Gå til innhold
Hundesonen.no

Inspirerende foredragsholdere

Tonjeogjeppe

Recommended Posts

Skrevet

Jeg planlegger å arrangere et kick-off seminar på jobben. Noen som har tips om inspirerende foredragsholdere som ikke koster skjorta? Har vært i kontakt med foredragsfirma, men de skal ha 40-50.000 per foredrag. Det blir i meste laget. Vi trenger noen som kan gi inspirasjon til ansatte i en organisasjon i en endringsprosess.

Skrevet

Har vært på et skikkelig inspirerende foredrag med Gunnar "Kjakan" Sønsteby, aner ikke hvor mye han tar betalt da.. men han er veldig flink til å bruke sine erfaringer under 2. verdenskrig til motivator. Dessuten er han jo en inspirerende person i seg selv :-)

Skrevet
Egil Søby og Nils Arne Eggen.

Vi hadde Egil Søby på jobbseminar for en del år tilbake, og det var veldig bra.

I tillegg er Thorleif Lundqvist veldig bra (mange forbinder han vel bare med hund og hundeskolen, men han er jo egentlig pedagog og holder mye foredrag for bedrifter rundt omkring). Vi hadde han på en svær samling (over 1000 personer), og han danket ut alle andre som var der (da Mari Maurstad kom på scenen rett etterpå ble det bare en skikkelig nedtur). En utrolig inspirerende og engasjerende foredragsholder.

Skrevet

Takk for mange gode tips. Øs på med fler :)

Torleif Lundquist har jeg hørt selv også og vurderer ham. Nils Arne Eggen ligger langt utenfor vårt budsjett dessverre.

Johan kaggestad hørtes spennende ut...

"Kjakan" er fryktelig overbooket dessverre :P

Skrevet

Vet ikke om dette passer så bra til, men vi alle ble mere optimistiske og positive. Vi endret holdninger ihnt til forskjellige måter å gjøre noe. Inspirasjon og motivasjon er helt klart en stor del :)

U8 med HC

Ps. og utrolig artig forestilling (det heter ikke foredrag, det er kjedelig og minsker forventinger ifølge han :P )

Skrevet
Vet ikke om dette passer så bra til, men vi alle ble mere optimistiske og positive. Vi endret holdninger ihnt til forskjellige måter å gjøre noe. Inspirasjon og motivasjon er helt klart en stor del :)

U8 med HC

Ps. og utrolig artig forestilling (det heter ikke foredrag, det er kjedelig og minsker forventinger ifølge han :) )

Tiltredes! Veldig morsomt og inspirerende.

Skrevet
Tiltredes! Veldig morsomt og inspirerende.

Jepp, enig ! Vi var der oppe med jobben for tre år siden, og hadde en litt "alternativ" dag kan man si *ler* (mitt luftslott er myyye finere enn ditt).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...