Gå til innhold
Hundesonen.no

Kee-Kee!


Nowisclee

Recommended Posts

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Naaaaaaaaw *total meltdown*

Så helt hinsides søt da! Nå har hun fått et par dager hos deg - så nå får dere komme igang med treningen synes jeg! Det du bør trene mest på er innkalling - og husk ordentlig håndfast belønning i form av godbit - eller tyggeknoke (litt upraktisk belønning kanskje.. Royas tyggeknoke kan kanskje ta litt tid å bli tygget opp..)! Og kanskje begynne med mikro-alenetrening (du og Maren får begynne å gå på do sammen, gå ut med søpla sammen etc - ta helst med dere Roya også.. :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaaaaaaw *total meltdown*

Så helt hinsides søt da! Nå har hun fått et par dager hos deg - så nå får dere komme igang med treningen synes jeg! Det du bør trene mest på er innkalling - og husk ordentlig håndfast belønning i form av godbit - eller tyggeknoke (litt upraktisk belønning kanskje.. Royas tyggeknoke kan kanskje ta litt tid å bli tygget opp..)! Og kanskje begynne med mikro-alenetrening (du og Maren får begynne å gå på do sammen, gå ut med søpla sammen etc - ta helst med dere Roya også.. :) )

Hihi, ja, ikke sant hun er herlig? :P

Jepp, innkalling 'trener' vi alt ute på en måte, da har belønningen vært å få komme opp på armen eller få komme inn, altså en meget sterk 'forsterker' i form av varme. :) Men vi får begynne med pølsebiter e.l nå. :) Vi har vært på Gjøvik i dag, så ikke så lett å trene da, men vi skal begynne nå! I morra har vi hele dagen bare til å kose oss på. :P

Alenetrening er såvidt 'begynt', ved at Kee-Kee velger selv å ligge alene på baderomsgulvet mens vi er på stua, men blir jo noe annet når alle stikker av og hun MÅ bli igjen. Så det skal vi teste på ja! :) Snike oss ut døra og stå og fryse, tenker jeg. :P

Hun har også fått mini-tyggebein nå, sånn de minste tyggeknutene du kan få tak i. *fnis* Men hun vil helst ha Roya's tyggebein, mens Roya vil ha de små. :whistle:

Skal kutte opp noe pølsebiter nå, så får vi se hva vi får til med trening. Først og fremst skal vi kunne stå pent og gå pent, tenker jeg. (med tanke på utstilling) Så får resten bli som det blir! ;) Akkurat nå sover vi igjen, så når vi våkner får vi trene litt innkalling, kanskje. :P

Tusen takk for masse bra tips! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen! Da var det dere jeg så på skysstasjonen på Gjøvik i dag!:whistle: Så leoparden og en bitteliten snute og tenkte umiddelbart på basenji og på Kee-Kee, men at det var faktisk var dere hadde jeg ikke trodd. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen! Da var det dere jeg så på skysstasjonen på Gjøvik i dag!:whistle: Så leoparden og en bitteliten snute og tenkte umiddelbart på basenji og på Kee-Kee, men at det var faktisk var dere hadde jeg ikke trodd. Moro!

Det var det nok, ja! :) Morsomt! :)

Edit: Hvem var du? *nysgjerrige*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det nok, ja! :) Morsomt! :P

Edit: Hvem var du? *nysgjerrige*

Pakkeselet!:P Sånn føltes det i alle fall, skulle hjem til mor og far. Ellers liten med mørkt hår, tweedkåpe og olabukse, grønn bag og to vesker til:) Var på vei mot Narvesen.

Kee-Kee er forresten foferdelig søt, de rynkene er så herlige! Hadde jeg visst det var dere da skulle jeg jammen tatt henne med meg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeselet!:) Sånn føltes det i alle fall, skulle hjem til mor og far. Ellers liten med mørkt hår, tweedkåpe og olabukse, grønn bag og to vesker til:) Var på vei mot Narvesen.

