Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernervalper på vei!

Monab88

Recommended Posts

• Svar 329
  • Created
  • Siste svar
  På 6/10/2010 at 6:57 PM, Toril skrev:

Gjentar meg selv med et smil jeg.... Han er helt nydelig,lille,store Fredrik :ahappy:

På 6/10/2010 at 7:40 PM, civga skrev:

Så flott han er! En kopi av faren sin, kjempe lik faren jo! :lol:

Tusen takk skal dere ha begge to! :lol:

Leste som sagt gjennom hele tråden igjen og det var litt trist å se hvor laber responsen plutselig ble etter at han sluttet å være søt liten valp. :getlost:

Men det var såå koselig å se hvor mange som gledet seg over han helt i starten, ble nesten litt rørt her jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/10/2010 at 7:50 PM, Monab88 skrev:

Tusen takk skal dere ha begge to! :ahappy:

Leste som sagt gjennom hele tråden igjen og det var litt trist å se hvor laber responsen plutselig ble etter at han sluttet å være søt liten valp. :getlost:

Men det var såå koselig å se hvor mange som gledet seg over han helt i starten, ble nesten litt rørt her jeg :lol:

Så spennende å lese om det første året hans. Han er utrolig nydelig :lol:

(Og heldigvis hadde jeg kommentert ganske jevnt i hele tråden så jeg :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fort tiden går! :) Han har jo blitt, som Toril sier, en "stor liten gutt". :banana: Men si meg, er det vanlig å røntge så store raser så tidlig? Jeg trodde de burde være nærmere halvannet år jeg. :innocent: Tvi-tvi uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/11/2010 at 12:43 PM, Marie og Ellie skrev:

Så spennende å lese om det første året hans. Han er utrolig nydelig :D

(Og heldigvis hadde jeg kommentert ganske jevnt i hele tråden så jeg :D )

Ja, tusen takk for det Marie! :D

På 6/14/2010 at 10:09 AM, Huldra skrev:

Oi, så fort tiden går! :D Han har jo blitt, som Toril sier, en "stor liten gutt". :innocent: Men si meg, er det vanlig å røntge så store raser så tidlig? Jeg trodde de burde være nærmere halvannet år jeg. :banana: Tvi-tvi uansett!

Ja, jeg synes faktisk også at tiden har gått fort! Han er jo bare lille valpen enda, i mitt hode..

Det er vanlig å røntge bernere når de er 1 år ja. :) Takker!

Kryss fingrene for han på torsdag klokka 18.00!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/14/2010 at 5:34 PM, Monab88 skrev:

Ja, tusen takk for det Marie! :innocent:

Ja, jeg synes faktisk også at tiden har gått fort! Han er jo bare lille valpen enda, i mitt hode..

Det er vanlig å røntge bernere når de er 1 år ja. :banana: Takker!

Krysser alt som krysses kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
  På 6/14/2010 at 5:34 PM, Monab88 skrev:

Det er vanlig å røntge bernere når de er 1 år ja. :banana: Takker!

Skal krysse fingrene her jeg.

Men er litt overrasket over at det er vanlig å røntge bernerne så tidlig :innocent: Størrelsesmessig er de som en hoffe, men endel kg tyngre enn hoffene. Og de aller fleste hoffe-oppdretterne anbefaler at hundene er minst 18 mnd innen HD-røntging :) Dette fordi hoffene ikke er ferdigvokste i kroppen når de er 12 mnd og de skal få muligheten til å bygge opp nok muskelmasse innen røntging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/14/2010 at 6:26 PM, Toril skrev:

Krysser alt som krysses kan!

På 6/14/2010 at 7:00 PM, Dratini skrev:

Skal krysse fingrene her jeg.

