Gå til innhold
Hundesonen.no

Vidunderet Wilma!

Wilma

Recommended Posts

ENDELIG er det min tur til og lage en valpetråd! :P:P

Hun er en rød dvergpuddel tispe på 11 uker, som jeg henter om tre dager, på fredagen! ;) Oppdretteren er kennel Trico Michel, og det er kanskje noen som kjenner til dem? :P De holder til i Harstad. Planen var egentlig at jeg og bestevenninnen min skulle kjøpe valp fra samme kull i Sverige, men det er jo ikke alt man kan forutse når deg gjelder hund! ..

Her kommer noen bilder :P :

Mammaen, Nuch Charmant Chic`s Chira Trico Michel - Chira ;) Dvergpuddel.

NuchCharmantChicsChiraTricoMichel.jpg

Pappaen, Nuch Nordjv-06 Dakata Flame Thrower - Theo ;) Toypuddel.

PappaenerNuchNordjv-06DakataFlameTh.jpg

Wilma og bror. Wilma til høyre! :P Tydelig og se at hun er større en bror! Her en uke gammel:

tilhyreenukegammel.jpg

Wilma og bror. Jenta mi til høyre igjen :P Her er de to uker ;)

tilhyre14dagergammel.jpg

;) .... Dobbelt så stor nesten :icon_confused:

Wilmatilhyre.jpg

Jeg gleder meg virkelig! Hun er den nydeligste jenta i verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer :icon_confused:

Men trodde dere hadde bestilt valp, og bare ventet på at de skulle bli født? - Hva skjedde?

Forresten, noe jeg har lurt noe fælt på, siden nicket ditt er "Wilma" gikk jeg ut ifra at du het Wilma, men siden bikkja de skal hete det ble jeg litt usikker :P Heter du ikke Wilma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :P

Men trodde dere hadde bestilt valp, og bare ventet på at de skulle bli født? - Hva skjedde?

Forresten, noe jeg har lurt noe fælt på, siden nicket ditt er "Wilma" gikk jeg ut ifra at du het Wilma, men siden bikkja de skal hete det ble jeg litt usikker :P Heter du ikke Wilma?

Takk! :P Ja, jeg hadde bestilt valp fra kenne Astelita. Men så fant jeg pluttselig henne på finn.no, og det er jo en del fordeler med og kjøpe hund i Norge.. Vi sende mail, og ble jo veldig inntereserte, og de med Kennel Trico Michel var veldig hyggelige og ordntlige. Også litt forskjellige grunner her hjemme osv. :)Har faktisk sett mye der, men siden de ikke har hatt noe rødt, så har jeg ikke tenkt mer på det. Dette er det første røde kullet deres.

Nei jeg heter ikke Wilma :P Jeg heter Elerine, og er sånn ca den eneste personen i Norge (om ikke mer) som heter det.. :icon_confused: Bestemte at hvis jeg fikk hund skulle den hete Wilma for leeenge siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, skal venninen din kjøpe fra det kullet også?

Nei, Wilma kom ut på finn.no pga. en avbestilling da hun var leveringsklar. Bror er solgt, og nå er Wilma det også :icon_confused:

Bestevenninnen min skal være med og hente henne da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de her fra nord da? :icon_confused: Harstadværinger eller noe i omegn.

Obs, glemte og skrive det. De er fra Harstad ja :P

.... Gleder meg til fredag :P

EDIT:

Vet godt hvordan den følelsen er! Skal få kanin i mai og kanksje hest også, så jeg vet veldig godt hvordan den følelsen er! :P

Ja, og dette har jeg ventet på i to år! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fint at det skjer noe snart! Wilma var supersøt! Gleder meg til MASSE bilder! :P

Ja, bildeboom når hun kommer hjem! :P

Gratulerer med valp! Litt av en hjerteknuser :P

Ja, ikke sant .. :icon_confused:

Ligner jo på den andre puddel valpen her på doggis! :P

Er det en annen puddelvalp? Er det Toffie det er snakk om da?

Men Wilma er nydeligst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Trico Michels har jeg hørt mye fint om :-)

Lykke til med puddelsnuppa :-)

Takk, og det er jo posetivt at du har hørt mye fint om dem! :icon_confused:

Har forresten alltid syntes puddlene dine har vært nydelige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på denne valpen :icon_confused:

Oja, ikke Toffie nei, og nå husker jeg henne :P Wilma er jo rød da, og hun er aprikos. For meg ligner de ikke egentlig, men utrolig fin hun også! :P

Wilma er skjønnest :rolleyes: *Litt forelsket jeg? Neeeei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aprikos lysere enn rød? Jeg synes de ligner :blush:

Theo er aprikos, og Chira er rød :P Så du ser forskjell :P Aprikos kan noen ganger, desverre, bli nærmest hvit om det ikke er en skikkelig farge..

Gratulerer så mye med en vakker liten Wilmajente! '

Hun var virkelig nydelig :P Og jeg ble ikke mindre valpesyk av å se bildene av henne.. *jeg vil også ha rød dvergjente*!

Kose dere masse med det lille vidunderet. :P

Takk! ;):icon_confused: Du aner ikke hvor mye det betyr og høre slikt som at hun virkelig er nydelig av en puddelgud som deg! Skjønner godt at du ikke blir mindre valpesyk, men du har jo Sølve da, han er nydelig og :P

Jeg skal kose meg masse ja! :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--

Takk! :P :P Du aner ikke hvor mye det betyr og høre slikt som at hun virkelig er nydelig av en puddelgud som deg! Skjønner godt at du ikke blir mindre valpesyk, men du har jo Sølve da, han er nydelig og :P

Jeg skal kose meg masse ja! :P :P

Hahaha... Noen puddelgud er jeg ikke, men det var hyggelig sagt. ;) Begge valpene er veldig bra pigmentert og har nydelig mørk rødfarge. Jeg synes hun var rett og slett vakker ;) (og det synes Sølve også!). :icon_confused: Det blir gøy å følge tråden din videre og se hvordan Wilma utvikler seg. Husk å ta masse bilder da, jeg gleder meg til Wilma-spam! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Noen puddelgud er jeg ikke, men det var hyggelig sagt. ;) Begge valpene er veldig bra pigmentert og har nydelig mørk rødfarge. Jeg synes hun var rett og slett vakker ;) (og det synes Sølve også!). :P Det blir gøy å følge tråden din videre og se hvordan Wilma utvikler seg. Husk å ta masse bilder da, jeg gleder meg til Wilma-spam! :P

Jo det er du! Har alltid vært fasinert av alt du kan om puddel! Er det noe jeg har lurt på, så har jeg enten spurt deg, eller fått svar av deg ;) Synes også hun er vakker ( ;) ) og blir stolt når du (og Sølve) sier så ;) Koselig og høre at du gleder deg til og følge tråden og se hvordan hun tuvikler seg, for jeg gleder meg og :icon_confused: Skal ta så mange bilder jeg klarer, og det kommer nok til og bli en stor Wilma-bilde-spam! :P

Er det forresten lenge til du skal ha valp ? ;)

:P Wee! :P

Endelig! Så glad på dine vegne ;)

Også er hun helt nydelig da ;)

Endelig ja! ;):P Helt enig der, men må si jeg er missunnelig på deg som har Ellie ;) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...