Gå til innhold
Hundesonen.no

TYPE Vom og hundemat.?

Tore

Hvilken type v&h.? og hvorfor.?  

57 stemmer

1. 1.

• nr. 25
      20
    • nr. 33
      21
    • kylling
      10
    • Storfevom
      2
    • Valp
      11
    • sprint
      3
  2. 2.

• Jeg mener det er best
      54
    • Hunden får ikke dårlig ånde av det :P
      1
    • Det er det eneeste forhandleren har
      3

Recommended Posts

Valp, fordi jeg mener det er best - siden hun tross alt er en valp :banana:

Til Trixie byttet vi på og kjøpte litt av vert.. Tenkte det var sunt med litt variasjon.. men hun likte ikke! den med laks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysset av for "jeg mener det er best", men må da legge til "for min hund". Min hund ble rett og slett dårlig i magen av nummer 25, så her går det på 33. Hun var veldig ung da, så kanskje man kunne prøvd 25 igjen. Skal likevel være enig med de her som kan styre seg for lukta - den er ikke god på 25!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå an å velge flere ting! :banana: Jeg brukte valpefôret på Aynï frem til hun var ca 9-10 mnd, vanligvis bruker jeg 25 på Tulla, men akkurat nå går de på 33. Har lyst å prøve Sprint også, men det har ikke forhandleren her i dalen, heller ikke valpefôr annet enn på spesialbestilling (hvis han husker å bestille det da). :yes:

Hvorfor jeg bruker det jeg gjør: jeg liker i utgangspunktet å gi hundene variert kost (derfor velger jeg heller 25 over 33), men Aynï liker 33 bedre enn 25, så derfor får de det akkurat nå. Det blir jo variasjon fra 25 uansett, hehe.. ;) Valpefôr sier seg selv; det må de få når de er i vekst. Ellers har jeg ikke fått prøvd ut så mye, pga dårlig utvalg hos forhandler. Til og med 25 må jeg spesialbestille, siden ingen andre vil ha det visstnok. Så strengt tatt selges det kun 33 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg krysset rett nå :P

Jeg brukte nr.25 uten fisk, pga lukten av 33... Jeg sto å kuttet nesten 40kg i blogger i stuen min en gang, og jeg glemte også i kjølskapet når jeg reiste bort ett par helger. Etter det klarer jeg ikke lukten :D

Nr.25 syns jeg egentlig ikke lukter noe. Fins det i laks også nå? Er det ren laks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker laks og valp til mine. :D

Obs obs! nr. 25 er den som kalles for laks :P nr. 33 er kylling også er det to ren vom typer kylling og storfe. :P

Jeg bruker 25, 33 og sprint til Sofus. Sprint får han i blandet med de to andre (avhengig av hvilken type som er tint) til de perioder hvor han er meget aktiv hvor han trenger mere energi :P (han blir så tynn hvis ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...