Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundenavn


Rottis jentå

Recommended Posts

Jeg synes det er på tide å komme med generelle navneforslag, gjerne til hjelp for andre også.

Min neste skal ha kallenavnet "Bensin". Mange kaller jo sine for "Diesel", noe som jeg synes er et kult navn, men jeg vil ha noe annerledes og som ikke så mange har.

Et tøft kennelnavn er også "....... Black Diamond".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kalle tollertispen vi får i hus om 7-8 uker for Unia. Finsk, og betyr drøm - og er også navnet på sist utgitte album av favorittbandet Sonata Arctica. Jeg ville gjerne ha "korrekt" (dvs finsk) uttalelse, men det ble totalt nedstemt så hvis det blir det sies det rett frem.

Det er vanskelig når vi er to som skal være enige om navnet. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bare hotel Cæsar når jeg hører Black diamond nå :P

Jeg og. :P

Vurderer å kalle tollertispen vi får i hus om 7-8 uker for Unia. Finsk, og betyr drøm - og er også navnet på sist utgitte album av favorittbandet Sonata Arctica. Jeg ville gjerne ha "korrekt" (dvs finsk) uttalelse, men det ble totalt nedstemt så hvis det blir det sies det rett frem.

Det er vanskelig når vi er to som skal være enige om navnet. :rolleyes:

Åh, Unia er et fint ord/navn. Selv om jeg synes Unia er det dårligste albumet til SA... *host*

Mine navn er superduperhemmelige. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Unia er et fint ord/navn. Selv om jeg synes Unia er det dårligste albumet til SA... *host*

Mine navn er superduperhemmelige. :P

Jeg syns og det er fint. :P Og endelig noen flere som er enig med meg, mange bare stirrer på meg med et litt tomt blikk før de rister på hodet. *ler* Men jeg er uenig i at det er det dårligste albumet til SA, det syns jeg Silence er. :P Og så hadde det blitt fryktelig tungvindt og løpt rundt i skogen og ropt "a winterheart's guild" (favorittalbumet jah).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns og det er fint. :P Og endelig noen flere som er enig med meg, mange bare stirrer på meg med et litt tomt blikk før de rister på hodet. *ler* Men jeg er uenig i at det er det dårligste albumet til SA, det syns jeg Silence er. :P Og så hadde det blitt fryktelig tungvindt og løpt rundt i skogen og ropt "a winterheart's guild" (favorittalbumet jah).

Winterheart's guild er favorittalbumet mitt også. :P Du kan jo ha det som stamtavlenavn (hvis du får bestemme det selv da), og kalle henne Unia til vanlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingen nye i hodet mitt, men er fryktelig fornøyd med YYYYYYLBERRRRRT :P Klinger utrolig fint når jeg blir lettere irritert :)

Ellers har vi hatt fine navn før også da

Bamse, Biksi, Kvirinius, Kvinsi hadde vi på et kull som Ti-Can hadde (chow-chow):P

Så hadde vi to som begge het Laitza (GD'er, var en h inni et sted, men husker ikke hvor)

Den siste vi hadde før Ultra var en kjempe bastard som gud vet hva var egentli, men var chow-chow og et eller anna, han lød navnet Skofus :whistle:

Tror ikke så mange andre bikkjer heter Ylbert, og skal jeg ha en hund til senere blir det nok å prøve å finne på noe som ikke er såååå vanlig :P

Og ikke noe sånn som et menneske faktisk kan hete :P Det er jeg ikke så fan av :P

JO:-P Kunne tenkt meg en som heter Donald eller noe;) Eller fra en eller anna bokserie jeg synes er bra, Arn kanskje?? Men det kan jo faktisk et menneske hete også da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie er navnet på min nåværende hund ^^, Er ganske fornøyd med det navnet, ingen mennesker som heter det håper jeg og ikke så mange hunder som heter det heller. Det er jo noen såklart, men ikke like mange som heter Blondie som heter Fido f.eks.

Neste hund er det fleeeeere år til jeg skal skaffe meg regner jeg med, så det tenker jeg ikke på. Men jeg har tenkt ut en del kennel navn, men det skal ikke røpes i tillfelle det blir kennel og valper en gang også er det perfekte kennel navnet tatt =) Får vell heller avsløre det om det ikke blir i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er ytterst sjeldent at seriøse oppdrettere selger to kullsøsken sammen uten at det foreligger en stabil plan bak det, er mitt inntrykk. Oppdrettere selv kan jo ha spesifikke planer i forhold til f.eks. eget avlsarbeid som kan gjøre det aktuelt å kjøpe to hunder fra samme kombinasjon. Jeg tror at ulempene definitivt overveier fordelene av å ta til seg to kullsøsken for de aller fleste.
    • Hvorfor vil du ha to hunder fra samme kull? Hva er planene for hundene med tanke på bruk? Hvilke konkrete planer har du for å håndtere trening av hverdagslydighet, håndtering og alene trening, og ikke minst få et sterkt nok bånd til hver av hundene individuelt? Har du familie rundt deg som vil hjelpe til, avlaste og ikke minst passe to (fire?) hunder som er mer knyttet til hverandre enn mennesker? Jeg har hatt hund i 17 år og gått mange kurs innen hundesport, språk og adferd, og det ville aldri falle meg inn å ha to valper fra samme kull. Hvis jeg hadde holdt på aktivt med bruks eller hundesport kunne jeg nok hatt to unge hunder samtidig, men jeg ser ingen fordeler med å ha to valper fra samme kull, med mindre det er en rase/kombinasjon som er veldig spesiell, vanskelig å få tak i, og spesielt god.
    • Hva synes du er gjennomtenkt da? Har mye erfaring med hund. Jeg har to voksne hunder fra før av.
    • Hvis det er gjennomtenkt og du kan argumentere godt for det, så kan det jo være greit. Men du skulle vært ganske erfaren med hund og hatt bruk og konkrete planer å vise til hvis jeg skulle vurdert det som oppdretter.
    • Er det negativt å spørre en oppdretter om en kan kjøpe to valper fra samme kull? Virker jeg useriøs da sånn at oppdrtteren ikke velger meg i det hele tatt? Og ja vet om littermate syndrom.
×
×
  • Opprett ny...