Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Hordaland


Fjollebolle

Recommended Posts

Ja da får vel jeg begynne. Vi har hatt en rimelig dårlig dag kan man vel si, det begynte med blått, finner ikke kritikken nå, men dommeren mente tassen hadde for grovt hode og var altfor uferdig i kroppen.

Det er jo forsåvidt greit nok, verre ble det med øyenlysingen som jeg kanskje egentlig så mest på som en formalitet (er vel ikke så mye gale på belgere). Tassen har en prikk på cortex i høyre øye så han har diagnose mistenkt (kortikal katarakt). Skal øyenlyses om en 6-12 måneder igjen, så håper jeg jo at det ikke er noen utvikling så han får diagnose fri. Alt i alt ikke verdens beste dag her i heimen.

Får håpe det gikk bedre med resten av doggisene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Gikk helt passe med oss i dag. Ikke helt fornøyd med dommerens dømming akkuratt, men smak og behag. Jeg er også skuffet med å få en så liten kritikk.

1KVAL og 2 KONK var det vi gikk ut med i dag. Det var 2 fra klassen vår som hadde fått blå, så sånn sett er jeg fornøyd. Han virket streng på tispene, mange som fikk blå. Ingen hannhunder som jeg så som fikk det. Her er kritikken:

Top size. Well balanced thraighoul(?). Exelent fringes. Moved with purpose and drive.

Dommer: Peter Jolly

En hyggelig dommer, men ikke enig med alle valgene hans. Vi satser på å komme til finalen i Junior handling i morgen så har vi vunnet noe bra ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk helt passe med oss i dag. Ikke helt fornøyd med dommerens dømming akkuratt, men smak og behag. Jeg er også skuffet med å få en så liten kritikk.

1KVAL og 2 KONK var det vi gikk ut med i dag. Det var 2 fra klassen vår som hadde fått blå, så sånn sett er jeg fornøyd. Han virket streng på tispene, mange som fikk blå. Ingen hannhunder som jeg så som fikk det. Her er kritikken:

Top size. Well balanced thraighoul(?). Exelent fringes. Moved with purpose and drive.

Dommer: Peter Jolly

En hyggelig dommer, men ikke enig med alle valgene hans. Vi satser på å komme til finalen i Junior handling i morgen så har vi vunnet noe bra ihvertfall :)

Hvis det er noen trøst, så er han brite og briter skriver veldig ofte korte kritikker - i hjemlandet skriver de jo bare på de tre beste i hver klasse, så de er ikke vant til å utdype premieringen sin. Jeg har gått ringsekretær for briter som sier rett ut at de ikke liker å diktere kritikker, og i hvert fall ikke å si noe negativt - det bryter med den britiske politeness...

Kan ordet du har satt spørsmålstegn ved være tricolor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ja da får vel jeg begynne. Vi har hatt en rimelig dårlig dag kan man vel si, det begynte med blått, finner ikke kritikken nå, men dommeren mente tassen hadde for grovt hode og var altfor uferdig i kroppen.

Det er jo forsåvidt greit nok, verre ble det med øyenlysingen som jeg kanskje egentlig så mest på som en formalitet (er vel ikke så mye gale på belgere). Tassen har en prikk på cortex i høyre øye så han har diagnose mistenkt (kortikal katarakt). Skal øyenlyses om en 6-12 måneder igjen, så håper jeg jo at det ikke er noen utvikling så han får diagnose fri. Alt i alt ikke verdens beste dag her i heimen.

Får håpe det gikk bedre med resten av doggisene =)

Æsj så kjedelig med øynene da. Krysser fingrene for at det rett og slett "bare" er en prikk :)

Håper på bedre Doggis resultater etterhver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Må bare si at jeg er veldig spent på resultater fra i morgen (allerede :) )... En fra vårt A-kull (og medlem her på Doggis) skal delta og kommer certet er han champion. Jeg krysser fingrene for flotte resultat for alle doggisene som deltar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så er han brite og briter skriver veldig ofte korte kritikker - i hjemlandet skriver de jo bare på de tre beste i hver klasse, så de er ikke vant til å utdype premieringen sin. Jeg har gått ringsekretær for briter som sier rett ut at de ikke liker å diktere kritikker, og i hvert fall ikke å si noe negativt - det bryter med den britiske politeness...

Kan ordet du har satt spørsmålstegn ved være tricolor?

Det hjelper ihvertfall å få forklaring på hvorfor vi fikk kort kritikk. Hvis det skal være tricolour så er det overaskende dårlig skrevet. Det er definitivt en G der skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ihvertfall å få forklaring på hvorfor vi fikk kort kritikk. Hvis det skal være tricolour så er det overaskende dårlig skrevet. Det er definitivt en G der skjønner du.

Skal det kanskje stå "straight through"? Velbalansert tvers gjennom, eller?

