Gå til innhold
Hundesonen.no

Instruktører du vil gå på kurs med igjen


Marthe

Recommended Posts

Jeg føler at jeg etterhvert har begynt å bli ganske kresen på hvordan kurs jeg ønsker å legge igjen mine penger på... Og er vel kanskje mer sikker på hvem jeg IKKE vil gå på kurs til mer enn hvem jeg kunne tenkt meg å gå på kurs hos :D Men om jeg skulle plukke noen instruktører jeg varmt kan anbefale må det bli...:

IPO - Micke Pounu.

Lange er erfaring med tjenestehunder,har jobbet som lærer på førerhundskolen i sollefteå.

Erfaring fra mange raser. Han har selv hatt: schäfer, malle, hollender, terv

Utrolig bra på å lese hund, god faglig tyngde, mye erfaring fra konkurranser selv. Bl.a verdensmester for hollender

Rundering - Sjur Haugen

Masse erfaring både fra NRH og konkurranse. Utrolig behagelig og trivelig fyr. Masse kunnskap. Dyktig på å formidle kunnskapen sin.

Spor - Her er det flere jeg har vært borti som jeg synes er flinke bl.a Ellinor Antonsen (skogsspor), John Bjørningstad (FH og IPO spor), Kjell Rundtom (skogsspor), Bjørnar Strand (skogsspor) og min egen samboer og grunnen for at jeg sjeldent går kurs i spor, Gunnar Aagesen. :D

LP - Jeg har vært på mye LP kurs til både anerkjente og mindre anerkjente og har til nå ikke vært på noen kurs som jeg synes har vært spesielt bra desverre... Det blir veldig mye metoder og teknikker uten tanke for egenskaper i hunden og hunde eiers måte å trene og føre hund på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP: Fanny Gott fordi hun har en attityd til lp jeg liker og er en meget god klikkertrener. Og Morten Egtvedt fordi han er en virkelig god klikkertrener og meget dyktig pedagog.

Bruks: Morten Egtvedt og Cecilie Køste. Dyktige klikkertrenere og pedagoger.

Agility: Emelie Johnson Vegh og Eva Bertilsson. Hyggelige, trivelige og dyktige agilitymennesker som vet å trene både hund og eier positivt og godt. De har en veldig bra attityd som er smittsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP: Fanny Gott fordi hun har en attityd til lp jeg liker og er en meget god klikkertrener. Og Morten Egtvedt fordi han er en virkelig god klikkertrener og meget dyktig pedagog.

Bruks: Morten Egtvedt og Cecilie Køste. Dyktige klikkertrenere og pedagoger.

Agility: Emelie Johnson Vegh og Eva Bertilsson. Hyggelige, trivelige og dyktige agilitymennesker som vet å trene både hund og eier positivt og godt. De har en veldig bra attityd som er smittsom :)

:)

Fanny skal jeg på kurs hos i sommer, det gleder jeg meg veldig mye til. Morten og Cecilie er flinke, og det samme er Emelie og Eva. I tillegg er Cecilie Hansen og Håkon Groven flotte instruktører i bruks.

Ellers syns jeg 'min egen' Roar Kjønstad er kjempedyktig, og det samme gjelder Odd Jøran Eide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lp: Vegard Nordby :whistle:

Flink å gi tibakemelding etter nivå, har også alternative løsninger når noe ikke funger som det skal. Inspirende og motiverende som person, med en passelig dæsj humor.

Ag: Åsa Emmanuelson :ahappy:

En som så absolutt følger med i tiden, med stadig nye løsninger og forskjellige utfordringer. Masse stå på vilje og godt humør, flink til å se hele ekvipasjen under ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere tar dere tid til å svare :whistle:

Jeg kan komme med "mine":

Rundering: Terje Østlie. Utrolig flink rett og slett :closedeyes: Jeg liker treningsmetodene og tanken bak. Han er flink å gi tilbakemeldinger, og se hva man trenger å trene på.

Lydighet: Inger Østlie. Jeg elsker måten hun tenker på innen LP (jeg har kun hatt henne i LP) :ahappy:

Kjellaug Selsaas er jeg også utrolig fornøyd med :lol:

IPO: Oliver Neubrandt. Utrolig fink og kreativ i treningen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo svare jeg og. Jeg er utrolig glad i å gå kurs for Fanny Gott og Thomas Stokke. Man har det morsomt, lærer masse, får fremgang i treningen, og tips til videre trening.

