Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Hordaland


Fjollebolle

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Det gikk sånn passe i dag og. 88 poeng i Juniorhandlingen (fælt så lite poeng da :S har da fått mye mer før), ikke trukket med til finalen. Men den dommeren var ikke helt god. En jente som gikk med en whippet skulle bytte hund for fremvisning av fremmed rase og fikk en whippet da og :S Da blir det vell mer: Handling av en annen sin hund. Eller ikke det en gang! Fikk høre de to med Whippeten bodde sammen. Men men. Burde vært dommere som var spesialliserte på Juniorhandling som dømte det der. De fleste har jo aldri dømt før. På kunnskap om rasen fikk jeg spørsmål om opprinnelses sted og hvilket bitt den skulle ha, så kunne jeg vist alt om papillon. De som kom til finalen var ihvertfall flinke. Ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk sånn passe i dag og. 88 poeng i Juniorhandlingen (fælt så lite poeng da :S har da fått mye mer før), ikke trukket med til finalen. Men den dommeren var ikke helt god. En jente som gikk med en whippet skulle bytte hund for fremvisning av fremmed rase og fikk en whippet da og :S Da blir det vell mer: Handling av en annen sin hund. Eller ikke det en gang! Fikk høre de to med Whippeten bodde sammen. Men men. Burde vært dommere som var spesialliserte på Juniorhandling som dømte det der. De fleste har jo aldri dømt før. På kunnskap om rasen fikk jeg spørsmål om opprinnelses sted og hvilket bitt den skulle ha, så kunne jeg vist alt om papillon. De som kom til finalen var ihvertfall flinke. Ingen tvil om det.

Det er jo kjempefint at dommerne begynner å utnytte poengskalaen! Det har jo hendt at nesten ingen av deltagerne har fått mindre enn 90 poeng - og beklager, men så flinke er faktisk ikke alle de som deltar på juniorhandling i Norge. Det skal ikke være slik at bare det over 95 poeng er bra - å få for eksempel 75 av 100 poeng er ikke så aller verst det heller, liksom...

Når det er sagt er det klart at ikke alle JH-dommerne er like flinke og erfarne, og både NKK og NKKU jobber med å få bedre JH-dommere til å dømme på NKK-utstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film av HHC. Måtte jo filme når vi gikk forbi en Doggis ;)

;)

Lov å hilse :closedeyes:

Synd dere ikke filmet i konkurranseklassen, da var han litt mer samarbeidsvillig, oog, ingen passgang heller :closedeyes:

Dommer Hans Rosenberg var meget streng. På GD, ES og flat. 2 CK på ES hann f.eks. Jeg ble nr 2 i en åpen klasse på 9. Kun vinneren som fikk CK (det er ikke normalt på flaten). De som slo oss i AK, som også tok certet var JEG så dum å tipse om utstilling (DUSTDUSTDUST! ;) ). Meget fin kritikk da. Så nå skal vi snart fly hjem ;)

Det er jo kjempefint at dommerne begynner å utnytte poengskalaen! Det har jo hendt at nesten ingen av deltagerne har fått mindre enn 90 poeng - og beklager, men så flinke er faktisk ikke alle de som deltar på juniorhandling i Norge. Det skal ikke være slik at bare det over 95 poeng er bra - å få for eksempel 75 av 100 poeng er ikke så aller verst det heller, liksom...

Når det er sagt er det klart at ikke alle JH-dommerne er like flinke og erfarne, og både NKK og NKKU jobber med å få bedre JH-dommere til å dømme på NKK-utstillingene.

Det er jo faktisk slik at de beste, de som kvalifiserer seg til NM og slikt ønsker at de ikke skal oppnå mer enn 90p, fordi det de gjør ikke er perfekt. En middelmådig ekvipasje som debuterer burde igjennomsnitt få ca 60p.

Desverre er det en del dommere som fortsatt ser på JH deltakere som "Flinke barn med hund".

Noen doggiser der i dag da. (jaa, uskarpt bilde da)

jh-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT; Resultater fra hue for interesserte.

Beste norsk hunderase: Buhund, Kimuaras Amanda (tipper jeg, Kimura i hvertfall).

Gr 2: Rottweiler

Gr 3: Skye Terrier (det de heter? ;) )

Gr 5: Buhunden

Gr 8: Cocker

BIS oppdretter : Wheaten

BIS Veteran: Buhunden

BIS: Buhunden

Ingen tvil om dagens store vinner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk slik at de beste, de som kvalifiserer seg til NM og slikt ønsker at de ikke skal oppnå mer enn 90p, fordi det de gjør ikke er perfekt. En middelmådig ekvipasje som debuterer burde igjennomsnitt få ca 60p.

Desverre er det en del dommere som fortsatt ser på JH deltakere som "Flinke barn med hund".

Noen doggiser der i dag da. (jaa, uskarpt bilde da)

jh-1.jpg

Haha xD Rart å se seg selv. Forrige gang fikk vi 95 første dagen og 99 eller noe sånt andre dagen. Jeg har ikke drevet på med det så mye da så. Dette ble 3 gangen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha xD Rart å se seg selv. Forrige gang fikk vi 95 første dagen og 99 eller noe sånt andre dagen. Jeg har ikke drevet på med det så mye da så. Dette ble 3 gangen vår.

Ikke ta det personlig, men så mye poeng skal du ikke få. Jeg også fikk sånn 98 og 99p når jeg stiller. Helt håpløst. Man skal strekke seg til 95p, ellers så kan man jo bare slutte å stille hvis man ikke har noe å strekke seg etter. Jeg hører jo de beste klager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det personlig, men så mye poeng skal du ikke få. Jeg også fikk sånn 98 og 99p når jeg stiller. Helt håpløst. Man skal strekke seg til 95p, ellers så kan man jo bare slutte å stille hvis man ikke har noe å strekke seg etter. Jeg hører jo de beste klager.

Jaja, siste gangen vi stilte det så.. Blitt for gammel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst det da! Hvem dømte?

Nei man klager overhodet ikke ;)

Dommer var Carlos Fernandez-Renau, han dømte både rasen og gruppen.

Nydelig BIS vinner (buhund),

hun tok både dommere og publikum med storm ;)

BIS2 ble schæfer

BIS3 ble mops

BIS4 ble rottweiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
BIG gruppe 2.

:)

Synd at det iallefall var en rase som ikke kunne stille i den grupperingen, men jeg forstår eieren. De har/hadde 14 timer i bil foran seg...

HHC: Barnebarnet til den veteranhannen fra Bø stillte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...