Enkelte kritikker er så innmari dårlig skrevet at de er umulig å tyde - og DET er irriterende! :)

Av resultater vet jeg at *mokken*s Birk ble BIR og fikk CACIB, Valas Flippa 1KVAL og 1KONK (debuterte i juniorklassen).

Og det er selvsagt en oppdretter strålende fornøyd med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det kanskje stå "straight through"? Velbalansert tvers gjennom, eller?

Enkelte kritikker er så innmari dårlig skrevet at de er umulig å tyde - og DET er irriterende! :)

Av resultater vet jeg at *mokken*s Birk ble BIR og fikk CACIB, Valas Flippa 1KVAL og 1KONK (debuterte i juniorklassen).

Og det er selvsagt en oppdretter strålende fornøyd med! :P

Så morsomt med Birken da :)

Noen som har noen grupperesultater da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av resultater vet jeg at *mokken*s Birk ble BIR og fikk CACIB, Valas Flippa 1KVAL og 1KONK (debuterte i juniorklassen).

Og det er selvsagt en oppdretter strålende fornøyd med! :)

Ja det er godt at vi gjør oppdretter stolt :P

Flinke Birkebomsen, løper flott og viser seg bra synes jeg.

Kjempespennende i grupperingen, vi ble igjen blandt de 6 siste men ikke plassert denne gangen.

Noe kort kritikk, ikke så snakkesalig denne spanjolen heller :)

Typical dog. Shown in a good condition. Sound on the move. Makes a nice picture.

1 kval, 1 konk, CK, 1 bhk, CACIB, BIR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt at vi gjør oppdretter stolt :)

Flinke Birkebomsen, løper flott og viser seg bra synes jeg.

Kjempespennende i grupperingen, vi ble igjen blandt de 6 siste men ikke plassert denne gangen.

Noe kort kritikk, ikke så snakkesalig denne spanjolen heller :)

Typical dog. Shown in a good condition. Sound on the move. Makes a nice picture.

1 kval, 1 konk, CK, 1 bhk, CACIB, BIR

Ikke verst det da! Hvem dømte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med Birken da :)

Fornøyd med Flipsen jeg dah,.... bra for deg at du ikke dukker opp på Hemsedal iår, ellers måtte jeg ha dunket deg i hodet med en vinflaske *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det kanskje stå "straight through"? Velbalansert tvers gjennom, eller?

Enkelte kritikker er så innmari dårlig skrevet at de er umulig å tyde - og DET er irriterende! :)

Det kan være ja ^^, Takk. Lurer også på om noen har katalog, men jeg lurer på om de kan sjekke juniorhandlerne for i morgen? Hvis dere ikke gidder å skrive inn alle (noe som er fult forståelig) hadde det vært fint å vite hvor mange og om jeg (Marie Garen Aaberg) står oppført der =) Takk på forhånd (merker det jo i morgen uansett.. Men )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får vel jeg begynne. Vi har hatt en rimelig dårlig dag kan man vel si, det begynte med blått, finner ikke kritikken nå, men dommeren mente tassen hadde for grovt hode og var altfor uferdig i kroppen.

Det er jo forsåvidt greit nok, verre ble det med øyenlysingen som jeg kanskje egentlig så mest på som en formalitet (er vel ikke så mye gale på belgere). Tassen har en prikk på cortex i høyre øye så han har diagnose mistenkt (kortikal katarakt). Skal øyenlyses om en 6-12 måneder igjen, så håper jeg jo at det ikke er noen utvikling så han får diagnose fri. Alt i alt ikke verdens beste dag her i heimen.

Får håpe det gikk bedre med resten av doggisene =)

Æsj, så kjedelig :) Vi krysser fingrene for at det bare er en prikk og ikke noe verre!

Gratulerer til de som har gjort det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig med øynene da. Krysser fingrene for at det rett og slett "bare" er en prikk ;)

Håper på bedre Doggis resultater etterhver!

Æsj, så kjedelig ;) Vi krysser fingrene for at det bare er en prikk og ikke noe verre!

Takk begge. Og jo, håper jo det ikke er noe som utvikler seg, jeg ble bare litt satt ut i går må jeg innrømme.. Så humøret kommer seg nok etter hvert bare jeg får litt tid på meg =)

Jeanette: Det var bare en AK påmeldt: Bocopie's Abby. Resultat aner jeg ikke.

Ellers grattis til alle fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Takk begge. Og jo, håper jo det ikke er noe som utvikler seg, jeg ble bare litt satt ut i går må jeg innrømme.. Så humøret kommer seg nok etter hvert bare jeg får litt tid på meg =)

Jeanette: Det var bare en AK påmeldt: Bocopie's Abby. Resultat aner jeg ikke.

Ellers grattis til alle fornøyde!

Takker, det var fra det kullet jeg trodde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...