Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis frem hunderommet ditt


Milla-5

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Hundene er på rommet sitt når dem er alene hjemme. Har ikke noe bilde av det nå, men kan ta iløpet av dagen (må bare rydde etter en "lovlig" masakre som har hendt der inne *ler* )

Så lenge jeg er hjemme så er dem rett og slett der jeg er, det er eget valg fra dem. Er jeg i stuen så er dem i stuen, er jeg på do-da vil dem helst være med på do-men må sitte på gangen. På natten er dem på soverrommet samme med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk hen å bygget oss hunderom i sommer. Hvor vi har fliser med varmekabler, sluk i gulvet slik at det er enkelt å holde rent. Godstol som er labradoren sin, egen seng med dyne, puter osv.. Egen sofa, varmeovn, og ja.. stort sett det samme som finnes i resten av huset.

Jeg har bare gamle bilder da... det ser litt annerledes ut nå..

IMG_5513.jpg

Sånn så det ut bare noen dager gammelt.... nå er det seng der hvor den røde baljen står, den sengen som står der er byttet ut med en skikkelig seng.

Hundene elsker rommmet sitt, når kvelden kommer og det er tid for siste luftetur i hagen så vet de hvor de skal, og de elsker det. De første ukene så var det noen som sov med dem om natten, slik at de skulle venne seg til å være der, og alt ble gjort gradvis...

Med tiden så vil vi bygge et til hunderom, slik at vi kan skille tisper og hannhunder under løpetiden, uten å måtte ha dem oppe.... men det er bare i tenkefasen enda...

Dog skal det sies at hundene er oppe med oss på dagtid, og når vi er hjemme. De sover i hunderommet, og er der hvis vi ikke kan ha dem med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk hen å bygget oss hunderom i sommer. Hvor vi har fliser med varmekabler, sluk i gulvet slik at det er enkelt å holde rent. Godstol som er labradoren sin, egen seng med dyne, puter osv.. Egen sofa, varmeovn, og ja.. stort sett det samme som finnes i resten av huset.

Jeg har bare gamle bilder da... det ser litt annerledes ut nå..

IMG_5513.jpg

Sånn så det ut bare noen dager gammelt.... nå er det seng der hvor den røde baljen står, den sengen som står der er byttet ut med en skikkelig seng.

Hundene elsker rommmet sitt, når kvelden kommer og det er tid for siste luftetur i hagen så vet de hvor de skal, og de elsker det. De første ukene så var det noen som sov med dem om natten, slik at de skulle venne seg til å være der, og alt ble gjort gradvis...

Med tiden så vil vi bygge et til hunderom, slik at vi kan skille tisper og hannhunder under løpetiden, uten å måtte ha dem oppe.... men det er bare i tenkefasen enda...

Dog skal det sies at hundene er oppe med oss på dagtid, og når vi er hjemme. De sover i hunderommet, og er der hvis vi ikke kan ha dem med oss.

OT. :lol: Har lurt på dette lenge nå. Driver dere oppdrett? Har dere mange hunder? Hvilke raser har dere? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT. :lol: Har lurt på dette lenge nå. Driver dere oppdrett? Har dere mange hunder? Hvilke raser har dere? :lol:

Hun jeg bor hos driver oppdrett, så jeg er jeg med på det hele, altså alt som skjer rundt osv...

Hun driver oppdrett av Dansk Svensk Gårdshund.

Vi har 9 gårdshunder, 1 labrador og 1 dverg pinsher her hjemme for øyeblikket. :D

Hun har 6 gårdshunder ute på för, og er med-eier i to Boston Terriere

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg bor hos driver oppdrett, så jeg er jeg med på det hele, altså alt som skjer rundt osv...

Hun driver oppdrett av Dansk Svensk Gårdshund.

