Gå til innhold
Hundesonen.no

Ålesund

Baby

Recommended Posts

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Jøss, bare 6 påmeldte så langt.. Er nok mange som ikke melder på før i siste liten. Odin her er ikke påmeldt enda f.eks.

Men for all del, antallet kan gjerne holde seg under 10 for min del altså!

Jeg vet ikke hvor kjappe de er til å oppdatere og hvor raskt de får beskjed om ny påmeldte. Og den første fristen er tross alt søndag, det er dumt å melde på før det! :-)

Skal forresten Dropset stille i junior da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire beardiser. Og én parsonvalp. Sara, du går videre til gruppa! :getlost:

Og foreløpig bare 3 valper i gruppa! Dere er på søndag dere og?

Jeg vet ikke hvor kjappe de er til å oppdatere og hvor raskt de får beskjed om ny påmeldte. Og den første fristen er tross alt søndag, det er dumt å melde på før det! :-)

Skal forresten Dropset stille i junior da?

Jeg er veldig forberedt på at antallet kommer til å minst dobbles ja!

Jeg tror ikke hun skal ha med Dropse, hun sa ikke noe om det på Sunndalsøra i alle fall, da sa hun bare at hun tenkte å ta med seg Jonas og ei anna tispe fra henne.

Skal du gå lydighet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig forberedt på at antallet kommer til å minst dobbles ja!

Jeg tror ikke hun skal ha med Dropse, hun sa ikke noe om det på Sunndalsøra i alle fall, da sa hun bare at hun tenkte å ta med seg Jonas og ei anna tispe fra henne.

Skal du gå lydighet også?

Nysgjerrig da på hvem den tispa er...

Jaja, de får komme de som komme vil, det går som det går uansett.

Nope, ingen lydighet, vi debuterer helga etter, kan ikke starte før debuten vel? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Nivea i valpeshow :getlost: Tror der er to andre Cairn valper, så dette blir spennende :wub:

Jeg skal også bli med på søndag å se på andre Sykkylvinger og spesielt søsteren min å Kooikeren hennes!

Kanskje jeg møter noen doggiser? :wub: vet nesten ikke hvordan noen av dere ser ut da men :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Nivea i valpeshow :getlost: Tror der er to andre Cairn valper, så dette blir spennende :wub:

Jeg skal også bli med på søndag å se på andre Sykkylvinger og spesielt søsteren min å Kooikeren hennes!

Kanskje jeg møter noen doggiser? :ahappy: vet nesten ikke hvordan noen av dere ser ut da men :wub:

Møter jo oss da! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Nivea i valpeshow :getlost: Tror der er to andre Cairn valper, så dette blir spennende :ahappy:

Kanskje jeg møter noen doggiser? :wub: vet nesten ikke hvordan noen av dere ser ut da men :wub:

Og så møter du oss. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foreløpig bare 3 valper i gruppa! Dere er på søndag dere og?

Vi blir der begge dager ja.

Vi var der i fjor, men jeg klarer ikke å huske underlaget. Skal se om jeg finner bilder.

Edit: Har funnet bilder. Ser ut som kunstgress.

lesundTillerogWDSStockholm007.jpg

lesundTillerogWDSStockholm005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å venne meg til at denne utstillingen er inne!

Noen som vet hvordan hallen og underlaget er?

Edit; Nå er hannhunden her også påmeldt. :getlost:

Det er kunstgress og god plass i hallen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lesundTillerogWDSStockholm005.jpg

Hehe! LITT mindre folk enn i Stangehallen kan man si ;) Var det virkelig så lite folk der? Er jo jeg som har tatt bildet, men kan ikke helt huske at hallen var så tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; Nå er hannhunden her også påmeldt. ;)

Jeg har hørt bare skryt av hallen - bortsett fra at det er strengt forbudt med pelsstell ringside, så det må foregå utendørs. Og Ålesund kan være rimelig uforutsigbart og utrivelig på værfronten, så det har vært noen år med sur vind og regn - og pelsstell utendørs. Det bør være et lite problem for oss, men ikke så gøy for de som klipper og grer inntil de skal i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! LITT mindre folk enn i Stangehallen kan man si ;) Var det virkelig så lite folk der? Er jo jeg som har tatt bildet, men kan ikke helt huske at hallen var så tom.

Jeg synes å huske at vi stilte klokka ni, da var det ganske tomt, men det ble en god del mer folk etter hvert. Men absolutt god plass ja. Symra var forøvrig eneste beardistispe, fikk rødt men ikke ck, "bare" hp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit; Nå er hannhunden her også påmeldt. ;)

Hvis det er ag samtidig, lønner det seg ofte å sjekke annonsen for dette; der står det ofte oppgitt. ;)

Jeg har hørt bare skryt av hallen - bortsett fra at det er strengt forbudt med pelsstell ringside, så det må foregå utendørs. Og Ålesund kan være rimelig uforutsigbart og utrivelig på værfronten, så det har vært noen år med sur vind og regn - og pelsstell utendørs. Det bør være et lite problem for oss, men ikke så gøy for de som klipper og grer inntil de skal i ringen.

Er det ikke lov å kamme kjapt gjennom faner engang?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var områder ute der folk drev med pelsstel. Litt tungvint hvis man er avhengig av å ha hunden liggende på trimmebord. "Alle" tok likevel noen raske drag med børsta rett før de gikk i ringen da, men jeg så folk som gikk omkring og ga advarsler. Det handler selvfølgelig om at pels er vanskelig å fjerne fra kunstgress, og her skal unger og andre drive med idrett etterpå, også allergikere. Best å respektere forbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er oppdatert igjen i dag, 8 bernere.

Har du meldt på X'en enda?

Jupp, vanligvis melder jeg av en eller annen grunn alltid på den dagen fristen går ut, men her meldte jeg på for en liten uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...