Gå til innhold
Hundesonen.no

ville dyr på sirkus?


Tonje

Recommended Posts

dyreplageri. Dyra får ikke tilfredsstilt sine naturlige behov og får ofte stereotyp atferd og vil lide. Ville dyr hører ikke hjemme på ett sirkus.

ååå kanskje de hører mere hjemme i en dyrepark da, som om det er så veldig mye bedre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå kanskje de hører mere hjemme i en dyrepark da, som om det er så veldig mye bedre. :wink:

I en dyrepark har de mye større plass og de får være sammen med sin egen art uten å måtte ha fotlenke. Om nattan blir de satt inn i relativt små bur, men de er fortsatt større enn de som sirkus elefantene står i.

Men jeg er ikke for noen av delene! Jeg synes dyr skal å lov til å være fri, men så er det en del dyr som blir tatt fra mora si før de når en alder hvor de kan være alene. Da synes jeg det er bedre at de er i en zoo enn på sirkus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wulfi: Hva mener du med at hunden har vært vill? Har ikke sett så mange chihuahuaer løpe rundt i skogene?(haha, se det for dere :D ).. Ulven, Diongoen osv er vill..ikke hunden...

Tar jeg veldig feil? :oops:

du har helt rett, det er hundens forfedre som var og er ville, men alrdi hunden selv. :P det står til og med i en setning i bibelen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan dere egentlig kalle det ville dyr på sirkus?

"som regel" så er jo det snakk om dyr som er født i fangenskap som er på sirkus og slikt.

ja da det hender at de ikke blir behandlet som fortjent, det er jeg enig i men, hvis dyrene er født i fangenskap så er jo de ikke "ville" er de det?

og andre så kaldte "ville dyre" enn elefanter og sjøløver er det eneste jeg har sett på sikrus her i landet.(og ja vi går på sirkus, har unger vi)

ja har sett hester og hunder også, men de regener jeg ikke som ville siden det er dyr som i mangen herrens år har vært tamme, men det har jo elefanter også, de har jo også vært brukt til arbeid i mangen år de også i de landene de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan dere egentlig kalle det ville dyr på sirkus?

"som regel" så er jo det snakk om dyr som er født i fangenskap som er på sirkus og slikt.

ja da det hender at de ikke blir behandlet som fortjent, det er jeg enig i men, hvis dyrene er født i fangenskap så er jo de ikke "ville" er de det?

og andre så kaldte "ville dyre" enn elefanter og sjøløver er det eneste jeg har sett på sikrus her i landet.(og ja vi går på sirkus, har unger vi)

ja har sett hester og hunder også, men de regener jeg ikke som ville siden det er dyr som i mangen herrens år har vært tamme, men det har jo elefanter også, de har jo også vært brukt til arbeid i mangen år de også i de landene de kommer fra.

selvom de ikke er tatt rett ut i fr villmarka, så har de fortsatt alle instinktene i behold, og har fortsatt behov for å få utfoldet naturlig atferd.

De vil fortsatt føle trang til samvær med andre elefanter, finne mat, vandre fra sted til sted, leve sammen med ungene sine, leve i flokk.

Sånne ting som ALDRI vil forsvinne, uansett hvor lenge det er siden de var ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her dømmer man alle under èn kam som vanlig ser jeg.... #-o

For en kommentar. Syns du dyra lever et verdig liv på sirkus? Uansett om vi snakker om et snuskete utenlandsk et, eller Merano som glitrer. De dyra som er sirukusdyr lever livet i kjettinger og bur. Uansett om de blir slått eller ikke, er det IKKE et verdig liv!

Og hunden, den har aldri vært vill. Hunden er noe vi har produsert frem, og mange hunder ville i vill tilstand dødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvom de ikke er tatt rett ut i fr villmarka, så har de fortsatt alle instinktene i behold, og har fortsatt behov for å få utfoldet naturlig atferd.

De vil fortsatt føle trang til samvær med andre elefanter, finne mat, vandre fra sted til sted, leve sammen med ungene sine, leve i flokk.

Sånne ting som ALDRI vil forsvinne, uansett hvor lenge det er siden de var ville.

ja men har ikke hunder og katter også slike innstingter da??

men alikavell så er det mangen som bare har 1 katt eller 1 hund. det blir jo det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

instinktene på hunder for eksempel kommer mye bedre frem hvis de er fler. Det blir som en flokk' date=' og stikker de av sammen kan de gjøre mye skade.[/quote']

det stemmer det ja, de har samme ur instingter de, som en elefant(bare ikke helt make da). om de er i flokk eller ikke så kommer innstingtet frem når det trengs.

det er vell en grunn til at det finnes flokker av løshunder i utlandet og de klarer jo seg veldig godt som vill hunder ellers så hadde de ikke formert seg(og ja jeg har sett tv-program om ville hunder i utlandet hvor de formere seg ved å få valper, det var ikke snakk om å formere seg ved at det ble slengt en ny hun ut på gaten av et menneske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...