Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening med godbiter


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Hehe, du sier noe der... Det er tydelig at det funker for veldig mange da, med klikker. Og hvis det funker - hva mer kan man ønske seg?

Selv bruker jeg ikke godbiter, hunden jobber for meg og min ros. Og i apporttrening så er selve apporten en belønning i seg selv - og det skulle bare mangle med en jaktretriever.

I mer avansert lydighetstrening hvor jeg trenger fart og presisjon så bruker jeg en tennisball som fungerer på samme måte som kongen. Den er skjult hele tiden bortsett fra når hun er riktig flink - da får hun løpe å hente den. (Nei, hunden min jobber ikke for å unngå et ubehag - jeg korrigerer ALDRI i trening. Dessuten tror jeg på hundens will to please.)

syns ikke jeg. Hundesonen burde kanskje bli omdøpt til "klikkersonen" nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du sier noe der... Det er tydelig at det funker for veldig mange da, med klikker. Og hvis det funker - hva mer kan man ønske seg?  

Selv bruker jeg ikke godbiter, hunden jobber for meg og min ros. Og i apporttrening så er selve apporten en belønning i seg selv - og det skulle bare mangle med en jaktretriever.

I mer avansert lydighetstrening hvor jeg trenger fart og presisjon så bruker jeg en tennisball som fungerer på samme måte som kongen. Den er skjult hele tiden bortsett fra når hun er riktig flink - da får hun løpe å hente den. (Nei, hunden min jobber ikke for å unngå et ubehag - jeg korrigerer ALDRI i trening. Dessuten tror jeg på hundens will to please.)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund skjønner ikke hva godbiter er. Får hun en pølsebit stopper hun opp, titter rart på meg, og bitetygger på den i en evighet før hun skjønner at åå - den kan spises!

Fille er himmelen, ingenting er mer gøy for den bikkjen enn å få leke med de gamle, hullete sokkene sine med meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke jeg. Hundesonen burde kanskje bli omdøpt til "klikkersonen" nå.

Fordi....? Bare fordi folk som trener klikkertrening her inne har argumenter, men du ikke kan svare annet enn at du ikke gidder å kverulere sånn som dem? At du ikke vil diskutere?

Hvis Nordenstam er så bra som du sier, så syns jeg egentlig du kan argumentere på det området, i stedet for å trekke deg. Og slenge ut bemerkninger om at det kanskje er fler klikkere enn Nordenstammere og at forumet burde døpes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi....? Bare fordi folk som trener klikkertrening her inne har argumenter, men du ikke kan svare annet enn at du ikke gidder å kverulere sånn som dem? At du ikke vil diskutere?

Hvis Nordenstam er så bra som du sier, så syns jeg egentlig du kan argumentere på det området, i stedet for å trekke deg. Og slenge ut bemerkninger om at det kanskje er fler klikkere enn Nordenstammere og at forumet burde døpes om.

hehe.. det er ikke diskusjon her skjønner du! det er skikkelig aggressiv diskusjon med nedrakking av alle. Det er ikke Heidi sin skyld sier jeg bare. Og spør meg om hva du vil og jeg svarer på msn eller privat pm. Man får jo steiner i hue omtrent når man svarer, så det er min grunn. Og den bemerkningen var det ikke jeg som kom med først vel og merke!

og flertallet er klikkere, det har du kanskje lagt merke til. Det reklameres tross alt mest om klikker vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er gærent med å ha et forum hvor flertallet er klikkere da? Det sier jo bare noe om hva den mest brukte teorien er for tiden, og hva folk bruker mest. Blir ikke diskusjon av at alle mener det samme :D Og at man får steiner i hodet, det kan jo til tider være egen skyld. Folk reagerer på måten ting blir skrevet på.

det er skikkelig aggressiv diskusjon med nedrakking av alle. Det er ikke Heidi sin skyld sier jeg bare

Hvem sin skyld er det da?

Det er alles. Èn person kan ikke lage ståk, det trengs faktisk flere for å lage en "aggressiv" diskusjon.

Reklameres mest om klikker? :? Fordi det er så mye snakk om det? Du har ikke tenkt over at det kanskje er fordi mange trives med det og liker å trene på den måten? At de ser resultater av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er gærent med å ha et forum hvor flertallet er klikkere da? Det sier jo bare noe om hva den mest brukte teorien er for tiden, og hva folk bruker mest. Blir ikke diskusjon av at alle mener det samme :D Og at man får steiner i hodet, det kan jo til tider være egen skyld. Folk reagerer på måten ting blir skrevet på.

Hvem sin skyld er det da?

Det er alles. Èn person kan ikke lage ståk, det trengs faktisk flere for å lage en "aggressiv" diskusjon.

