Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff


Heidihj

Recommended Posts

Er det noen her som har lyst til å vær med på hundetreff i Drammen. Vi går tur og trene. Det hadde vært veldig gøy om flere ville være med. Vi er bare to og noen ganger tre. Det er ikke noe spessielt sted i Drammen enda, men det kan jo bli det. Håper noen vil være med. Hadde vært så fin får både hundene og oss. Veldig sosialt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor du bor :( Jeg pleide å være med i Drammen og omegn kaninavlsforening, og de har/hadde møter på Ytterkollen grendehus, ikke så langt fra Vestfossen.. Det er vel rundt deromkring du bor, Annette?

(jeg vil også være med på hundetreff, men det må nesten bli i feriene :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje greit å møtes utenfor Drammen, litt bedre terreng der ofte.. Så enten mot Annette og Loke (Vestfossen, hvis jeg ikke tar helt feil) og utover der, eller andre veien mot Lierskogen. Der er det MANGE fine steder.. Jeg joiner i juleferien, så hold dere hjemme folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestfossen ja :( Problemet med vestfossen er at det er HIMLA mye sau her.

Man må gå langt for å finne et sted man kan slippe en flokk med hunder helt trygt så tidlig på høsten (må ikke tro man tar inn alle sauene bare fordi høstjakta har begynnt :roll: )En annen ting er at det visstnok er streif-ulv i området nå,ikke at det plager meg men jeg skjønner det hvis andre blir litt skeptiske... (jeg innbiller meg at det er Loke de har observert :( )

Ellers så er det et fantastisk turterreng fra ormåsen og oppover,men det blir jo en halvtimes kjøring fra Drammen

Spiralen i Drammen er forsåvidt et fint tursted men der er det køgåing i helgene.Finnemarka er alltid fantastisk,men det krever bilkjøring et stykke opp tror jeg..?På den andre siden av Drammen(strømsø opp mot konnerud) er det båndtvang hele året pga tettheten av rådyr ,noe jeg tradisjonellt har gitt beng i på høsten da kalvene er store nok til å løpe fra enhver hund og terrenget taler til rådyrets fordel.

(om vinteren og våren bruker jeg bånd ofcourse)

Så er det jo alltids dikemark i asker?

Jeg har ikke bil og er litt avhengig av at det blir et sted jeg når fram med offentlig transport.... :P

Noen flere forslag?

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestfossen ja :( Problemet med vestfossen er at det er HIMLA mye sau her.

Man må gå langt for å finne et sted man kan slippe en flokk med hunder helt trygt så tidlig på høsten (må ikke tro man tar inn alle sauene bare fordi høstjakta har begynnt :roll: )En annen ting er at det visstnok er streif-ulv i området nå,ikke at det plager meg men jeg skjønner det hvis andre blir litt skeptiske... (jeg innbiller meg at det er Loke de har observert :( )

Ellers så er det et fantastisk turterreng fra ormåsen og oppover,men det blir jo en halvtimes kjøring fra Drammen

Spiralen i Drammen er forsåvidt et fint tursted men der er det køgåing i helgene.Finnemarka er alltid fantastisk,men det krever bilkjøring et stykke opp tror jeg..?På den andre siden av Drammen(strømsø opp mot konnerud) er det båndtvang hele året pga tettheten av rådyr ,noe jeg tradisjonellt har gitt beng i på høsten da kalvene er store nok til å løpe fra enhver hund og terrenget taler til rådyrets fordel.

(om vinteren og våren bruker jeg bånd ofcourse)

Så er det jo alltids dikemark i asker?

Jeg har ikke bil og er litt avhengig av at det blir et sted jeg når fram med offentlig transport.... :P

Noen flere forslag?

Mvh Annette

Det er jo veldig fint å gå fra lagfallhytta og inn, hvis vi følger de småstiene og ikke de store veiene er det aldri folk der. Spiralen er jo også veldig fint, men mange folk der ja. Drammensmarka er jo kåret til det fineste tur terrenet i Norge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, come on! Dikmark er supert siden jeg bor fem min derfra. iallefall bor jeg der i feriene.. Så i løpet av jula, muligens en helg før jul, eller noe sånt er dere invitert på pels treff på dikemark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja' date=' come on! Dikmark er supert siden jeg bor fem min derfra. iallefall bor jeg der i feriene.. Så i løpet av jula, muligens en helg før jul, eller noe sånt er dere invitert på pels treff på dikemark![/quote']

Ei vennine av meg (med en workingspringer) bor rett ved dikemark,så Loke har løpt rundt i skogen der et par ganger allerede han :(

Fint område.

Kommer vi,tar med gløgg på termos :(

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig fint å gå fra lagfallhytta og inn, hvis vi følger de småstiene og ikke de store veiene er det aldri folk der. Spiralen er jo også veldig fint, men mange folk der ja. Drammensmarka er jo kåret til det fineste tur terrenet i Norge da.

Mener du landfallhytta?

Der er det fint i såfall..

Men går det busser opp dit i helgene?

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...