Gå til innhold
Hundesonen.no

LP på Hamar


Benedicte

Recommended Posts

Så du har meldt deg på nå eller? Hvilken klasse har du bestemt deg for å gå?

Når omtrent tror du at lydigheten begynner? Jeg vil jo se deg og Cita i aksjon. :D

Melder meg på NÅ! :) Tok klasse 2 jeg... Jeg må bruke dobbeltkommando på stå under innkalling skjønner du, så jeg vil ikke miste altfor mange poeng ;)

Den begynner tidlig fredags morgen tror jeg :? Jeg holder på å samle en heiagjeng! :) Deg og Tinka må backe meg up, samme med Silje og Zira (som skal være duskedamer) og klubben skal heie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på NÅ! :) Tok klasse 2 jeg... Jeg må bruke dobbeltkommando på stå under innkalling skjønner du, så jeg vil ikke miste altfor mange poeng :D

Den begynner tidlig fredags morgen tror jeg :? Jeg holder på å samle en heiagjeng! :) Deg og Tinka må backe meg up, samme med Silje og Zira (som skal være duskedamer) og klubben skal heie :)

Det høres bra ut. Vi skal heie, om vi rekker det. Kommer kvart på fire til togstasjonen. Så det spørs om vi rekker det da... De kunne vel heller ha starta litt seinere på dagen og tatt agilityen først, så hadde sjansene vært større for at vi får sett dere. Jaja. Uansett får vi nå møtt deg. Du skal stille Cita på søndag, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Vi skal heie, om vi rekker det. Kommer kvart på fire til togstasjonen. Så det spørs om vi rekker det da... De kunne vel heller ha starta litt seinere på dagen og tatt agilityen først, så hadde sjansene vært større for at vi får sett dere. Jaja. Uansett får vi nå møtt deg. Du skal stille Cita på søndag, sant?

Hehe, jepp, skal dit alle dagene jeg.. :D Tror jeg skal stille Cita ja... Men er ennå ikke sikker.. skal stille noen andre raser på søndagen, så vet ikke om jeg orker.. Hun er sikkert veldig sliten også etter å bi i hallen hele helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' jepp, skal dit alle dagene jeg.. :) Tror jeg skal stille Cita ja... Men er ennå ikke sikker.. skal stille noen andre raser på søndagen, så vet ikke om jeg orker.. Hun er sikkert veldig sliten også etter å bi i hallen hele helgen :)[/quote']

Ja, skjønner. Om det blir til at du ikke skal stille henne er det vel ikke så mye i veien for å la henne leike med monsterhunden min, med tanke på at det er godt mulig at hun ikke blir like pen etterpå. Dog tror jeg det blir litt vanskelig å holde dem fra hverandre en hel helg også, så koslig som de hadde det på leiren.

Men nå skal jeg ut og ro-trene dyret mitt. Det trengs, hun maser jo for ingenting. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på NÅ! :) Tok klasse 2 jeg... Jeg må bruke dobbeltkommando på stå under innkalling skjønner du, så jeg vil ikke miste altfor mange poeng :)

Den begynner tidlig fredags morgen tror jeg :? Jeg holder på å samle en heiagjeng! :D Deg og Tinka må backe meg up, samme med Silje og Zira (som skal være duskedamer) og klubben skal heie ;)

øyyyyy!!!!!!!!!!!!! jeg vil åsså være "duskedame" =D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh... vi rekker sikkert ikke være der før mellom sju og åtte! :P På fredagen' date=' altså.[/quote']

På morran eller kvelden? I fjor slutta de med siste agility ekvipasje rundt 18.00...

Det som er så bra med freda'n er at det er gratis å gå inn! :( Er å mange som setter inn utstyr og greier på freda'n så det er gratis! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påmeldingen må sendes i posten for at man skal være med på nkku mesterskap? hvilken dag er NKKU mesterskapet? må få meldt meg på nå selv. Blir klasse 2 lp, og klasse 1 i agilityen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påmeldingen må sendes i posten for at man skal være med på nkku mesterskap? hvilken dag er NKKU mesterskapet? må få meldt meg på nå selv. Blir klasse 2 lp' date=' og klasse 1 i agilityen....[/quote']

Det er fredag :( Det blir akkurat som vanlig konkurranse,bare at medlemmene i NKKU automatisk blir sammenlignet med de andre NKKU medlemmene i klassen poengsum, og den som er best vinner :wink:

Det er nok for seint å melde på over ikke_web nå, for den skal være inne til i morgen. Men jeg snakket med Anne Indergaard, og hun sa at vi kunne medle oss på elektronisk allikevel, for de skulle bare se gjennom alle deltakerne og plukke ut alle medlemmene i NKKU :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok' date=' når på fredag begynner det? mulig jeg blir nødt til å skulke skolen .[/quote']

Hehe... Jeg aner rett og slett ikke... Vi får ikke vite det før 1 uke før eller noe.. Men hvis det står at det startet klokken 2 eller noe, så er det mest sannsynlig ikke nøyaktig. Det er tross alt klasse 1 først (med ca 70 deltakere) og det er nok noen timers forskjell mellom å være først i klasse 2 og sist i klasse 2 (siden det ca er like mange der som i klasse 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay. trodde ikke det var på fredag ... er det fra fredag til søndag? jeg mener hele greiene liksom :(

Agility og lydighet er kun på fredag :wink: På lørdag er det rasebedømming for noen raser og noen best i gruppen bedømminger osv... Og søndagen er det resten av rasebedømmingen, resten av BIG'ene og BIS osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! det var da flott! :( da slipper jeg å være der heeeele helgen... hehe... vet du når JH er? Må jo følge med på godgutten når han (forhåpentligvis) vinner :( hehehe... Krysser fingra for deg og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! det var da flott! :( da slipper jeg å være der heeeele helgen... hehe... vet du når JH er? Må jo følge med på godgutten når han (forhåpentligvis) vinner :( hehehe... Krysser fingra for deg og :(

Semifinalen er på lørdagen rett før gruppene i storeringen :P Regner med at Joachim komemr videre til finalen, så da må du være med på søndagen og heie på han også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja... jeg får vel prøve å henge med til søndagen... Men du, vet du hvor jeg finner sånn påmeldingsskjema til påmeldinga på fredagen? Sånn elektronisk. Er litt blond på å finne sånt... hehe. men du er sikker på at det bare er på fredag?

Takk for at du gidder å svare på de nokså blonde spørsmåla mine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja... jeg får vel prøve å henge med til søndagen... Men du, vet du hvor jeg finner sånn påmeldingsskjema til påmeldinga på fredagen? Sånn elektronisk. Er litt blond på å finne sånt... hehe. men du er sikker på at det bare er på fredag?

Takk for at du gidder å svare på de nokså blonde spørsmåla mine :(

Ingen spm er.. eh... blonde :( hihi..

http://www.dogweb.no/nkkapp/RegP/getDogCom...ompRegMain.html

gå inn der :wink: tror det var riktig link.. hvis du ikke finner ut av det - så gi en lyd;-) Så krysser du bare av på lydighet og det andre de spør om.. Anne Indergaard går gjennom alle påmeldingsskjemaene og plukker ut NKKU medlemmene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility og lydighet er kun på fredag :wink: På lørdag er det rasebedømming for noen raser og noen best i gruppen bedømminger osv... Og søndagen er det resten av rasebedømmingen, resten av BIG'ene og BIS osv...

Innledende runder til NM i agility er på fredag og på lørdag er NM :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...