommended Posts

Skrevet

Har hørt man får kjøpt det på dyrebutikker, men dyrebutikker pleier som regel å være ganske dyre. Hvor kjøper dere i fra og hva beteler dere?

Skrevet

Vi kjøper vom og hundemat på Oslo Zoo senter i Oslo sentrum eller på Tropehagen Zoo, og betaler ca. 15 kr for en halvkilospølse.

Skrevet
Har hørt man får kjøpt det på dyrebutikker, men dyrebutikker pleier som regel å være ganske dyre. Hvor kjøper dere i fra og hva beteler dere?

Det billigste blir å kjøre til Trøgstad og handle direkte fra produsenten. Marit og jeg var der i sommer, fikk kjøpt før det ble fryst (enkelt å porsjonere i passe fryse-ned-biter), handlet forholdsvis stort og betalte vel noe slikt som 7.50 pr kg :)

Guest Kåre Lise
Skrevet
Det billigste blir å kjøre til Trøgstad og handle direkte fra produsenten. Marit og jeg var der i sommer, fikk kjøpt før det ble fryst (enkelt å porsjonere i passe fryse-ned-biter), handlet forholdsvis stort og betalte vel noe slikt som 7.50 pr kg :icon_cry:

Ja det er vel prisen om du henter minimum 200kg i 20kg blokker.

Oversikt over alle utsalg her : http://vomoghundemat.no/fylker/norgefylkerfinal.asp

Skrevet

23 kr pr kg i 1 kg pølser. Jeg kjøper av privat forhandler i Bergen.

15 kr pr kg i 5 kg pølser, har dessverre ikke stor nok fryser.... :icon_cry:

Skrevet
250,- for 20 kg (altså 12,50 pr kg), 19 kr for 1 kgs pølser på Rema 1000 Brønnøysund.

På Rema faktisk... Det har jeg ikke sett her foreløpig, men det er kanskje fordi det er såpass mange andre utsalgssteder her.

Skrevet
På Rema faktisk... Det har jeg ikke sett her foreløpig, men det er kanskje fordi det er såpass mange andre utsalgssteder her.

Ikke noe de reklamerer med, men jungeltelegrafen funker bra her ... Man må bak på fryselageret for å få hentet ut herlighetene. Kanskje en idé å pushe litt på andre nærbutikker også? Veldig greit, da.

Skrevet
Ikke noe de reklamerer med, men jungeltelegrafen funker bra her ... Man må bak på fryselageret for å få hentet ut herlighetene. Kanskje en idé å pushe litt på andre nærbutikker også? Veldig greit, da.

Så det er faktisk mulig å få dagligvarebutikker til å ta inn V&H så lenge de har kjøpere nok og eierne av butikken liker hunder? ;) Interessant, og absolutt en tanke å ta med seg for oss som bor så teit til her oppe...

Sender V&H store mengder med f.eks båt? Norwegian Polar kommer med båt hit til byen, og ender opp på et fryselager i havna - må vel gå ann å gjøre det samme med V&H?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har prøvd:  Non-Stop Løype - sikkerhetslåsen åpnet seg i tide og utide, og festene til frontstykket åpnet seg hele tiden Non-Stop Trekking - sitter for høyt, jeg får vondt i korsryggen Non-Stop CaniX 2.0 - frontstykket ble ødelagt etter kort tid Jeg har dessverre bare dårlige erfaringer med Non-Stop og leter i grunn etter et belte som IKKE er derifra, men ser at veldig mange har samme, usikre kobling eller så sitter de likt som Trekking-beltet.  Har sett på Canix Pro, men jeg vet ikke om jeg stoler helt på nonstop.  Medium stor hund (17kg), sterk som en okse. Bruker magebeltet for det meste på vanlige skogsturer eller til sykling,  ikke løping, Ønsker ikke belte med denne type kobling. Aller helst så skal koblingen være FAST, så man ikke kan bytte ut frontstykket..
    • Det viktige her er ikke ditt hjerte, for det skinner igjennom. Tror rasen du velger er viktig. Det er viktig å velge rett hund til jobben, og omvendt. Jobben kan være lange turer, sofakos, eller totalt kaos. Jeg fikk en portugisisk vann hund som valp. Gleden var stor, helt til den gikk nesten berserk ved 7 måneders alder. Hørte ikke etter lenger, dro i båndet, spiste alt, inkludert steiner og pinner. Det er tross alt forskjell på og tygge å spise pinner. Nå, etter at jeg leste meg opp og fulgte rådende, så jeg problemet i et annet lys, og fikk en god respons hos hunden.  
    • Ja, valpeshow har vel "alltid" vært uoffisielt. Om det er flere enn for to år siden, kanskje klubbene begynner å komme seg igjen etter pandemien?
    • Det er ikke så mange store uoffisielle utstillinger.  Det er mange uoff. Valpeshow hvor junior og veteraner også kan delta. Disse blir  ikke registrert noen steder og det deles ikke ut cert. Har ingenting med mange uregistrerte hunder å gjøre. 
    • Hvor finner du uoffisielle utstillinger? Jeg antar det kan ha noe med mengden uregistrerte hunder å gjøre, uten at jeg vet noe mer om det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...