Ellers har jeg bare vært på et Eva-kurs (carpe momentum) i agility, og det var også et utrolig bra kurs. Engasjerende, lærerikt og morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh:

Fanny skal jeg på kurs hos i sommer, det gleder jeg meg veldig mye til. Morten og Cecilie er flinke, og det samme er Emelie og Eva. I tillegg er Cecilie Hansen og Håkon Groven flotte instruktører i bruks.

Ellers syns jeg 'min egen' Roar Kjønstad er kjempedyktig, og det samme gjelder Odd Jøran Eide.

Har ikke vært på kurs med noen av Canis-instruktørene, men har lyst til å prøve meg på et kurs med Yippie!

Jeg tenkte med en gang at "Oi, disse folkene har jo nok så forskjellige "inngangsmetoder" til hundetrening", men det er kanskje feil? Jeg mener, Roar og Odd-Gjøran kan til tider bruke klikker, men de klikkertrener jo ikke for å si det sånn... Det bygges mye på hundens drifter og hvordan utnytte å få frem disse maksimalt! Nå skal det sies at jeg også liker å trene med begge disse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på kurs med noen av Canis-instruktørene, men har lyst til å prøve meg på et kurs med Yippie!

Jeg tenkte med en gang at "Oi, disse folkene har jo nok så forskjellige "inngangsmetoder" til hundetrening", men det er kanskje feil? Jeg mener, Roar og Odd-Gjøran kan til tider bruke klikker, men de klikkertrener jo ikke for å si det sånn... Det bygges mye på hundens drifter og hvordan utnytte å få frem disse maksimalt! Nå skal det sies at jeg også liker å trene med begge disse :huh:

De er veldig ulike, men det gjør det jo ganske bra også, syns jeg. Roar og Odd Jøran er utrolig flinke til å forstå mange måter å trene hund på og å formidle kunnskap. Roar vet at jeg klikkertrener, så han gir meg tips til nettopp det. Han vet at jeg helst ikke vil lokke o.l. og han kjenner begge mine hunder veldig godt, og siden han har kjennskap til så utrolig mange treningsmetoder så finner han hva som passer meg og mine best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gått et lite ti-talls kurs, lydighet og jakt hovedsaklig...

Ting som gjør at jeg liker et kurs og kunne tenkt meg en runde til med samme instruktør er jo at stemmingen i gruppen er god, følelsen av å ha lært noe å gjort fremskritt og fått hjelp med ting man har lurt på...

Instruktøren må ha en evne til å lære bort på en engasjerende måte, å være med i det som skjer, ikke være "apatisk" og kommanderende...

Instruktøren må gi uttrykk for å virkelig ha en fremgangplan for deltakerne, og gi uttrykk for å ha planlagt kurset...

Hater vimsete instruktører som ikke ser ut til å ha kontroll og tar ting på sparket etterhvert... Å går å gjør andre ting mens gruppen har fått en oppgave...

Instruktøren må gjøre det hele til en missesrik opplevelse hvor man føler man har lært noe nytt....

Samme gjelder alle hundeaktiviteter, utstillingsdommere til og med... :huh:

Den beste dommeren jeg har stilt for snakket høyt om hva h*n fant bra og dårlig på hunden og hvordan h*n vurderte de opp mot hverandre.... så alle ringside også hørte... I ringen snakket h*n og spurte ut på en engasjerende måte... ellers er det ofte sånn sammlebåndmentalitet hos dommere syns jeg.. "gammel? tenner? rundt.. hit, dit, takk... ut..."

Overstående høres ut som en beskrivelse av slik jeg kunne ønske lærerne på skolen hadde vært... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på kurs med noen av Canis-instruktørene, men har lyst til å prøve meg på et kurs med Yippie!

Jeg tenkte med en gang at "Oi, disse folkene har jo nok så forskjellige "inngangsmetoder" til hundetrening", men det er kanskje feil? Jeg mener, Roar og Odd-Gjøran kan til tider bruke klikker, men de klikkertrener jo ikke for å si det sånn... Det bygges mye på hundens drifter og hvordan utnytte å få frem disse maksimalt! Nå skal det sies at jeg også liker å trene med begge disse :huh:

Jeg tror faktisk flere (de fleste?) canisinstruktrer også vil få fram hundens drifter og utnytte disse, det er bare ikke sånn de ordlegger seg, om du skjønner hva jeg mener? "Alle" i dag vil jo ha hunder med mye driv, lyst og som er ivrige og motiverte.

Instruktører jeg kunne gått kurs med flere ganger..

Bruks: Jeg var veldig fornøyd med helgekurset vi hadde her i Tromsø med Morten Egtvedt. Alle hadde god fremgang bare på den lille helga, og alle fikk gode videre tips. Jeg har ikke gått brukskurs for så mange andre enn han og for en del forskjellige instruktører i NRH (som jeg ikke trenger å gå flere kurs for).