Vi har 9 gårdshunder, 1 labrador og 1 dverg pinsher her hjemme for øyeblikket. :lol:

Hun har 6 gårdshunder ute på för, og er med-eier i to Boston Terriere

:D

Åja! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hunderom her nei - her har hundene tilgang til praktisk talt hele huset, hele tiden. Typen dro opp dette med å lage hunderom når vi skal bygge neste gang, men jeg er veeldig skeeptisk.. :) Hvis det blir mer et klippe og stellerom er det okei, men de skal ikke ligge på rommet når de har løpetid, når de er våte (da får jeg heller tørke de), når de er alene hjemme, eller når vi har gjester, når jeg støvsuger osv - de skal uansett hunderom eller ikke være en del av familien, og et hunderom skal aldri bli som et stort bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har tilgang til hele huset døgnet rundt. På natta sover de derimot på en madrass utenfor soverommet vårt. Vi ligger med døra åpen.. Blir noen turer i løpet av kvelden/natta for å legge de tilbake på plass igjen, og som regel har jeg i allefall en hund i senga når jeg våkner..

På dagtid har de ei stor skuvseng stående nede i stua til disposisjon. Men sofaen står på samme rommet, og Ita vil helst ligge i sofaen som hun vet hun ikke har lov til når vi ser henne.. Er det noe spesielt som gjør at de ikke kan være på stua om dagen når vi er borte stenger vi barnegrinda oppe så de kan sove på madrassen sin ( eller senga vår ) og ikke kommer seg ned.

Men de er med oss når de har muligheten og vi ikke er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunderom. Her deler bikkje og mennesker seng :)

Vi har planer om hunderom og en stor luftegård til bikkje, når vi flytter til noe større.

Dere som har hunderom. Vil det ikke stinke hund der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som fler og henviser til hele huset :) Der er det bilde av senga til Bridie også. Ellers ser det visst ut som senga deres er sofaen vår :) *titte bort på Lars som pr nå ligger med to aussier på fanget i sofaen her*

Men, drømmen er et STORT eget hunderom, med egen dusj, stellebord og alt som måtte trengs. MED inngang rett utenfra. Ikke for å stenge hundene vekk fra meg, men for å ha et eget stellerom og evnt "tørke etter tur i møkka" rom. Men hovedsaken er inngang utenfra og dusj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Her er det da hunderom der vi bor. Drømmer om et kombinert rom som skal ineholde dør rett ut, dursj, vaskemaskin og om jeg har hund med pels stell så kan det godt være plass til det også og en plass å vaske hunder. Og en plass å tørke sko og klær. FOr her er det ikke bare hunder som kommer sølete og skitene hjem. Da er det å spyle av hundene vrenge av seg klærne hive dem i vaskemaskine og gå rett i dursjen selv. Det høres da fortreffelig ut og etterpå så fyrer iv i peisen og koser oss der. Det er noe av drømmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hunderomet egentlig hele leiligheta, det begynte så fint med ingen hunder der og ingen hunder her.. og vel, nå er det hund over alt;)

Når vi engang får oss eget hus og litt sånt så skulle jeg gjerne hatt ett rom som psychoLynx, hvor jeg kan vaske/spyle hundene etter tur og hvor de kan få tørke av seg litt møkk før de slipper inn i resten av huset. Gjerne et såpass stort våtrom at jeg kan ha et lite (men litt høyt og en 3-4m i diameter minst) badebasseng, sånn til mennesker/barn, stående oppe hele året så hundene kan få svømme året igjennom. Aussien elsker å svømme, så det hadde vært toppen som litt ekstra trim og kos:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunderom. Her deler bikkje og mennesker seng :)

Vi har planer om hunderom og en stor luftegård til bikkje, når vi flytter til noe større.

Dere som har hunderom. Vil det ikke stinke hund der inne?

Ikke om man vasker. Med det antallet hund vi har hjemme, så vil det jo stinke hund overalt, dersom vi ikke vasker.

Vi vasker hunderommet minst 1 gang til dagen, vi har egen dør som går rett ut i hagen, så de kan stort sett velge om de vil være ute eller inne de gangene de faktisk er på hunderommet. Som jeg skrev lenger oppe, så blir hunderommet brukt kun om natten, eller ved spesielle anledninger (slik som i går da vi hadde besøk), men det blir absolutt ikke brukt som et "stort bur" slik som antydet lenger opp i her... :)

Vi har fliser med varme, sluk i gulvet, stellebord (ikke at det blir brukt da... ) - hundene har sofa, seng, stress less,og en haug med leker.

