Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Hordaland


Fjollebolle

Recommended Posts

Da er vi endelig hjemme og har fått et par timers søvn også. Vi er veldig godt fornøyd med helgas resultater.

Fenris fikk Cert, CACIB og BIR og er dermed Champion! Jeg var skikkelig negativ når jeg tok ham inn i hallen, det regna på tur til bilen tidligere på dagen og han så ut som et kreppa fluffy monster når jeg tok ham ut av bilen... Børsta over ham når vi kom inn og når han fikk tørka gikk fluffy-krepp pelsen heldigvis vekk.. Innen han skulle i ringen var han skikkelig fin i pelsen, han var veldig med på hva som skjedde og oppførte seg supert. Fikk ham til å se frem når han løp, han har en tendens til å se op på meg, og da blir han seende veldig løs ut i fronten. Fikk først ei rød sløyfe, før dommeren kom bort til meg å sa at han får hele pakka. De 2 andre hoffene som var der fikk gul og flat rød, og dermed ble Fenris Bir også! Vi tok oss ikke tid til å vente på gruppa, siden vi hadde 12-14 timer forran oss på veien, og en lang arbeidsdag i vente i dag.

Kritikk:" Vakker, utmerket type. Bra Benstamme og proporsjoner. Tilrekkelig(?) maskert hode. Utmerket uttrykk, bra bitt. Velvinklett. Kunne hatt mer utfyllt forbryst. Bra svans. Vakker pels og farge. Rør seg bra." Dommeren så ut til å være ganske streng, da er det eksra morro å rakse med seg hele pakka:)

Frost stillte også. Hans første utstilling og akkurat fyllt 9 mnd gammel. han hadde jeg ikke sååå store forhåpninger til, så jeg ble veldig veldig glad for rød med HP på ham! Oppførte seg utmerket til tross for noooe manglelfull utstillingstrening med ham fra min side :) Kritkk: "9 mnd gammle hann av bra størrelse. Bra ører og øyne. Kunne hatt litt mer pigment på nese. Bra bitt. God hals, rygg av god lengde. Godt ansatt hale. Enda noe uferdig i bryst. Bra vinkler, benstamme og poter. Beveger seg godt bak, kunne vært noe mer XXXX (fart..??) forran. Bra temperament og bra pelsfarge." Også her en dommer som ikke slengte om seg av rødsløyfer, så denne er vi veldig godt fornøyd med.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Først: grattis til alle som er fornøyde etter helgen! :D

Film av HHC. Måtte jo filme når vi gikk forbi en Doggis :)

Jammen, damen! Var det du som filmet? Du stod jo rett ved siden av meg flere ganger jo, og så sa du ikke hei engang?? (Grunnen til at jeg ikke sa hei, var rett og slett fordi jeg ikke kjente deg igjen.. :o )

Huldra, jeg må tilstå at jeg stjeler. Jeg stjal pipeleka og skaffet deg en 2.premie på dyret ditt :closedeyes: :closedeyes:

Den kommer i posten til uka :o

Hehe, jeg kom på det i bilen at jeg ikke kunne huske å ha fått den tilbake, men vi skal nok få fikset det. :P Takk for god handling! 2. premien kom i alle fall ikke pga deg, så du må ta det helt med ro. :closedeyes: Aynïs kritikk: "Very feminine. Well presented bitch. A little too fine in type. Well balanced head. Nice expression. Good reach of neck. Needs more laidback shoulders. Needs more body, tailset a little low. Moved and showed well". Er det bare meg, eller er ikke dette en typisk blå-kritikk? :) Når det er sagt, hadde jeg ingen forventninger til henne - hun ER uferdig, sånn er det med den saken. :D

Forresten - jeg vil ha fullt referat fra ringen; hvordan hun oppførte seg, om hun stod fint på bordet, osv osv.

Tullas kritikk: "Utmerket type. Feminin helhet. Vakkert hode og uttrykk. Bra hals og front. Ung i sitt forbryst. Bra kroppad. Lang i lendet. Bra kryss og bakstell. Rørs med mycket bra fra siden."

Flat rød, nr 3 i åpen. Det var en streng dommer (Hans Rosenberg), og han delte ikke ut ck i åpenklasse tispe. Så vidt jeg fikk med meg, var det heller ingen junior eller unghunder som fikk ck. Dagen før hadde han visst delt ut grønn (hvilken farge er det??), så sånn sett må vi vel si oss fornøyd! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Da er vi endelig hjemme og har fått et par timers søvn også. Vi er veldig godt fornøyd med helgas resultater.