Reklameres mest om klikker? :? Fordi det er så mye snakk om det? Du har ikke tenkt over at det kanskje er fordi mange trives med det og liker å trene på den måten? At de ser resultater av det?

det er ikke noe gærent med et forum med mest klikkere, men det er forskjellig typer klikkere. De som klarer å være greie, og de aggressive. Og det er greit folk reagerer på hvordan ting blir skrevet, men man må kunne si sin mening uten at man skal bli rakket ned på.

det er noen personer som drar opp de andre. Du er flink til å dra opp andre selv du. Du har teknikken :D

det jeg mener er at de sitter ofte mere forran datamaskina enn trening. og det er jo klart de må ha slik reklame for å få solgt alt dilldallet. Klikker, target stick, musematte, for osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe gærent med et forum med mest klikkere, men det er forskjellig typer klikkere. De som klarer å være greie, og de aggressive. Og det er greit folk reagerer på hvordan ting blir skrevet, men man må kunne si sin mening uten at man skal bli rakket ned på.  

det er noen personer som drar opp de andre. Du er flink til å dra opp andre selv du. Du har teknikken :D  

det jeg mener er at de sitter ofte mere forran datamaskina enn trening. og det er jo klart de må ha slik reklame for å få solgt alt dilldallet. Klikker, target stick, musematte, for osv.

Sånn er det jo med Nordenstammere også. Noen holder seg for seg selv, mens andre presser teoriene sine nedi halsen på deg :D

Og takk selv, du er ganske flink til å dra opp du også :D

Men jeg tror ikke klikkere sitter noe mer foran maskina enn andre, tross alt, å ha en webshop med utstyr betyr ikke at man sitter der hele dagen og følger med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det jo med Nordenstammere også. Noen holder seg for seg selv, mens andre presser teoriene sine nedi halsen på deg :D

Og takk selv, du er ganske flink til å dra opp du også :D

Men jeg tror ikke klikkere sitter noe mer foran maskina enn andre, tross alt, å ha en webshop med utstyr betyr ikke at man sitter der hele dagen og følger med :D

Nordenstam har ikke reklamert mye. Sjelden han har reklamer i blader eller på nettsider. Fyren tilbringer mesteparten av tida på trenings plassen. og det er sjelden de presser teoriene ned i halsen på deg. Nordenstam går mer på det praktiske.

Jeg er ikke flink til å dra opp, både på godt og vondt. det er jo ikke mange som messer med meg. og det er greit for meg. Liker å være the den eneste som regel.

men hvorfor er det mest klikke greier på nett da tror du? de må jo få solgt alt dilldallet sitt. Det får de jo ikke som regel på trenings banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk enkelt og greit ser ting på nettet, og bestiller derfra. Det er lettvint. Man får sikkert kjøpt det gjennom kurs også, det veit jeg ikke.

jeg tror det har mest med pengene å gjøre. Klikkere er en penge sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det har mest med pengene å gjøre. Klikkere er en penge sport.

:D Da tror jeg du må tro om igjen! Man trenger jo ikke alt "dilldallet" for å trene klikkertrening. Forstår jeg det rett trenger man ikke mer enn stemmen, belønning og kanskje noen PostIt-lapper! Hehe.. Veeeldig mye å tjene penger på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Da tror jeg du må tro om igjen! Man trenger jo ikke alt "dilldallet" for å trene klikkertrening. Forstår jeg det rett trenger man ikke mer enn stemmen, belønning og kanskje noen PostIt-lapper! Hehe.. Veeeldig mye å tjene penger på :D

en ekte klikker trener har alt utstyret i orden. er det ikke sånn de sier det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky:du har så veldig ikke peil... :D

Jeg har klikkertrent Loke uten å bruke annet enn stemmen min(smatter),en musematte og belønning...Han er klikkertrent rent fra han kom for under 3mnd siden og han har lært alle delmomentene uten noen andre hjelpemidler :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky:du har så veldig ikke peil... :D  

Jeg har klikkertrent Loke uten å bruke annet enn stemmen min(smatter),en musematte og belønning...Han er klikkertrent rent fra han kom for under 3mnd siden og  han har lært alle delmomentene uten noen andre hjelpemidler :wink:

jeg leker litt med dere da.. hehe

stemme og belønning? hvorfor bruke to belønninger på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi stemmen ikke er belønning dersom man bruker fysisk korreksjon. Da er det bare sånn "jaa' date=' fliink, du slipper straff." Mener mange. Hehe.[/quote']

jeg er uenig. Men forresten takk for at du puttet det jeg skrev om en i prioritert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...