Gå til innhold
Hundesonen.no

"Lotto-Hilde" og Elvis angrepet av Staffe


Lemen

Recommended Posts

Leste akkurat det her i køen på butikken :rolleyes: Da jeg så forsiden så så det jo virkelig ut som det hadde vært en skikkelig livsfarlig hund på ferde, men etter å ha lest hele greia så ble jeg litt mer usikker på om hunden i det hele tatt var sint eller gjorde noe annet enn å leke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama der må ha levd et utrolig beskyttet liv så langt.

Litt for beskyttet til at hun kan kalles heldig..

Artikkelen er et journalistisk bakgårdsarbeide uten like, og journalisten hadde ikke hørt om FCI sin rasestandard engang (det sa han rett ut etter at jeg sendte han mail!)

VG er virkelig ikke verdt noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men om hun har blitt bitt til blods slik det er beskrevet der det linkes til, så er det ikke lek hun har vært utsatt for...

Har du sett bildet av plasterlappen hennes?

Det er en plasterlapp av typen man dekker over en middels stor kvise med..

En 1 år gammel staffevalp kan godt være såpass ivrig at det kan skje ved et uhell, spesiellt dersom det er en bjeffende/gneldrende liten hund i armene til den hysteriske eieren som løper rundt og skriker.. Det er jo en optimal måte å gire opp en hund på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er et journalistisk bakgårdsarbeide uten like, og journalisten hadde ikke hørt om FCI sin rasestandard engang (det sa han rett ut etter at jeg sendte han mail!)

Hva i all verden har FCIs rasestandard med dette å gjøre da ? Hvor mange av norges hundeeiere tror du kjenner FCIs rasestandard på sin egen rase ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har FCIs rasestandard med dette å gjøre da ? Hvor mange av norges hundeeiere tror du kjenner FCIs rasestandard på sin egen rase ?

FCI sin rasestandard beskriver hundens mentalitet og utseende, blant annet.

FCI er en pålitelig kilde i motsetning til Wikipedia der hvem som helst publisere at Gro Harlem Brundtland er president i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FCI sin rasestandard beskriver hundens mentalitet og utseende, blant annet.

FCI er en pålitelig kilde i motsetning til Wikipedia der hvem som helst publisere at Gro Harlem Brundtland er president i USA.

Var det Gro som vant valget i USA? Kult.

Spøk til side: Jeg er helt enig med deg her Pan. Og de fleste eiere av rasehunder vet hvordan rasen beskrives som.

Hadde dette vært hvem som helst annen enn Lotto Hilde kunne jeg tatt det hakket mer alvorlig enn jeg gjør nå, for når dama i bladet Vi med hund klarer uttale at hunden er så glad i legoklosser så det er bra at hunden bor i et hus hvor det er stor tilgang på det, vel, det sier sitt.

Det var en uttalelse i dagens dopapirutgave av avisa at et par ikke ville bo i en gate hvor det bodde en staff, da de hadde barn! Virkelig en skummel og farlig hund er det. Den har visst drept mye mennesker også, barn og voksne, stod det å lese på dopapiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at jeg har litt tungt for det, men hva diskuterer vi egentlig her?

Hvordan kom vi inn på FCI's standard? Og hvorfor er det relevant i forhold til artiklene/hendelsen? Har man blitt bitt, så hjelper det lite om det står i rasestandarden at det er meningen at rasen som bet skal være snill og grei.

Og hvilken betydning har det at katten var med på tur? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke relevansen til FCI standarden. :whistle: Hva om det var en blandingshund som bet?

Jeg tenker at poenget må være bitehemning, eller rettere sagt mangel på. En hund som leker skal da ikke bite til blods gjennom en tykk vinterjakke?

Og det at "Lotto Hilde" hadde hunden på armen og katta på slep har vel heller ingen relevans i fht manglende biteheming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaffen min mor hadde for en del år tilbake, var en spinnvill og understimulert valp( når dem fikk henne som 6 mnd).. de første mnd med henne var jeg både blå og gul etter hvert møte med henne, for hun både beit og nappet og hoppet.. var ikke noe aggresiv adferd men rent stress/glede alt på en gang.. Det ble bedre med tiden da :whistle: og hun ble en rolig og flink i hilsesituasjoner og lek med tiden med en del trening. Men tanken min er at disse staffene kan til tider faktisk være ganske hardhente, uten dem nødvendigvis mener noe vondt med det. Altså tenker på unghundene.. er jo sikkert veldig lett for en del "utvitene" eiere og leke,bråke og herje med dem.. og da stimulere maks opp under at bråkete leker, og fort gjort da og skape en hund som ikke vet og bruke tennende sine forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for alle vet jo at ALLE hunder av samme rase følger FCI's rasestandard til punkt og prikke.. Right.

Noen hadde sikkert glemt å fortelle staffen hvordan den skulle oppføre seg i følge rasestandarden :rolleyes:

For å være helt ærlig så syns jeg det er blåst helt ut av proposjoner når dama får hele førstesiden på VG. Hvorfor kom ikke jeg på førstesiden da Stitch blei angrepet av en Storpuddel? Hva med alle andre som har opplevd slike situasjoner? Situasjoner som har vært mye mer dramatiske en denne.

VG blir mer og mer likt Se og Hør! Agurkavis, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hadde sikkert glemt å fortelle staffen hvordan den skulle oppføre seg i følge rasestandarden :rolleyes:

Sannsynligvis :whistle:

For å være helt ærlig så syns jeg det er blåst helt ut av proposjoner når dama får hele førstesiden på VG. Hvorfor kom ikke jeg på førstesiden da Stitch blei angrepet av en Storpuddel? Hva med alle andre som har opplevd slike situasjoner? Situasjoner som har vært mye mer dramatiske en denne.

VG blir mer og mer likt Se og Hør! Agurkavis, spør du meg!

Sa du fra til noen avis da ? Meldte du til VG at Stitch var angrepet ? Du vet - journalistene har vel ikke overnaturlige evner og "ser" hva som har skjedd til enhver tid *host*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa du fra til noen avis da ? Meldte du til VG at Stitch var angrepet ? Du vet - journalistene har vel ikke overnaturlige evner og "ser" hva som har skjedd til enhver tid *host*.

Det hadde ikke kommet i avisen uansett, fordi storpuddel er ikke en "farlig" hund, Stitch ser farligere ut enn puddelen og Anniken er ikke kjendis.

EDIT: Dessuten så ringer ikke folk flest til avisene bare fordi at hundene kommer i klinsj med andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og jeg glemte å ringe vg jeg også...når min Bernerhann ble angrepet av en bordercollie..Når jeg tenker etter hadde det vel ikke blitt noen sak heller.Pga. størrelses forskjellen "feil" vei... Sånne ting kan skje og rase spiller ingen rolle,hele saken er blåst helt ut av proposjoner,kanskje fordi samme rase var innblandet i tragedien i England?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvalifiserer ihverfall til førsteside da min 60 kg tunge Simba ble angrepet av en carn terrier(stave?), Simba rista han av seg :whistle:

Hun hadde visst katta med på tur og gitt.

Venninna min går tur med am.staffen sin, og er kattene(2 stk) ute så blir de alltid med på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvalifiserer ihverfall til førsteside da min 60 kg tunge Simba ble angrepet av en carn terrier(stave?), Simba rista han av seg :whistle:

Venninna min går tur med am.staffen sin, og er kattene(2 stk) ute så blir de alltid med på turen.

Kvalifisert uten skygge av tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...