Kee-Kee er forresten foferdelig søt, de rynkene er så herlige! Hadde jeg visst det var dere da skulle jeg jammen tatt henne med meg!:P

Hehe, du kunne jo spurt om å få hilse selv om det ikke evt var oss! :P Kan ikke huske å ha sett deg sånn her og nå, men så hadde vi jo en liten distraksjon også da, hehe! :P

Tusen takk, må si at hun er helt heeerlig å ha i hus også! :P

(om enn en liten krokodille!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så nydelig da. :)

Krokodilletendensene vokser de av seg - nesten. :P

Hehe, vi satser på det! Hun henger i kinna og ørene til Roya, og i buksebein, gensere, fingre og neser, om hun får mulighet. :P Vi bytter selvfølgelig ut med leker i stedet, men ikke alltid det er like morsomt, sier hun. :P

Så søtt lite vesen ;) De får så mye personlighet av alle rynkene :P

Å ja! Virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye og flere bilder av Kee-Kee.

Tygge på godbit mens man koser på mor!

DSC_0336.JPG

Kose med pus! (..eller var det leke?)

DSC_0335.JPG

DSC_0334.JPG

DSC_0319.JPG

Kee-Kee har fått ny genser, fra Landy her på forumet! :( Se så fin! (og Doggis i bakgrunnen...)

DSC_0331.JPG

DSC_0329.JPG

Profilbilde! :sint_01:

DSC_0326.JPG

Den der halen med sånn snurr på, er fryktelig vanskelig å få tak i!

DSC_0323.JPG

Sitte pent, jo!

DSC_0316.JPG

Mooor, hva ER det du har tatt på meg..?

DSC_0312.JPG

Sofasprekker er morsomme, kanskje det gjemmer seg noe nedi der?

DSC_0303.JPG

Kee-Kee ser etter lunsj, eller ER hun lunsj..?

DSC_0311.JPG

Tittei! :P

DSC_0300.JPG

Spise litt i buret sitt.

DSC_0295.JPG

Dekkenet vi har lånt av Liv Irene!

DSC_0294.JPG

Ellers så må vi jo fortelle at Kee-Kee sov i hele natt, var ute halv tolv i går kveld, og halv åtte i dag morres. Så hun har hatt en fin åttetimers natt(og det er JEG veldig glad for, deilig å få sove lenge!) og oppfører seg som en drøm ellers også. :( Selv om hun selvfølgelig er litt bøllefrø iblant, sånn skal man jo være i denne alderen! Hun har også kosa/leka med Thomas i dag, hun var visst grei å være med i dag, så da har det forhåpentligvis løsnet der også(selv om hun hadde litt svarte halehår i munnen når han gikk sin vei..) :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh...

Vil kosemose Kee-Kee igjen! Stjal forresten litt bilder og la ut på hjemmesiden :wub:

Hihi, dere må bare komme på besøk! :icon_confused: Hun er jo faktisk deres også! Vi har begynt å klikke litt nå, på stå og kontakt og sitt og det hun tilbyr av atferd egentlig.

Bare å ta bilder! Er Maren som har tatt de fleste, men hun sa selv at det var bare å bruke. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, dere må bare komme på besøk! :wub: Hun er jo faktisk deres også! Vi har begynt å klikke litt nå, på stå og kontakt og sitt og det hun tilbyr av atferd egentlig.

Bare å ta bilder! Er Maren som har tatt de fleste, men hun sa selv at det var bare å bruke. :icon_confused:

jeg hadde det på følelsen at kanskje noen bilder kunne bli brukt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og Kee-Kee lekt med klikker. Vi prøvde først å klikke en 'stå', men det var visst vanskelig å skjønne. Så da dreit vi i det, og lekte med targetstick i stedet. Den skjønte hun kjempefort, og jeg klikka for både dytt med snuten, og touch med poten. (da kan jeg legge på kommando på poten etterhvert) :)

Også fant vi fram en 'mini-musematte'(i dette tilfellet en bitteliten almanakk jeg har liggende), og jaggu skjønte vi ikke den også etter litt hjelp fra targetsticken! Flinkeste lilleste det!

Nå skal vi ut og bæskje litt, og så prøve å få tatt noe oppstillingsbilder. (som ikke gikk så bra før i dag...)

Edit: Glemte å skrive at Kee-Kee har dusjet i dag! Hun var på badet med meg mens jeg dusja, og var ganske blodig og klissete etter forsøket på oppstillingsbilder(vi brukte rå okselever som godbit, derfor blodig og klissete), så jeg plukket henne like godt opp og tok henne med inn i dusjen, og hun ble heelt stille(hun peip litt når jeg dusja, det var ikke så populært), og la seg tett inntil meg og tror egentlig hun syns det var litt godt med varmt vann. Var iallefall ikke en protest, ikke et knyst, og lot seg villig tørke med håndkle, og så la hun seg ned på badegulvet for å tørke ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...