Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangeutstillingene 25 og 26 April

SusanneL

Recommended Posts

Det er ikke noen som kunne tenke seg å stikke bortom Cavalierringen å ta bilder vel? Ettersom jeg ikke er der selv på Leah's første voksenutstilling...

Kommer til å sitte i Tyskland å være DET nervevraket jeg. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Det er ikke noen som kunne tenke seg å stikke bortom Cavalierringen å ta bilder vel? Ettersom jeg ikke er der selv på Leah's første voksenutstilling...

Kommer til å sitte i Tyskland å være DET nervevraket jeg. :icon_confused:

Hehe.. jeg skal dit da:) og stille begge gutta :ahappy: Kan tenkes jeg får til noe :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke de dommerene som ble oppgitt her allikevel :icon_confused: vet ikke om jeg gidder å melde på da :ahappy:

Nei- ser det er litt endringer. Det er en av dommerne jeg ikke er sikker på om jeg gidder å melde på mine voksne for (Kee-Kee stiller jeg nok uansett for trening og sosialiseringens del).

Vi er der jo hele helgen uansett, så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei- ser det er litt endringer. Det er en av dommerne jeg ikke er sikker på om jeg gidder å melde på mine voksne for (Kee-Kee stiller jeg nok uansett for trening og sosialiseringens del).

Vi er der jo hele helgen uansett, så vi får se.

Skal prøve en nyutdannet dommer på søndag, trooor jeg?? Lørdag blir det en svipptur på utstilling i Sverige :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen trenger overnatting i Stange-helgen, da først og fremst uten hund, så har jeg (mest sannsynlig) et helt hus til rådighet ca midt mellom Hamar og Brumunddal, nokså nære Olrud. For mamma og dem skal til Bergen i konfirmasjonen til niesen min.

Også eventuelt mulig å ha med en hund eller to, men helst ikke så veeeldig hissige på katter. Og ikke hissig på andre hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm...nei, den skjønte jeg ikke helt? c010.gif

skrifta er blå, slik den pleier å være når man kan gå inn på linken, men det kommer ikke sånn hånd, blir bare slik som når man markerer skrifta :)

hvis du kommer inn der kan du se om du finner litt om dommerene som dømmer gr. 2?? kopiere inn her eller noe?? :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrifta er blå, slik den pleier å være når man kan gå inn på linken, men det kommer ikke sånn hånd, blir bare slik som når man markerer skrifta :)

hvis du kommer inn der kan du se om du finner litt om dommerene som dømmer gr. 2?? kopiere inn her eller noe?? :):rolleyes:

I HELE gruppe 2?

Kommer du ikke inn her: http://www.dobermannklubben.net/ndk/dokume...pm%20stange.pdf ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen trenger overnatting i Stange-helgen, da først og fremst uten hund, så har jeg (mest sannsynlig) et helt hus til rådighet ca midt mellom Hamar og Brumunddal, nokså nære Olrud. For mamma og dem skal til Bergen i konfirmasjonen til niesen min.

Også eventuelt mulig å ha med en hund eller to, men helst ikke så veeeldig hissige på katter. Og ikke hissig på andre hunder. :)

Og så var det rimelig avklart at Soppen og Miriam skal sove over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kanskje skal melde oss på, hvis jeg tør da!

Får vondt i magen bare av tanken, jo. Det virker så stort og skummelt! :)

Alle har hatt sin første gang, og det er mange der til å hjelpe deg. Jeg skal ikke til Stange, men jeg vet om mange andre, hyggelige bernerfolk som skal dit, så du kan sikkert få hjelp fra folk der. Oppdretteren din var der i hvert fall i fjor, så du kan jo eventuelt høre om hun skal dit i år og, om du vil lene deg på henne?

Synes du det virker for stort, kan du jo debutere på en rasespesial i stedet, da blir det jo bare bernerfolk. Men det blir mye bernerfolk! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo kommer inn på den siden. nederst står det mer info om dommere "klikk her" er der jeg ikke kommer inn...

Den linken du fikk over her går jo direkte til dommerannonsen, er det ikke den du er ute etter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være det samme:P ser hvem dommere som dømmer hvilken rase. men helt nederst på den siden med BLÅ skrift står det info om dommere...

hvorfor stå den linken der da?? hvis all infoen er den som står på linken din?? :D

men finner nok ut av det når vi står i ringen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er det flere enn meg som har lagt merke til noe rart med prisen på denne utstillinge? Som har meldt på?

I PM så står det at prisen er kr 380,- pr. hund (hvilket er fullstendig sinnsykt etter min mening)

På NKK dogweb - ved påmelding - betaler man kun kr 320,-

Online påmelding er et must til denne utstillingen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...