Gå til innhold
Hundesonen.no

Vidunderet Wilma!

Wilma

Recommended Posts

ENDELIG er det min tur til og lage en valpetråd! :P:P

Hun er en rød dvergpuddel tispe på 11 uker, som jeg henter om tre dager, på fredagen! ;) Oppdretteren er kennel Trico Michel, og det er kanskje noen som kjenner til dem? :P De holder til i Harstad. Planen var egentlig at jeg og bestevenninnen min skulle kjøpe valp fra samme kull i Sverige, men det er jo ikke alt man kan forutse når deg gjelder hund! ..

Her kommer noen bilder :P :

Mammaen, Nuch Charmant Chic`s Chira Trico Michel - Chira ;) Dvergpuddel.

NuchCharmantChicsChiraTricoMichel.jpg

Pappaen, Nuch Nordjv-06 Dakata Flame Thrower - Theo ;) Toypuddel.

PappaenerNuchNordjv-06DakataFlameTh.jpg

Wilma og bror. Wilma til høyre! :P Tydelig og se at hun er større en bror! Her en uke gammel:

tilhyreenukegammel.jpg

Wilma og bror. Jenta mi til høyre igjen :P Her er de to uker ;)

tilhyre14dagergammel.jpg

;) .... Dobbelt så stor nesten :icon_confused:

Wilmatilhyre.jpg

Jeg gleder meg virkelig! Hun er den nydeligste jenta i verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer :icon_confused:

Men trodde dere hadde bestilt valp, og bare ventet på at de skulle bli født? - Hva skjedde?

Forresten, noe jeg har lurt noe fælt på, siden nicket ditt er "Wilma" gikk jeg ut ifra at du het Wilma, men siden bikkja de skal hete det ble jeg litt usikker :P Heter du ikke Wilma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :P

Men trodde dere hadde bestilt valp, og bare ventet på at de skulle bli født? - Hva skjedde?

Forresten, noe jeg har lurt noe fælt på, siden nicket ditt er "Wilma" gikk jeg ut ifra at du het Wilma, men siden bikkja de skal hete det ble jeg litt usikker :P Heter du ikke Wilma?

Takk! :P Ja, jeg hadde bestilt valp fra kenne Astelita. Men så fant jeg pluttselig henne på finn.no, og det er jo en del fordeler med og kjøpe hund i Norge.. Vi sende mail, og ble jo veldig inntereserte, og de med Kennel Trico Michel var veldig hyggelige og ordntlige. Også litt forskjellige grunner her hjemme osv. :)Har faktisk sett mye der, men siden de ikke har hatt noe rødt, så har jeg ikke tenkt mer på det. Dette er det første røde kullet deres.

Nei jeg heter ikke Wilma :P Jeg heter Elerine, og er sånn ca den eneste personen i Norge (om ikke mer) som heter det.. :icon_confused: Bestemte at hvis jeg fikk hund skulle den hete Wilma for leeenge siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, skal venninen din kjøpe fra det kullet også?

Nei, Wilma kom ut på finn.no pga. en avbestilling da hun var leveringsklar. Bror er solgt, og nå er Wilma det også :icon_confused:

Bestevenninnen min skal være med og hente henne da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de her fra nord da? :icon_confused: Harstadværinger eller noe i omegn.

Obs, glemte og skrive det. De er fra Harstad ja :P

.... Gleder meg til fredag :P

EDIT:

Vet godt hvordan den følelsen er! Skal få kanin i mai og kanksje hest også, så jeg vet veldig godt hvordan den følelsen er! :P

Ja, og dette har jeg ventet på i to år! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fint at det skjer noe snart! Wilma var supersøt! Gleder meg til MASSE bilder! :P

Ja, bildeboom når hun kommer hjem! :P

Gratulerer med valp! Litt av en hjerteknuser :P

Ja, ikke sant .. :icon_confused:

Ligner jo på den andre puddel valpen her på doggis! :P

Er det en annen puddelvalp? Er det Toffie det er snakk om da?

Men Wilma er nydeligst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Trico Michels har jeg hørt mye fint om :-)

Lykke til med puddelsnuppa :-)

Takk, og det er jo posetivt at du har hørt mye fint om dem! :icon_confused:

Har forresten alltid syntes puddlene dine har vært nydelige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på denne valpen :icon_confused:

Oja, ikke Toffie nei, og nå husker jeg henne :P Wilma er jo rød da, og hun er aprikos. For meg ligner de ikke egentlig, men utrolig fin hun også! :P

Wilma er skjønnest :rolleyes: *Litt forelsket jeg? Neeeei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aprikos lysere enn rød? Jeg synes de ligner :blush:

Theo er aprikos, og Chira er rød :P Så du ser forskjell :P Aprikos kan noen ganger, desverre, bli nærmest hvit om det ikke er en skikkelig farge..

Gratulerer så mye med en vakker liten Wilmajente! '

Hun var virkelig nydelig :P Og jeg ble ikke mindre valpesyk av å se bildene av henne.. *jeg vil også ha rød dvergjente*!

Kose dere masse med det lille vidunderet. :P

Takk! ;):icon_confused: Du aner ikke hvor mye det betyr og høre slikt som at hun virkelig er nydelig av en puddelgud som deg! Skjønner godt at du ikke blir mindre valpesyk, men du har jo Sølve da, han er nydelig og :P

Jeg skal kose meg masse ja! :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--

Takk! :P :P Du aner ikke hvor mye det betyr og høre slikt som at hun virkelig er nydelig av en puddelgud som deg! Skjønner godt at du ikke blir mindre valpesyk, men du har jo Sølve da, han er nydelig og :P

Jeg skal kose meg masse ja! :P :P

Hahaha... Noen puddelgud er jeg ikke, men det var hyggelig sagt. ;) Begge valpene er veldig bra pigmentert og har nydelig mørk rødfarge. Jeg synes hun var rett og slett vakker ;) (og det synes Sølve også!). :icon_confused: Det blir gøy å følge tråden din videre og se hvordan Wilma utvikler seg. Husk å ta masse bilder da, jeg gleder meg til Wilma-spam! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Noen puddelgud er jeg ikke, men det var hyggelig sagt. ;) Begge valpene er veldig bra pigmentert og har nydelig mørk rødfarge. Jeg synes hun var rett og slett vakker ;) (og det synes Sølve også!). :P Det blir gøy å følge tråden din videre og se hvordan Wilma utvikler seg. Husk å ta masse bilder da, jeg gleder meg til Wilma-spam! :P

Jo det er du! Har alltid vært fasinert av alt du kan om puddel! Er det noe jeg har lurt på, så har jeg enten spurt deg, eller fått svar av deg ;) Synes også hun er vakker ( ;) ) og blir stolt når du (og Sølve) sier så ;) Koselig og høre at du gleder deg til og følge tråden og se hvordan hun tuvikler seg, for jeg gleder meg og :icon_confused: Skal ta så mange bilder jeg klarer, og det kommer nok til og bli en stor Wilma-bilde-spam! :P

Er det forresten lenge til du skal ha valp ? ;)

:P Wee! :P

Endelig! Så glad på dine vegne ;)

Også er hun helt nydelig da ;)

Endelig ja! ;):P Helt enig der, men må si jeg er missunnelig på deg som har Ellie ;) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...