Gå til innhold
Hundesonen.no

ville dyr på sirkus?


Tonje

Recommended Posts

Og her dømmer man alle under èn kam som vanlig ser jeg.... #-o

Jeg synes ikke ville dyr hører hjemme i sirkus uansett hvor bra de blir behandlet. De er fortsatt innesperret msteparten av døgnet, og har ingen mulighet for å utøve naturlig atferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi næ så dumme vi er som ikke syns at en elefant passer på et sirkus så alle vi mennesker kan ha glede av det! [-X

wulfi: nevn et sirkus der du VET med sikkerthet at dyrene har det bra, at løvene får jakte, at elefantene får sine store områder, at de slipper og stå bundet med fotlenker eller være i trange bur, og kjøre over hele landet?! det finns ikke! et sirkus er på flytte-for hele tiden, og når de ikke er i ringen, trenes dyrene, ofte med pisk og elefant-kroker. dessuten blir dyrene tatt fra mødrene sine lenge før de er klare for det! foreldrene blir også ofte drept, så de kan selge hornene og pelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tar faktisk alle under en kam her, for uansett hvor bra de har det og hvor godt de vil bli tatt vare på, så har ikke så ville dyr noe i fangenskap og i et så stressende miljø og gjøre... :evil:

Vi mennesker klarer aldri og tilfredsstille et så vilt dyr i fangenskap...for min del er det helt sykt at de tror de kan gjøre det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dyreplageri. Helt forferdelig :( Går ikke på sirkus som det er ville dyr (går aldir på sirkus) Dyrene kan jo ikke gjøre det de er skapt til, de trives jo heller ikke med å bli hersja med på den måten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg var i mallorca og så delfin og sjøløve show, og det var helt rått...disse dyrene blir også holdt i fangeskap noe jeg syns er helt feil, men disse dyrene viste så mye glede og virkelig elsket dyrepasserene sine... og de fikk også belønning for det minste de gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske sirkus steller veldig godt med dyrene sine. (og de bruker ikke løver, tigrer.)

Når det gjelder elefanter, så må jeg bare spør: Er dere i mot at Elefanter blir brukt som husdyr også? I andre kulturer så er jo ikke det helt uvanlig heller?

Hvem vet om elefanten lever på en rosa sky i vill tilstand?

Hunden har også vært vill. Helt menneskene domestiserte den. var det galt, synes dere?

Jeg VET at dyremishandling forekommer på mange sirkus, men å gå på sirkus her i Norge har jeg absolutt ingenting i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske sirkus steller veldig godt med dyrene sine. (og de bruker ikke løver, tigrer.)

Når det gjelder elefanter, så må jeg bare spør: Er dere i mot at Elefanter blir brukt som husdyr også? I andre kulturer så er jo ikke det helt uvanlig heller?

Hvem vet om elefanten lever på en rosa sky i vill tilstand?

Hunden har også vært vill. Helt menneskene domestiserte den. var det galt, synes dere?

Jeg VET at dyremishandling forekommer på mange sirkus, men å gå på sirkus her i Norge har jeg absolutt ingenting i mot.

ja jeg er imot bruken av elefant som husdyr. så en dokumentar om det på TV i går.

hedigvis steller norge ganske bra med dyrene på sirkus, mye bedre enn utenlandske. men vi bruker jo også bare elefanten som det eneste vile dyret. ellers går det i hunder og hester. og de har jeg imidlertidig ikke noe i mot at blir brukt på sirkus. en hest har ikke værre av det, enn å gå feltritt feks. og hundene, og triksene deres kan samenlignesd med freestyle :( men det blir noe annet med ville dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men hundene klarer seg dårlig uten menneskenens hjelp nå...sånn er det ikke med elefanter og tigre o.l

de forholdene som dyrene har om vinteren for eksempel, når det ikke er sesong... det er helt forkastelig...

hvis dere går inn på dyrebeskyttelsen så har de lagt ut mange filmer om dyrenes sirkus liv.... det er helt sykt, enkelte ganger har jeg lyst til å ta loven i egne hender :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sammenligne hunder med elefanter. Hunder ble domestrisert for maaaaange år sida.

Hunder får utløp for mye av sin atferd i motsetning til elefanter osv. Og selvom elefantene har det bedre i norge, så blir faktisk sirkusdyr solgt på tvers av grensene.

Og hunder og hester har det heller ikke særlig bra på sirkus. De blir hvertfall ikke trent med positive metoder. Og å reise så mye er stressende for dyr. Ingen fritid i sirkussessongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har også vært vill. Helt menneskene domestiserte den. var det galt' date=' synes dere? [/quote']

Så du mener at om 100 år så er det helt OK om det ikke finnes ville elefanter lengre fordi at alle er på sirkus?

Nei vettu hva! [-X #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...