Gå til innhold
Hundesonen.no

Flabben Luna

Gjest

Recommended Posts

Skrevet

Ny tråd for Luna siden den forrige ble litt avkutta pga flytting av bilder fra en opplastningstjeneste til en annen. Så here goes another one;

6730336_6b353e4918.jpg

Luna er blitt 10 mnd gammel, 52 cm høy og enda rundt 26 kg. Hun har blitt drømmebikkja med sine valpefakter, nysjerrighet og lærenemhet - sammen med en evne til å snorke på soffaen jeg aldri har opplevd maken til.

3196717231_6ed634d449.jpg

Vi skal gå MH og begynne å trene bruksspor. Iallefall er det planen. Så får man jo bare se. :D

6742846_5bae0e4fe0.jpg

Vi har egentlig skikkelig lyst å trene redning - spesielt Luna. Men tiden rekker ikke til det med min egen utdanning, så det blir med "lekerundering" i skogen i ny og ne. DA er det arbeidsinnsats, nesen klistra til bakken og sirkling inn på sporet før hun flyr bortover!

3196717243_b605b104bd.jpg

6893016_34f2b290ba.jpg

Ordentlig tuillskjur som elsker mat, men "heldigvis" er hun like glad i å leke! Det er noe jeg setter utrolig stor pris på i bikkjedyret.

6892967_8f08468cc7.jpg

6741465_8fee9f6ff7.jpg

Ellers er det ikke mye å melde om ... :D

Skrevet

Kjempesøt! :D Ser skikkelig rampete ut hihi. Godt å høre at du er fornøyd med henne. Det var jo en stund du "slet" litt. Skjønner det godt egentlig. Kan være slitsomt med valp, men deilig når alt går som man ønsker tilslutt. :D

• 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

3546104895_93f197f1d9.jpg

Begynner å bli fornøyd med "størrelsen" på bikkja nå. Bare 1-2 kg mindre, så skal ribbeina være innen "rekkevidde" :lol:

(hun veier 28 kg nå)

3546890162_eb3d7986ca.jpg

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...