Fenris fikk Cert, CACIB og BIR og er dermed Champion! Jeg var skikkelig negativ når jeg tok ham inn i hallen, det regna på tur til bilen tidligere på dagen og han så ut som et kreppa fluffy monster når jeg tok ham ut av bilen... Børsta over ham når vi kom inn og når han fikk tørka gikk fluffy-krepp pelsen heldigvis vekk.. Innen han skulle i ringen var han skikkelig fin i pelsen, han var veldig med på hva som skjedde og oppførte seg supert. Fikk ham til å se frem når han løp, han har en tendens til å se op på meg, og da blir han seende veldig løs ut i fronten. Fikk først ei rød sløyfe, før dommeren kom bort til meg å sa at han får hele pakka. De 2 andre hoffene som var der fikk gul og flat rød, og dermed ble Fenris Bir også! Vi tok oss ikke tid til å vente på gruppa, siden vi hadde 12-14 timer forran oss på veien, og en lang arbeidsdag i vente i dag.

Kritikk:" Vakker, utmerket type. Bra Benstamme og proporsjoner. Tilrekkelig(?) maskert hode. Utmerket uttrykk, bra bitt. Velvinklett. Kunne hatt mer utfyllt forbryst. Bra svans. Vakker pels og farge. Rør seg bra." Dommeren så ut til å være ganske streng, da er det eksra morro å rakse med seg hele pakka:)

Frost stillte også. Hans første utstilling og akkurat fyllt 9 mnd gammel. han hadde jeg ikke sååå store forhåpninger til, så jeg ble veldig veldig glad for rød med HP på ham! Oppførte seg utmerket til tross for noooe manglelfull utstillingstrening med ham fra min side :) Kritkk: "9 mnd gammle hann av bra størrelse. Bra ører og øyne. Kunne hatt litt mer pigment på nese. Bra bitt. God hals, rygg av god lengde. Godt ansatt hale. Enda noe uferdig i bryst. Bra vinkler, benstamme og poter. Beveger seg godt bak, kunne vært noe mer XXXX (fart..??) forran. Bra temperament og bra pelsfarge." Også her en dommer som ikke slengte om seg av rødsløyfer, så denne er vi veldig godt fornøyd med.

:P

a014.gif Endelig! Gratulerer så mye til dere alle tre :o

(jeg har pratet med Anette som har Abbe-pappa. Hun fortalte at denne dommeren "ikke gir ved dørene" når hun dømmer rasen i Finland heller, så det er ett veldig bra resultat (fineste Fenrisen som finnes :P )

Først: grattis til alle som er fornøyde etter helgen! :P

Jammen, damen! Var det du som filmet? Du stod jo rett ved siden av meg flere ganger jo, og så sa du ikke hei engang?? (Grunnen til at jeg ikke sa hei, var rett og slett fordi jeg ikke kjente deg igjen.. :P )

Hehe, jeg kom på det i bilen at jeg ikke kunne huske å ha fått den tilbake, men vi skal nok få fikset det. :D Takk for god handling! 2. premien kom i alle fall ikke pga deg, så du må ta det helt med ro. :closedeyes: Aynïs kritikk: "Very feminine. Well presented bitch. A little too fine in type. Well balanced head. Nice expression. Good reach of neck. Needs more laidback shoulders. Needs more body, tailset a little low. Moved and showed well". Er det bare meg, eller er ikke dette en typisk blå-kritikk? :) Når det er sagt, hadde jeg ingen forventninger til henne - hun ER uferdig, sånn er det med den saken. :D

Forresten - jeg vil ha fullt referat fra ringen; hvordan hun oppførte seg, om hun stod fint på bordet, osv osv.

Tullas kritikk: "Utmerket type. Feminin helhet. Vakkert hode og uttrykk. Bra hals og front. Ung i sitt forbryst. Bra kroppad. Lang i lendet. Bra kryss og bakstell. Rørs med mycket bra fra siden."

Flat rød, nr 3 i åpen. Det var en streng dommer (Hans Rosenberg), og han delte ikke ut ck i åpenklasse tispe. Så vidt jeg fikk med meg, var det heller ingen junior eller unghunder som fikk ck. Dagen før hadde han visst delt ut grønn (hvilken farge er det??), så sånn sett må vi vel si oss fornøyd! :o

Grønn er vel kip? (kan ikke premieres?)

