Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt uenighet om hvilke raser som er i blandingen


thomas84

Recommended Posts

Jag tror att sådana här gissningslekar är ganska meningslösa. Speciellt om man inte vet hur mamman och hennes släktingar ser ut. Jag tycker att hunden på bilden ser ut som en renrasig border collie och både huvud och färg är väldigt likt två hundar jag känner. Så likt att det här hade kunnat vara deras försvunna broder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror att sådana här gissningslekar är ganska meningslösa. Speciellt om man inte vet hur mamman och hennes släktingar ser ut. Jag tycker att hunden på bilden ser ut som en renrasig border collie och både huvud och färg är väldigt likt två hundar jag känner. Så likt att det här hade kunnat vara deras försvunna broder...

Nå er dette da ingen gjettelek? Og hva er meningsløst med en lek egentlig, dersom det nå hadde vært det? Lek er moro, i alle fall i mitt vokabulær.

Ts spør om andre kan se Schäfer i denne hunden, vi andre svarer. Kall det lek, kall det gjetting. Kall det observering. Kall det smak. Men surmuling da gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette da ingen gjettelek? Og hva er meningsløst med en lek egentlig, dersom det nå hadde vært det? Lek er moro, i alle fall i mitt vokabulær.

Ts spør om andre kan se Schäfer i denne hunden, vi andre svarer. Kall det lek, kall det gjetting. Kall det observering. Kall det smak. Men surmuling da gitt.

Innlegget hennes var da ikke surmuling? Hun påpekte jo bare at vi kommer aldri til å komme frem til noe svar uansett hvor lenge vi gjetter, uten at vi vet hva slags blanding faren er. Og det er jo sant, det...

edit: Skriveleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror att sådana här gissningslekar är ganska meningslösa. Speciellt om man inte vet hur mamman och hennes släktingar ser ut. Jag tycker att hunden på bilden ser ut som en renrasig border collie och både huvud och färg är väldigt likt två hundar jag känner. Så likt att det här hade kunnat vara deras försvunna broder...

Meningsløst eller ei - selv om border collie er en lite homogen rase, ser jeg overhodet ikke i nærheten en renraset border collie i denne. Men moro er det å gjette litt likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsløst eller ei - selv om border collie er en lite homogen rase, ser jeg overhodet ikke i nærheten en renraset border collie i denne. Men moro er det å gjette litt likevel..

Det är väl kanske öronen som inte känns helt som en border collie, men border collie-öron kan ju se ut lite hur som helst. Färgen är inte helt vanlig på border collie, men det finns ganska många av dem, bland annat den här: http://www.klickerklok.se/images/081102-1.jpg

Huvud och kropp ser ut som en helt vanlig border collie, tycker jag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også schæfer i denne. :icon_redface: hehe. Noe med hodet, og kroppen. Den virker mye kraftigere enn hva border colliene er. Men det er bare en gjetning fra meg :) pen hund.

EDIT: Og når det står at faren er blanding av flere raser så er det jo meget sannsynlig at det faktisk er en delvis schæfer i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...