Vi har mulighet for å vaske hundene der nede, de kan tørke der etter tur (for ja, 12 våte hunder legger sine spor i sofa/gulv osv)

Jeg for min del syns det er veldig praktisk at hundene kan ha et eget sted. Det er mye bedre at vi har et hunderom, hvor hundene har mulighet til å leke, utfolde seg mens vi har besøk, enn at de skal måtte ligge i bur mens besøket er der.

Smaken er som baken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunderom her heller... :) Jentene ligger der det passer dem.... Når vi får oss litt større plass blir det nok en liten kjellerstue som de kan være i når det er alene, med mulighet for å lufte seg når det passer... Men foreløpig er det hele huset enten de er alene eller med oss.... (til sambos fortvilelse, når Gigi kjeder seg.... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Her sover hundene i gangen nede. Der har de mulighet til å ligge i hvert sitt bur eller gå fritt. Bur brukes (med lukket dør) når det er løpetid (aberet med to tisper og en hannhund). Den ene tispa foretrekker faktisk å ligge i buret hele natta.

Ellers så har de tilgang til stue, gang oppe og bad oppe. Soverommet er vårt "domene", er ikke plass til alle på 2 og 4 ben inne der samtidlig. Kjøkkenet er "fy" :) De er notoriske mattyver og derfor er kjøkkenet tabu.

Men kjøkkenet tas i bruk når vi har valper, de første 3 ukene har valpene og mamma ett eget rom. Lydtett er det ikke (vegg i vegg med tenåringsrom og vaskerom, med stuen i etasjen over).

Ute har alle hundene hvert sitt uteområde, samt inneområde i ett hus (med adskillte rom, isolert brakke som har vært tidtakerbu i Granåsen skianlegg), slik at de kan velge om de er inne eller ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om man vasker. Med det antallet hund vi har hjemme, så vil det jo stinke hund overalt, dersom vi ikke vasker.

Vi vasker hunderommet minst 1 gang til dagen, vi har egen dør som går rett ut i hagen, så de kan stort sett velge om de vil være ute eller inne de gangene de faktisk er på hunderommet. Som jeg skrev lenger oppe, så blir hunderommet brukt kun om natten, eller ved spesielle anledninger (slik som i går da vi hadde besøk), men det blir absolutt ikke brukt som et "stort bur" slik som antydet lenger opp i her... :)

Vi har fliser med varme, sluk i gulvet, stellebord (ikke at det blir brukt da... ) - hundene har sofa, seng, stress less,og en haug med leker.

Vi har mulighet for å vaske hundene der nede, de kan tørke der etter tur (for ja, 12 våte hunder legger sine spor i sofa/gulv osv)

Jeg for min del syns det er veldig praktisk at hundene kan ha et eget sted. Det er mye bedre at vi har et hunderom, hvor hundene har mulighet til å leke, utfolde seg mens vi har besøk, enn at de skal måtte ligge i bur mens besøket er der.

Smaken er som baken...

Hvorfor ville alternativet vært å ha alle hundene i bur mens dere har besøk? Og hvordan er det da mulig at hunderommet IKKE blir som et stort bur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ville alternativet vært å ha alle hundene i bur mens dere har besøk? Og hvordan er det da mulig at hunderommet IKKE blir som et stort bur?

Er det egentlig noe alternativ å ha (ehh usikker på antallet igjen) ca 12-15 hunder løpende løs når det er besøk?

Og hva er egentlig nå galt med et hunderom selvom det da er som et STORT bur? Altså, dette har det vært diskutert her mange ganger før.. Og vi er vel alle blitt enige om at hele rom er ok? Eller? MÅ ALLE hundene ha tilgang på HELE huset HELE tiden for å ha det bra? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noe alternativ å ha (ehh usikker på antallet igjen) ca 12-15 hunder løpende løs når det er besøk?

Og hva er egentlig nå galt med et hunderom selvom det da er som et STORT bur? Altså, dette har det vært diskutert her mange ganger før.. Og vi er vel alle blitt enige om at hele rom er ok? Eller? MÅ ALLE hundene ha tilgang på HELE huset HELE tiden for å ha det bra? :icon_confused:

Bur uansett størrelse er en uting, det må vi da snart ha lært? :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...