Gå til innhold
Hundesonen.no

Snakker du i søvne?


Tonje

Recommended Posts

Jadda, jeg snakker støtt i søvne jeg. Stort sett er det ingen som skjønner hva jeg sier, men x'n gjorde det og det var *kremt* kanskje ikke spes heldig...

Hører med til historien at han jobbet som selger og var borte hele uka, kun hjemme i helgene, og jeg jobbet med barn. Vi hadde akkurat hatt en ganske så lang prat om jobben hans og at vi begge syns det var vanskelig at han var så mye borte. Så legger vi oss og så begynner jeg å jabbe i søvne, hvor jeg sier: Jaja, men det er jo ikke noe problem, du kan jo bare være lillekjæresten min når Rune er ute å reiser, det går jo fint! *flirer*

Jepp, han krevde noen svar morgenen etter :icon_confused:

Og en annen x, ikke jeg som snakket da men han.

Han hadde lagt seg før meg, jeg skulle bare se ferdig noe på tv. Så da jeg la meg så krøp jeg jo innunder dyna hans, den var jo varm må vite!

Da sier han helt klart og tydelig, og ganske irritert: Åååh, Marianne, ikke nå!

Jeg: Hæ..?

Han: Ikke nå sa jeg!

Jeg: Eh... Hæ?

Han: Du skal ha sex du!

Jeg: Eh, nei, jeg skulle bare legge meg inntil, jeg fryser!

Han: Næsj det skulle du ikke! Du spurte meg i stad!

Jeg (begynner å bli ganske lattermild): Jaha, og når spurte jeg deg om det da?

Han: Istad, når vi stod nede ved rundkjøringa vel!

Jeg: Vi har ikke stått nede ved rundkjøringa idag vennen :(

Han: mumler noe uforståelig, snur seg rundt og sover videre

*flirer* Jepp, jeg mobbet han ganske så mye for det :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prata i søvne når jeg var liten, men jeg tror ikke det er så mye av det nå lenger.. Jeg lager andre lyder da, jeg er ikke sikker på om det er så mye bedre *kremt* Men, eksen prata i søvne, og vi har hatt flere samtaler mens han sov, vi.. Særlig morsomt var det en gang han gikk og la seg først, jeg skulle bare først (som jeg pleier) og han var så trøtt at han sovna med en gang. Jeg kommer inn på mitt soverom, og han sier: "Kem e du?" - han har blitt mobba for det en gang eller tre altså *flir* Han har også drevet og forklart meg hva slags vinterdekk jeg må ha på bilen min, hvorfor jeg burde ha BMW, hvor vi skal eller har vært på ferie, og hva han syns om hundene mine.. hehe - Heldigvis for han hadde han ingenting negativt å si om dem! *ler*

Helt i begynnelsen av forholdet vårt så var han litt bekymra for hva han kom til å si tydeligvis, for han følte at han måtte forklare at han ikke visste hva han sa når han sov.. Næh, liksom.. Kan det være fordi du sover det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prata i søvne når jeg var liten, men jeg tror ikke det er så mye av det nå lenger.. Jeg lager andre lyder da, jeg er ikke sikker på om det er så mye bedre *kremt* Men, eksen prata i søvne, og vi har hatt flere samtaler mens han sov, vi.. Særlig morsomt var det en gang han gikk og la seg først, jeg skulle bare først (som jeg pleier) og han var så trøtt at han sovna med en gang. Jeg kommer inn på mitt soverom, og han sier: "Kem e du?" - han har blitt mobba for det en gang eller tre altså *flir* Han har også drevet og forklart meg hva slags vinterdekk jeg må ha på bilen min, hvorfor jeg burde ha BMW, hvor vi skal eller har vært på ferie, og hva han syns om hundene mine.. hehe - Heldigvis for han hadde han ingenting negativt å si om dem! *ler*

Helt i begynnelsen av forholdet vårt så var han litt bekymra for hva han kom til å si tydeligvis, for han følte at han måtte forklare at han ikke visste hva han sa når han sov.. Næh, liksom.. Kan det være fordi du sover det, eller?

Var han nordlending? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

:P Sambo hadde en skikkelig konversasjon med meg for endel år tilbake. Vi hadde Animal Planet på nesten hele tiden, og en av favorittene, var programmene til Steve Irwin :) Deriblandt var en episode hvor han hoppet i elva sammen med ferskvannskrokodiller. På natta våkna jeg av at sambo satte seg opp og sa "5 kilo!". "Ka e 5 kilo" spurte jeg, "ferskvannskrokodilla vel!" Og så kom det masse fakta om disse krokodillene ;) I ettertid har vi hatt det mye moro med både 5 kilo og krokodiller (iallefall de som lever i ferskvann) :)

Selv har jeg blitt mobba av mine søsken i alle de år. Jeg prata som en foss i søvne, men ikke søren om de fikk med seg mer enn bruddstykker av det jeg sa (og kanskje det var like greit?) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink:

Utrolig morsom tråd.

Snakker litt i søvne selv, men ofte går det ikke ann å høre hva jeg sier.

Jeg har bare gått i søvne en gang, da gikk jeg inn i stua til mamma og pappa og sa: "Sugerøret sitter fast i koppen!" Da var jeg ganske liten.

En annen gang var jeg på ferietur med søskenbarnet mitt.

Da skrek jeg så høyt at alle i huset kunne høre det. Jeg kjefta på broren min. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt mange bra historier! :D

Jeg ler, gråter og mumler i søvne. Når jeg var liten gikk jeg i søvne. Noe mine foreldre ikke merket noe til før jeg gikk på hue ned trappa fra andre etasje. :D

Eksen min derimot, han var til tider svært skravlete i søvne. Den mest facsinerende episoden var da han i nesten en time lå og snakket om et dataspill både han og jeg spilte (og spiller :D ) mye. Det kuleste var at han snakket på engelsk absolutt hele tiden! Og dønn tydelig! Spillet er et D&D basert fantasyspill som han spiller mye online og han kom med en lengre forklaring på hvorfor han ville lage karakteren sin sånn og sånn, hva slags utstyr han trengte til karakteren, hva slags mytiske skapninger han håper på å slåss mot etter hvert som karakteren fikk høyere level osv osv. Jeg holdt på å le meg i hjel! Når forklaringen rundt både det ene og det andre var ferdig snorket han videre som vanlig! Husket ingenting dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...