Lydighet: Har ikke gått lp kurs for så veldig mange heller, men jeg hadde stor sans for Rune Fjellanger og Fanny Gott. Forskjellige typer, men veldig flinke begge to.

Agility: Vel, jeg hadde stooor sans for Laura Derret, så hun må komme høyt hos meg. Ellers kan jeg uten tvil gå kurs for Eva og Emelie (Carpe Momentum) igjen. De er sprudlende, entusiastiske og inspirerende personer. Synd de ikke trener bruks..

Jeg må forøvrig si meg enig med Tore i hva som gjør et kurs bra. Veldig ofte greier jeg å se "forbi" slitsome personer i gruppa, men det er klart at alt gjør opplevelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lenge siden jeg gikk kurs-kurs nå, at de instruktørene har lagt opp. Men jeg vil gjerne gå bruks-kurs for Cecilie Stenbro igjen, hun var instruktøren vår på Sølen, og er ei veldig morsom og kunnskapsrik dame.

Jeg har et par instruktører jeg har trent med, men ikke gått kurs for - som jeg kunne tenkt meg å betale for å kurses for, om det ikke var for at jeg har trent med de gratis *flir* Line Moen og Ann-Merethe Rønning f.eks, er et par flinke damer :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, jeg har vært på så mange kurs opp igjennom årene...

Det beste var vel Svartbergkursene! Jeg er villig til å forfølge dem land og strand rundt. Valpen og jeg skal nok ned til dem en langhelg tenker jeg :huh:

Ellers må jeg vel innrømme at jeg er sær i forhold til instruktører og har ikke noen andre "guder" De alle har vært middelmådige.

Men jeg har trent med veldig mange flinke folk. De jeg har trent lengst med som har hjulpet meg mest er Bjørnbakken, Gudem, Adsen med flere, som har kommet med mange gode råd på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har blitt noen kurs oppgjennom årene. Her kommer en liste over "mine" favoritter:

Cecilia Öhrström - FH spor

Leif Hedberg - Spor

Conny Andersson - IPO

Karin Haglund - Spor - Lydighet

Lotta Linusson - Lydighet

E. Antonsen/J.K. Rogneslien - Spor - Lydighet

Utenom disse har jeg også gått noen valpekurs samt Apellmerkekurs hvor jeg har vært godt-godt fornøyd med instruktørene ;)

Kunne ha tenkt meg å gått kurs for T./I. Østlie (legge til på ønskelista) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått så mange kurs, men innen lydighet - Fanny Gott og Thomas Stokke. Definitivt det mest lærerike kurset jeg har vært på. Ellers må jeg si at jeg gjerne ville gått på kurs hos instruktøren min i agility. Hun er utrolig dyktig! Det som er flaut er jo at jeg ikke husker navnet hennes i slengen (jo, Emma er det vel.. :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere tar dere tid til å svare :P

Jeg kan komme med "mine":

Rundering: Terje Østlie. Utrolig flink rett og slett :closedeyes: Jeg liker treningsmetodene og tanken bak. Han er flink å gi tilbakemeldinger, og se hva man trenger å trene på.

driver han også med funksjonsanalyser/mentalanalyser av hund, og har jobbet i forsvarte eller noe i den dur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundering: Terje Østlie og Mette Madsen Falck. Skal på kurs igjen med Mette i april og trenings gruppa vår skal på kurs hos Terje Østlie igjen i mai.

Spor: Inger Østlie. Hun er forsåvidt eneste jeg har gått spor kurs hos også, men det var helt utrolig hvor god hjelp jeg fikk. Kunne godt tenke meg nytt spor kurs med henne etterhvert.

Agility: Geir Grefstad (?) og Ann Karin Jacobsen

Lydighet: Ellinor Antonsen og Inger Østlie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor: Marit Johansen. Jeg hadde henne som instruktør på kenneltreff i 2007 og syntes hun var kjempeflink til å instruere og forklare for en nybegynner som meg. Siri her på forumet synes jeg også er kjempeflink og jeg følte jeg fikk mye ut av kurset med henne(kenneltreff 2008). :P Dette er forsåvidt de eneste sporkursene jeg har gått, men jeg var uansett veldig fornøyd med disse instruktørene!

Lydighet: Fanny Gott og Thomas Stokke som flere har nevnt. Kristin Gudem har jeg gått to helgekurs og var veldig, veldig fornøyd med de. :P Anne Lise Ytreberg og er også en dyktig instruktør som kan mye om konkurranselydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...