Gå til innhold
Hundesonen.no

Inspirerende foredragsholdere

Tonjeogjeppe

Recommended Posts

Skrevet

Jeg planlegger å arrangere et kick-off seminar på jobben. Noen som har tips om inspirerende foredragsholdere som ikke koster skjorta? Har vært i kontakt med foredragsfirma, men de skal ha 40-50.000 per foredrag. Det blir i meste laget. Vi trenger noen som kan gi inspirasjon til ansatte i en organisasjon i en endringsprosess.

Skrevet

Har vært på et skikkelig inspirerende foredrag med Gunnar "Kjakan" Sønsteby, aner ikke hvor mye han tar betalt da.. men han er veldig flink til å bruke sine erfaringer under 2. verdenskrig til motivator. Dessuten er han jo en inspirerende person i seg selv :-)

Skrevet
Egil Søby og Nils Arne Eggen.

Vi hadde Egil Søby på jobbseminar for en del år tilbake, og det var veldig bra.

I tillegg er Thorleif Lundqvist veldig bra (mange forbinder han vel bare med hund og hundeskolen, men han er jo egentlig pedagog og holder mye foredrag for bedrifter rundt omkring). Vi hadde han på en svær samling (over 1000 personer), og han danket ut alle andre som var der (da Mari Maurstad kom på scenen rett etterpå ble det bare en skikkelig nedtur). En utrolig inspirerende og engasjerende foredragsholder.

Skrevet

Takk for mange gode tips. Øs på med fler :)

Torleif Lundquist har jeg hørt selv også og vurderer ham. Nils Arne Eggen ligger langt utenfor vårt budsjett dessverre.

Johan kaggestad hørtes spennende ut...

"Kjakan" er fryktelig overbooket dessverre :P

Skrevet

Vet ikke om dette passer så bra til, men vi alle ble mere optimistiske og positive. Vi endret holdninger ihnt til forskjellige måter å gjøre noe. Inspirasjon og motivasjon er helt klart en stor del :)

U8 med HC

Ps. og utrolig artig forestilling (det heter ikke foredrag, det er kjedelig og minsker forventinger ifølge han :P )

Skrevet
Vet ikke om dette passer så bra til, men vi alle ble mere optimistiske og positive. Vi endret holdninger ihnt til forskjellige måter å gjøre noe. Inspirasjon og motivasjon er helt klart en stor del :)

U8 med HC

Ps. og utrolig artig forestilling (det heter ikke foredrag, det er kjedelig og minsker forventinger ifølge han :) )

Tiltredes! Veldig morsomt og inspirerende.

Skrevet
Tiltredes! Veldig morsomt og inspirerende.

Jepp, enig ! Vi var der oppe med jobben for tre år siden, og hadde en litt "alternativ" dag kan man si *ler* (mitt luftslott er myyye finere enn ditt).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...