På 6/14/2010 at 8:11 PM, Marie og Ellie skrev:

Krysser :)

På 6/14/2010 at 8:14 PM, Anette skrev:

Lykke til med røntgen! :innocent:

Takker! :banana:

Håper de er kjappe med å lese av, sånn at jeg forhåpentligvis kan få fire A'er i bursdagsgave neste tirsdag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2010 at 4:09 AM, Monab88 skrev:

Takker! :D

Håper de er kjappe med å lese av, sånn at jeg forhåpentligvis kan få fire A'er i bursdagsgave neste tirsdag. :innocent:

Fikk høre at de pleide å lese av hofter på onsdager...?? :) Det stemte vel bra med Aynï sin avlesning, men der kom albuene ca en uke senere. Men ikke for dèt altså - vi krysser fingrene for fin bursdagsgave til deg! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2010 at 8:54 AM, Huldra skrev:

Fikk høre at de pleide å lese av hofter på onsdager...?? :lol: Det stemte vel bra med Aynï sin avlesning, men der kom albuene ca en uke senere. Men ikke for dèt altså - vi krysser fingrene for fin bursdagsgave til deg! :lol:

Norma ble avlest på en tirsdag i hvert fall, men jeg vet ikke hva som er vanlig praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet der var det hofter på tirsdag og torsdager, og albuer varierte litt, men stort sett mandager.

Ser ikke for meg at de har kuttet ned hoftene til en dag, da det er rimelig mange bilder å lese av, og en uke med post vil ta mer enn en dag å lese av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/16/2010 at 7:48 AM, Marianne&Java skrev:

For en flott herremann :whistle:

:):)

Da har Fredrik vært på røntgen, og både hoftene og albuene så kjempefine ut, så da ser det ut til at fingerkryssingen deres halp! ;)

Synes de kan lese av bildene nååååååå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/17/2010 at 5:08 PM, Monab88 skrev:

:):)

Da har Fredrik vært på røntgen, og både hoftene og albuene så kjempefine ut, så da ser det ut til at fingerkryssingen deres halp! ;)

Synes de kan lese av bildene nååååååå!

Jeg også!!!

Fineste han :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2010 at 6:06 PM, Anette skrev:

Norma ble avlest på en tirsdag i hvert fall, men jeg vet ikke hva som er vanlig praksis.

På 6/15/2010 at 10:56 PM, Marie og Ellie skrev:

Tror det er hofter på tirsdager og albuer på torsdager :wub:

På 6/16/2010 at 8:49 AM, Emma skrev:

Da jeg jobbet der var det hofter på tirsdag og torsdager, og albuer varierte litt, men stort sett mandager.

Ser ikke for meg at de har kuttet ned hoftene til en dag, da det er rimelig mange bilder å lese av, og en uke med post vil ta mer enn en dag å lese av.

Okei, dyrlegen tok sikkert feil, og jeg glemte å sjekke dogweb... :wub::blink:

Lykke til med HD og AD uansett! Du har jo bursdag i dag, har du hørt noe mer om det blir en fin bursdagsgave? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/22/2010 at 2:54 PM, Huldra skrev:

Okei, dyrlegen tok sikkert feil, og jeg glemte å sjekke dogweb... :):blink:

Lykke til med HD og AD uansett! Du har jo bursdag i dag, har du hørt noe mer om det blir en fin bursdagsgave? :D

Nei :wub:

Ingen røntgenresultater på berner er lagt ut i dag, håper de kommer i løpet av uka iallefall!

Dyrlegen søm røntget han blir også brukt av bl.a. to av de største berneroppdretterne vi har i Norge, og han sa at det var lenge siden han hadde sett så fine hofter som Fredrik sine! Så jeg er forsiktig optimist. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar Fredriks eiere har forhåndsbetalt for avlesningen?

I så fall kan de gå inn på Mine rekvisisjoner og se om bildene er mottatt, så vet dere i hvert fall om de er i kommet fram eller ikke er sendt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/23/2010 at 7:27 AM, Emma skrev:

Jeg antar Fredriks eiere har forhåndsbetalt for avlesningen?

I så fall kan de gå inn på Mine rekvisisjoner og se om bildene er mottatt, så vet dere i hvert fall om de er i kommet fram eller ikke er sendt enda.

Ja, de har både forhåndsbetalt og veterinæren sendte bildene på fredag. Skal be de gå inn å sjekke om bildene er mottatt.

Krysser fingrene for at de leser av bildene i morgen, det er lenge å vente til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...