Var jo ikke dumme de kritikkene på Aynï og Tulla :o Og du har jo heller ikke lange erfaringen med utstillinger, og jeg synes at de begge er flotte representanter for rasene sine :o

Han likte det der med "ung i sitt forbryst", en hund på 7år som fikk det :P

Har stillt en veteran på 9 år som fikk dette i kritikken for noen år siden: "beveger seg som enn unghund" :P (hoffen hoppet og spratt de første 4-5 meterne under bedømmelsen) :P

Fenris (over her), er barnebarnet til veteranhannen fra Bø i Telemark :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, damen! Var det du som filmet? Du stod jo rett ved siden av meg flere ganger jo, og så sa du ikke hei engang?? (Grunnen til at jeg ikke sa hei, var rett og slett fordi jeg ikke kjente deg igjen.. :) )

Gjorde jeg? Jeg lurte på om jeg så deg når du (?) pakket buret til Tulla fra springerringen, men jeg vet ikke? Jeg så deg ikke mer enn det i hvert fall :)

Je gikk forresten kledd som vi skulle på MH (som ble avlyst...). Derfor Bergansbukse og ei blå jakke :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde jeg? Jeg lurte på om jeg så deg når du (?) pakket buret til Tulla fra springerringen, men jeg vet ikke? Jeg så deg ikke mer enn det i hvert fall :)

Je gikk forresten kledd som vi skulle på MH (som ble avlyst...). Derfor Bergansbukse og ei blå jakke :)

Jeg la ikke merke til klærne, men kameraet som var nesten i trynet mitt flere ganger. Enten var det du, eller så var det noen andre som også hadde kamera med seg. Det var i alle fall ei jente på min alder (som er ganske relativt), som drev og filmet endel rundt meg, både i ringen, og hunder som var utenfor ringen som gjorde noe spesielt. Jeg stod ved det bordet/buret nesten hele tiden. Buret pakket jeg forsåvidt ikke ned før vi kom til bilen, jeg satte det bare på bordet og trillet ut. Kanskje det ikke var meg? Jeg stod helt på hjørne av ring 4 (springer, GD, flat, bullmastiff).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke merke til klærne, men kameraet som var nesten i trynet mitt flere ganger. Enten var det du, eller så var det noen andre som også hadde kamera med seg. Det var i alle fall ei jente på min alder (som er ganske relativt), som drev og filmet endel rundt meg, både i ringen, og hunder som var utenfor ringen som gjorde noe spesielt. Jeg stod ved det bordet/buret nesten hele tiden. Buret pakket jeg forsåvidt ikke ned før vi kom til bilen, jeg satte det bare på bordet og trillet ut. Kanskje det ikke var meg? Jeg stod helt på hjørne av ring 4 (springer, GD, flat, bullmastiff).

Det var nok ikke meg :closedeyes: Pluss at det var Emilie som filmet for det meste :) Vi sto rett over "pallen" i grupperingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke meg :closedeyes: Pluss at det var Emilie som filmet for det meste :) Vi sto rett over "pallen" i grupperingen :)

Neei.. Var inne og kikket på bilder av dere på hjemmesidene deres, men ingen av dere lignet på hun som filmet. :o Hun så litt ut som deg kanskje, men med litt kortere, mørkere hår, uten bølger. Ansiktet la jeg ikke merke til, det var dekket av et kamera. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi endelig hjemme og har fått et par timers søvn også. Vi er veldig godt fornøyd med helgas resultater.

Fenris fikk Cert, CACIB og BIR og er dermed Champion! Jeg var skikkelig negativ når jeg tok ham inn i hallen, det regna på tur til bilen tidligere på dagen og han så ut som et kreppa fluffy monster når jeg tok ham ut av bilen... Børsta over ham når vi kom inn og når han fikk tørka gikk fluffy-krepp pelsen heldigvis vekk.. Innen han skulle i ringen var han skikkelig fin i pelsen, han var veldig med på hva som skjedde og oppførte seg supert. Fikk ham til å se frem når han løp, han har en tendens til å se op på meg, og da blir han seende veldig løs ut i fronten. Fikk først ei rød sløyfe, før dommeren kom bort til meg å sa at han får hele pakka. De 2 andre hoffene som var der fikk gul og flat rød, og dermed ble Fenris Bir også! Vi tok oss ikke tid til å vente på gruppa, siden vi hadde 12-14 timer forran oss på veien, og en lang arbeidsdag i vente i dag.

