Gå til innhold
Hundesonen.no

Så moro kan man ha det med en plastplate...


Aussieglis

Recommended Posts

Akkurat nå er hun jo nokså pelsløs og ikke helt så vakker som jeg vet hun kan være, så vi venter til sommeren ihvertfall tenkte vi. :(

Jeg hadde heller ikke noe forhold til fargen til My helt til jeg fikk henne, da ble den kjempe spesiell :icon_cry: Liker at hun har såppas mye hvitt i brystet og på labbene, det gir henne et morsomt uttrykk. Tror ikke det er en sort bicolor aussie i Norge til nå som har like mye hvitt på kroppen som My har, det er jo også litt morsomt. Hun er ganske lett å kjenne igjen liksom!

Det er jo så vakkert med masse hvitt på hundene :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo en liten drøm om å få en redningshund ut av henne en gang, men det har jeg ikke sjangs til før jeg får bil og lappen :( Så til da er målet å starte i bruks, spor that is. :icon_confused: I år er planen å få gått noen lydighetskurs (jeg kan ikke en DRITT om lydighet) slik at vi får inn alle apelløvelsene i klasse D, også blir det kaaaaaanskje debut til neste år igjen.

Vi har det ikke travelt, My skal være hos meg til hun blir minst 17 år har jeg bestemt :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men snuskete?! Sånn type "koffert" eller nusselig? Satser på det siste, jeg :(

Blir sånn snuskeluskegossinsøt, omtrent :icon_cry: Sagt med SKIKKELIG sukkersøt stemme og litt salig blikk :icon_confused:

Så vil jeg helt klart si at nydelige, lille blandingsen er skikkelig kæru ! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse følger - så stygg/rar/merkelig kan man se ut med en plastplate:

6848214_dc9eb22b45.jpg

Stakkars My, det største på henne er jo hodet hennes? :icon_confused:

6848213_d99b2cfc74.jpg

Frossent sikkel i pelsen er bra vakkert

6848212_cb9c13a835.jpg

running frisbee

6848211_9d3ec04ed3.jpg

hesten My igjen?

6848210_1dbb1a4be3.jpg

*gjeip*

6848208_3e01a38dd6.jpg

Sånn ser My ut når hun mister frisbeen i fart

6848200_f528dade7f.jpg

Gnafs!

6848198_0036e0997c.jpg

Dette ser jo bare vondt ut... :S

6848195_d2cd2f92f5.jpg

My med stompen rett til værs

6848193_eeb1e75618.jpg

Dette kaller jeg: "Det frosne sikletrynet i fart"

6848191_16ae941a26.jpg

6848190_a2d72792f9.jpg

O mighty frisbee-kaster <3

6819843_d2df36919e.jpg

Posere

6819828_ba361b07a4.jpg

Vakker My

6819811_32c831b818.jpg

Kan holde kjeft også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo en liten drøm om å få en redningshund ut av henne en gang, men det har jeg ikke sjangs til før jeg får bil og lappen :( Så til da er målet å starte i bruks, spor that is. :icon_confused: I år er planen å få gått noen lydighetskurs (jeg kan ikke en DRITT om lydighet) slik at vi får inn alle apelløvelsene i klasse D, også blir det kaaaaaanskje debut til neste år igjen.

Vi har det ikke travelt, My skal være hos meg til hun blir minst 17 år har jeg bestemt :icon_cry:

Det er en god start da. Og LP ja.... ehe. *se på seg selv*

Hvor stor osv er My nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var 48cm høy og veide 17kg sist gang jeg har sjekket slike ting. Akkurat passelig stor My :icon_confused:

De sier det skal være så enkelt med lydighet, men jeg syns ikke det er så enkelt i det hele tatt jeg... Men tipper det går seg til når man får sett og gjort mer selv på en måte. Til nå har jeg bare lest, og prøvd meg frem på Emma liksom - med My prøver jeg å være ganske forsiktig, vil ikke lære henne noe feil på en måte. Det skal visst være vanskeligere å "avlære" en aussie enn å lære den noe har jeg hørt :(

Men spor er nok det My passer best til tror jeg, hun har jo ikke gått SÅ mye spor - men alikevel går hun som en prest og overrasker meg hver eneste gang med stå-på viljen sin. Hun er til og med ganske nøyaktig også, tar vinkler lett og holder seg i sporet. Tror ikke hun har mistet et spor helt og holdent en eneste gang... Hun finner det alltid igjen, og gir aldri opp liksom. Det er så morsomt å gå spor da! Kommer alltid hjem med en god følelse i magen liksom... :icon_cry:

Får håpe jeg tar igjen My etterhvert... :lol: Er jo litt vanskelig nå på denne tiden av året, er ikke så mange kurs som kjøres rundt om og når man ikke har egen bil så blir det jo fort enda vanskeligere. Men snart kommer våren *klamre seg fast til det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var 48cm høy og veide 17kg sist gang jeg har sjekket slike ting. Akkurat passelig stor My :(

Yapp, passe det. Men hu er blitt såpass ja. Åssen er søsknene hennes nå?

forelsket meg helt i Filli fra FF kullet til Hanne jeg... Hu var iallefall 46 cm ved 8 mnd alder. Perfekt lita og passe stor :lol:

De sier det skal være så enkelt med lydighet, men jeg syns ikke det er så enkelt i det hele tatt jeg... Men tipper det går seg til når man får sett og gjort mer selv på en måte. Til nå har jeg bare lest, og prøvd meg frem på Emma liksom - med My prøver jeg å være ganske forsiktig, vil ikke lære henne noe feil på en måte. Det skal visst være vanskeligere å "avlære" en aussie enn å lære den noe har jeg hørt :lol:

Syns lydighet er super enkelt jeg! :icon_confused:Veldi kjekt med ferdigtrent hund :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tusen takk, alle, for deling av erfaringer. Nå er det slik at hunden har fôrallergi, og går på et Specific-fôr. Så jeg tør ikke skifte fôr uten videre, til for eksempel Hills. Men ringte dyreklinikken i dag, og fikk time i morgen, siden det nå har pågått i to uker. Vet ikke hvor lenge mage-/tarm-infeksjoner kan vare? Kjenner jeg er veldig spent, håper på en relativt "grei" diagnose. Men takk igjen for innspill! 
    • Personlig er jeg fortsatt litt skeptisk til miniaussie. Selv om det er blitt en mer etablert og godkjent rase så har det vært mye rusk på dem (dårlig mentalitet, og jeg aner ikke hvordan det er med leddproblematikken), og jeg aner ikke hvordan de er bruksmessig. Jeg ville ikke hengt meg så veldig opp i det med førstegangshund, så lenge dere er innstilte på å sette dere inn i hundehold og trening, og prioritere det hunden trenger. Om lydighet og agility er målet ville jeg valgt sheltie av de alternativene du nevner. De kan bjeffe en del, og krever litt pelsstell (børsting regelmessig), men er fine familiehunder, aktive og som oftest ganske lette å trene. Selv er jeg ganske svak for kooikeren, men den er litt særere og mer krevende å trene. Anbefaler dere å lese rasestandarden og RAS-dokumentet på NKK eller raseklubb-sidene, og dra gjerne på noen treff eller arrangement der dere møter flere hunder av rasen og får se hvordan de er. Snakk med eiere og oppdrettere og få ulike erfaringer, så blir det kanskje litt lettere å velge.
    • jeg har lyst på en førstegangangs hund(og agility eller lydighet hund)vi er 4 i familien (vi har katt) men alle vil ha forskjellige hunderaser  det er:kooiker, sheltie , og mini aussie men hvem av de rasene er best førstegangangs hund?    
    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...