Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervueren valper født 20.04.2009

trevi

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

Awww - nå begynner de å bli skjønne...

Tips til lettere å få de til å spise - ha i mer væske sånn at det blir mer velling enn grøt - de har ikke noe tyggekonsept enda og super i seg maten og da må den være veldig flytende...

• Svar 320
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Awww - nå begynner de å bli skjønne...

Tips til lettere å få de til å spise - ha i mer væske sånn at det blir mer velling enn grøt - de har ikke noe tyggekonsept enda og super i seg maten og da må den være veldig flytende...

:icon_redface:

Takker for tips. Har ganske mye vann i når jeg bløter opp valpefóret, etterfyller en del vann og når mesteparten av fóret er opbløtt og lar det stå litt til. Så når jeg moser det bruker jeg litt mer vann, og så en god del kulturmelk... Så vassent og fint er det :blink: Første gangen var det litt mye substans i, så jeg gjorde som du sier; fylte på enda litt mer væske, men de neste gangene har det gått så det suste, alt ble spist opp, og det var mer I magen enn PÅ magen :blink:

Skrevet

Jeg har sittet her å smilt etter å ha lest de siste trådene dine, Roma.

Nyyydelige valper. Blir nesten litt "verpesjuk" av å se slike bilder jo :D

Kommer den blå til å bli lik pappan?

Skrevet

Nå har jeg sittet og sett gjennom denne tråden.... maken til nydelige valper! :lol: Godt jeg ikke kjenner noen med valper i nærheten, for da hadde jeg bare tatt en med hjem. *valpesyk deluxe* :ahappy:

Skrevet

Først: Takker for alle fine kommentarer :lol: ang. valg og sånn, blir nok ikke de tatt før de er mellom 6-8 uker, for det er så utrolig mye som skjer med dem i denne tiden... men sånn foreløpig så er blå gutt min favoritt, og på tispene varierer det litt fra dag til dag... hehe... Rosa er den definitivt kuleste av dem... lille vepsen... :)

De viser mer og mer personlighet, og stort sett så er de en aktiv gjeng med sterke meninger... Den eneste som ikke gidder å bry seg så mye er han svarte gutten... når de andre lager kaos, rot og lyd, ligger han enten stille og rolig og ser på... ellers så sover han... han får seg noen raptuser han og, klart.. men han virker litt mer bedagelig anlagt enn resten av fyrverkeriet...

Så til bildene... denne gangen har jeg "juksa littegranne" og tatt bildene i går... for det var meldt regn i dag, og ganske så riktig... igår ca. 30 min etter photoshooten var over,begynte det å hølje... og det regner fremdeles :)

Svart gutt: blackboy_4weeks-2.jpg

Blå gutt: blueboy_4weeks-4.jpg

Rød gutt: redboy_4weeks-4.jpg

Grønn gutt: greenboy_4weeks-3.jpg

Rosa jente: pinkgirl_4weeks-3.jpg

Oransje jente: orangegirl_4weeks-2.jpg

Gul jente: yellowgirl_4weeks-4.jpg

Og så litt "kosebilder":

outside_6.jpg

outside_7.jpg

outside_9.jpg

outside_8.jpg

outside_10.jpg

outside_3.jpg

Skrevet
Nydelige søte små :lol:

Kan jeg komme en tur etter eksamen i morgen??? :P MÅ bare få kose litt på de :)

Hehehe, jada det er bare å komme. Men kom etter kl.16, jeg er på jobb, og R er litt sånn frem og tilbake imorgen. Han skulle ha fri, men han hadde en del ting han sku gjøre :)

Skrevet

Se der ja, nå har de blitt ordentlige valper! :lol:

Jeg likte gul jente og grønn gutt best på disse bildene, men som du sier så forandrer de seg jo en del i denne perioden her. Blir spennende å se neste uke om man mener det samme.. hehe :)

Skrevet

Takker :lol: Ja pelsdotter er de iallefall... svart gutt har en helt enorm pels allerede... skal bli spennende å se hvordan den utvikler seg når han blir større.. hehe

Skrevet

Etter å ha sett igjennom tråden et par ganger, ser jeg at allerede over halve valpekullet har blitt "solgt" :lol:

Apropos det. Vet ikke om jeg har noe med å spørre om det, men har du hatt potensielle kjøpere på besøk?

Skrevet
Etter å ha sett igjennom tråden et par ganger, ser jeg at allerede over halve valpekullet har blitt "solgt" :lol:

Apropos det. Vet ikke om jeg har noe med å spørre om det, men har du hatt potensielle kjøpere på besøk?

Nå er alle valpene bestillt da (var kun en som ikke var bestillt da de ble født), og kun forverten til den jeg skal beholde selv har sett valpene... Jeg har åpent hus, med den betingelsen at folk ringer i forveien (så de vet jeg er hjemme)... Så alle som vil får komme på besøk...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...