Kritikk:" Vakker, utmerket type. Bra Benstamme og proporsjoner. Tilrekkelig(?) maskert hode. Utmerket uttrykk, bra bitt. Velvinklett. Kunne hatt mer utfyllt forbryst. Bra svans. Vakker pels og farge. Rør seg bra." Dommeren så ut til å være ganske streng, da er det eksra morro å rakse med seg hele pakka:)

Frost stillte også. Hans første utstilling og akkurat fyllt 9 mnd gammel. han hadde jeg ikke sååå store forhåpninger til, så jeg ble veldig veldig glad for rød med HP på ham! Oppførte seg utmerket til tross for noooe manglelfull utstillingstrening med ham fra min side :) Kritkk: "9 mnd gammle hann av bra størrelse. Bra ører og øyne. Kunne hatt litt mer pigment på nese. Bra bitt. God hals, rygg av god lengde. Godt ansatt hale. Enda noe uferdig i bryst. Bra vinkler, benstamme og poter. Beveger seg godt bak, kunne vært noe mer XXXX (fart..??) forran. Bra temperament og bra pelsfarge." Også her en dommer som ikke slengte om seg av rødsløyfer, så denne er vi veldig godt fornøyd med.

:)

Gratulerer! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har hatt en helt strålende helg! På lørdag var vi på Myrbø på rottweilerspessialen, der ble Nokas BHK 2 valp og Oscar fikk bare 1. kvalitet og så rett ut av ringen. Dommeren sa han ikke ville vise seg, og jeg forstår det for han ville ikke springe da han hadde to andre hannhunder opp i ryggen <_<

I dag, på NKK der imot ble Oscar NUCH, BIR, BIG og BIS 4, tildelt CERT og CACIB :) Heeeeelt fantastisk, kan nesten ikke tro det. Lever i lykkerus enda :icon_redface:

Wow, kjempebra :) Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mä si at dette var en utrolig hyggelig tur, dro oppover med oppdretteren min, hennes datter og Greta!:)

Jeg stilte min lille Papillon hanne for aller förste gang i Juniorklasse (han var pä utstillingsdagen fortsatt 9 mnd, én dag fra ä väre 10 mnd gammel, hehe) og jeg mä si jeg er kjempefornöyd med resultatet!:)

Han var den eneste juniorhannen, sä han "vant" jo klassen, hehe.

Han fikk rödt, og CK, og en kjempegod kritikk som jeg skal dele med dere, hehe..

"10 months old. Very confident. Exellent temperament. Top size for age. A little bit broad in back scul. Very very good body. Moves very well. Exellent presentation."

Sä nä ser vi frem til Stangehallen! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, kjempebra :) Gratulerer!

Tusen hjertelig takk!

Gratulerer til alle dere som er fornøyd med resultater i helgen!

Åh, gratulerer så mye, igjen! Er så stolt av dere begge to :D Gjorde vel ingen ting at MH'en ble avlyst når vi fikk med oss dette i steden for. Flotte, flotte, flotte Oscar - velfortjent resultat :)

Edit: bilde av pene mannen, som ble tatt på rasespesialen:

035.jpg

Tusen takk, Emilie! Ja, han fikk vist sitt rette jeg denne helgen :icon_redface:

Gratulerer alle som fikk det som de ville :) Og selvfølgelig til flotte Oscar!

Vi stilte ikke på søndagen, kun rasespesialen, men jeg fikk med meg klasse 2 og 3 i lydighet.

Tusen takk du også, Synne! Vi er bare så kjempe fornøyde. Også grautlerer til deg og Mitra. Hun viste seg flott og med "velvist" på kritikken bør du også være fornøyd! Kjempe flott :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meg ikke i BIS veteran finale filmen jeg bare hørte at de ropte opp japaneren ja ja kan jo ikke få med alt heller, ble ikke plasert der alikavel.

Aron fikk 1kval 1konk og takk for i dag, Tinka fikk 1kval 1konk HP og BIR veteran og var faktisk den tispen som ble beste premiert av japanerene.

Som hun ene oppdretteren sa tror ikke den dommeren vi hadde vet helt hva hun liker for det var kun 3 hunder av 13 som fikk noe særlig med premier. For å si det sånn da det var ikke enkelt å finn ut av hva dommeren så etter hos hundene i mitt syn da, for hun målte den ene hannhunden og den var omtrent på størrelse med Tinka men Tinka ble ikke målt hun som er en stor tispe.

Ene hannhunden gikk uten uten premier fikk bare kritikken for hunden ville ikke trave den bare passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...