Gå til innhold
Hundesonen.no

For oss som er grønne i ringen og må ha det inn med teskje:P


armagnac

Recommended Posts

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar
En slik tråd finnes vel allerede

ja men den er så rotete.... her er for de som vil ha det inn med teskje, som kanskje aldri har vært inne i utstillingsmiljøet osv:)

selv har jeg kun vært på en utstilling, den på hamar i fjor;) mye fine hunder der.

men noen råd ang. å stille GD valp?? skal stille min i april, da er ho 4mnd:)

det med dommere kan jeg desverre ikke hjelpe deg med:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner ikke meg selv som ny lenger, men lurer likevel på noe:

Hva er forskjell på "Dommerelev" og "Dommeraspirant"?

Dommerelev er vel personer som skal bli dommer/dømme ny rase og går som observatør i ringen sammen med dommeren. Dommeraspirant har eksamen og bedømmer hunden selv og skriver kritikkskjema som etterpå gis til dommeren. Correct me if I'm wrong :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag har du meldt på? Jeg har jo planer om å melde på Blondie som vi snakket om og da kan vi kjøre sammen. Og da kan jeg jo forklare deg litt underveis på utstillingen :icon_confused: Ellers så er det bare å komme en tur bortom når du er hjemme i helgene, så kan jeg hjelpe deg med utstillingstrening. Jeg er ingen ekpert, men jeg tror da jeg skal klare å hjelpe deg til å stille henne på en grei måte :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja si det :icon_confused: hørte det var snakk om at det sto på ei slags kvittering :) kommer den i posten?? hihiHELT grønn jeg

men utstillingstrening hadde vært knall :) når har du tid?? vi har tid i morra, for jeg er hjemme fra jobb :icon_redface: storesøss ville også være med :cry:

kan gjerne kjøre sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helga passer fint for min del :):icon_confused: skal bare sko noen bein først (6stk bein hihi) så hvis jeg kan møte deg sånn i halv 4 tida?? vente på storesøss som jobber til 3 da :icon_redface::)

Ta det på fotballbanen på Hov eller? (finne frem regnbukser, for der er det sikkert hærlig å sitte på knærne for å trene :cry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det på vgs der?? :icon_redface: skal leite den fram jeg, så må jeg ta med noe godis til lille valpis når ho er flink :icon_confused:

Ja det heter vel Askim vidregående der nå. .Het Hov og Ask da jeg gikk der.. (ja, jeg er gammel :cry: ) Hov er den innerste skolen (almennfagskolen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg funnet ut at vi er påmeldt begge dagene :lol: skal Blondie være med begge dagene også??

Yakita starter vist i VA 46 vi :D har du hørt om dommeren Diogo Ramalho?? han som skal dømme gr. 2 i valpeklassen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg funnet ut at vi er påmeldt begge dagene ;) skal Blondie være med begge dagene også??

Yakita starter vist i VA 46 vi ;) har du hørt om dommeren Diogo Ramalho?? han som skal dømme gr. 2 i valpeklassen :lol:

Nei det hørtes rimelig ukjent ut for meg :D Jeg kan godt melde på Blondie begge dagene jeg.. Var det jeg hadde medt lyst på :D (da er det jo to muligheter til å få cert på ;):D )

Edit: Da er Blondie påmeldt begge dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott, da har jeg psykisk støtte i dere :D Blondie er så flink ho, så det går sikkert bra :lol:

hvordan blir det med kjøring da??

jeg kan jo møte deg/dere et eller annet sted, og kjøre sammen derfra :D så slipper jeg å kjøre til sjetve på fredag og opp igjen på lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke du har bil så kjører jeg hjem på fredag :) det er ikke noe problem :ahappy: søstra mi skal sitte på ho også, så det spiller egentlig inen rolle ;) men da kan vi i hvertfall sove oss meg fra lørdag til søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hilse fra Tina/Armagnac å si at da drar ho hjem på fredag, også plukker ho deg opp på lørdags morran på vei oppover igjen...:ahappy:

Jeg og samboeren kjører selv, så da kan vi kjøre deg hjem igjen på søndag, så slipper søs å kjøre så mye...hvis du synes det er en grei løsning da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hilse fra Tina/Armagnac å si at da drar ho hjem på fredag, også plukker ho deg opp på lørdags morran på vei oppover igjen...;)

Jeg og samboeren kjører selv, så da kan vi kjøre deg hjem igjen på søndag, så slipper søs å kjøre så mye...hvis du synes det er en grei løsning da? :)

Høres ut som en bra løsning.. Har dere plass til en liten en til i bilen? For sønnen min skal være hos faren sin i Gjøvik den helga, og jeg bruker å hente han i Oslo. men hvis faren kan levere han på Stange, så hadde jeg sluppet å måtte ta toget fra Oslo og hjem :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...