Gå til innhold
Hundesonen.no

Et herlig hundeliv

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet
..også kødderingte dere til meg :roll:

Men, fine bilder, så ut som om hundene fikk masse tur og koste seg :D

hæ? Min mobil var hvertfall konk hele helga.

Skrevet

hæ? Min mobil var hvertfall konk hele helga.

Sendte tlf, og jeg tror ikke Kristine Mali er noen andre enn hun vi begge kjenner, og som har tilgang til mitt nummer :P

Skrevet

Kristine: Det bildet hvor du ser tenna til Nena ser seriøst dritrått ut! Forresten, hva sa Oscar når Nena kom hjem? Ble det skikkelig utspørring om hvem hannhund lukta var fra?

Skrevet

Sendte tlf, og jeg tror ikke Kristine Mali er noen andre enn hun vi begge kjenner, og som har tilgang til mitt nummer :P

åja, var det deg jeg ringte, hadde sim kortet mitt i astrid sin mobil for jeg skulle ringe ei vennine av meg som heter Julie, så ringte jeg "Julie" på lista, men når du svarte skjønte jeg at det var feil julie :D Så jeg fikk litt noia og slang på :P

Skrevet

åja, var det deg jeg ringte, hadde sim kortet mitt i astrid sin mobil for jeg skulle ringe ei vennine av meg som heter Julie, så ringte jeg "Julie" på lista, men når du svarte skjønte jeg at det var feil julie :P Så jeg fikk litt noia og slang på :P

hehe, da skjønte jeg litt mer :D

Skrevet
Kristine: Det bildet hvor du ser tenna til Nena ser seriøst dritrått ut! Forresten, hva sa Oscar når Nena kom hjem? Ble det skikkelig utspørring om hvem hannhund lukta var fra?

hehe, Oscar fikk møte både Xanto og Aris, siden Xanto plutselig fant ut hvordan man LÅSTE OPP(!!!) døra!! og åpna dem, så ut kom to svarte tasser :D Oscar syntes Aris var en grei kar, men knurra litt på Xanto :P

Skrevet
Jeg hadde Kathrine og xanto på nybegynner kurs i klubben for et par helger siden faktisk... det så jeg nå :)

Hehe, morsomt sammentreff da. :D

Skrevet

WheatenMali: oj! godt at det gikk bra da :D

Sheriff: Ja, Kathrine sa det :) Morro å se kjente :D

Skrevet

Du får hilse henne og si at hun må gjerne komme på treningene, så skal jeg hjelpe henne mer da...Lettere for meg da for da kan jeg konsentrere meg om han og ikke alle samtidig :)

Skrevet

Det skal jeg si til henne! :D Det blir hun sikkert glad for å høre. Hun har så dårlig tid nå ved juletider, pga korpsøving og sånt. Men senere kommer hun nok opp. Jeg har også tenkt å ta meg en tur å kikke oppe hos dere :) Sandra er blitt så utrolig flink.. er så morro å se henne og Balder :D og selvfølgelig alle dere andre der oppe i klubben.

Skrevet

Ja hun har jo blitt helt råå...vunnet begge konkurransene hun har startet, det er ikke mange som klarer det...Ja hun er hjertelig velkommen iallefall. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...