Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan du bidra med bilder til portalen?

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

Vi trenger bilder som vi kan bruke i portalen. Jeg har laget en liten oversikt over hva vi trenger per i dag. Har du et eller flere bilder å bidra med?

Hunderaser:

Vi trenger et oppstillingsbilde av hver rase. Vi ønsker at dette skal være av en premiert representant av rasen (minst rødsløyfe). Ellers så ønsker vi bilder fra "hverdagen", trening, konkurrering, tur osv.

- Norsk buhund

- Hollandsk Gjeterhund

- Australian Kelpie

- Engelsk springer spaniel

- Briard

- Dalmatiner

- Portugisisk Vannhund

- Tibetansk Spaniel (kun oppstillingsbilde)

- Dvergpinscher (har oppstillingsbilde)

- Breton

- Gordon Setter (kun oppstillingsbilde)

- Japansk Spisshund

- Bullmastiff

- Dogo Canario

- Siberian Husky

- Grand Danois

- Leonberger

- Lapsk Vallhund

- Akita (har oppstillingsbilde)

- Mudi (har oppstillingsbilde)

- Presa Canario

- Boston Terrier (har oppstillingsbilde)

- Irsk Setter

- Irish Soft Coated Wheaten Terrier (kun oppstillingsbilde)

- Chihuahua

- Border collie

- Bearded collie

- Groenendael

- Malinois (kun oppstillingsbilde)

- Tervueren

- Laekenois

- Papillon

- Rottweiler

- Boxer

- Chinese crested powder puff

- Chinese crested

- Collie

- Dobermann

- Greyhound

- Mops

- Nova scotia duck tolling retriever

- Saluki (har oppstillingsbilde)

- Riesenschnauzer

Hund i trening:

- Lydighet

- Agility

- IPO

- Spor

- Rundering

- Utstilling

- Jakt

Alt innenfor hundetrening.

Sykdom/skade:

- Parasitter, eks lus, midd, lopper

- Tannstein

- Øyesykdommer

- HD/AA

- Allergi/kløe

- Daglig stell

Kosthold og ernæring:

- Råfòring (kjøtt, ben osv.)

- Hundefòr

- Hund som spiser ben/mat

Hundens språk:

- Bilder som viser hunder tydelig "hundespråk"

--

Bildene kan sendes til [email protected]. Skriv gjerne hvem som har tatt bildet. Da setter vi navnet deres på bildet, slik at dere slipper å gjøre det selv.

Skriv i mailen hva det er bilde av (rase, hvilken type trening osv.) :D

På forhånd, tusen takk! :D

Skrevet
Regnes ikke hundekjøring som aktivitet :) ?

Det står jo under de aktivitetene som er listet opp, 'Alt innenfor hundetrening'. Regner med at hundekjøring går innunder det.

Skrevet

Jeg bare lurer - finnes det noen regler for å sende inn bilder av andres hunder? Altså, bør jeg spørre om tillatelse fra eiere, eller er det lovlig?

Edit: Gjerne svar litt fort, så jeg evt. får sendt før jeg legger meg.

Skrevet
Jeg bare lurer - finnes det noen regler for å sende inn bilder av andres hunder? Altså, bør jeg spørre om tillatelse fra eiere, eller er det lovlig?

Da burde du be om tillatelse. Hentes det fra hjemmesider står det gjerne copyright der også.

Skrevet
Da burde du be om tillatelse. Hentes det fra hjemmesider står det gjerne copyright der også.

Regner vel med det er tenkt bilder tatt av seg selv, men av andre sine hunder...

Skrevet

Da ville jeg spurt eieren om lov..

Skrevet
Regner vel med det er tenkt bilder tatt av seg selv, men av andre sine hunder...

Kan godt hende det, men jeg ville fortsatt spurt om tillatelse. Må ikke nødvendigvis være hentet fra hjemmeside selv om jeg la til det med copyright.

Skrevet
Men hva er portalen??

Vi skal lage en portal der vi legger ut rasebeskrivelser, forskjellige artikler, resultater fra medlemmer osv. :rolleyes2: Det blir på en måte en "fremside" til forumet :icon_cry:

Skrevet
Vi skal lage en portal der vi legger ut rasebeskrivelser, forskjellige artikler, resultater fra medlemmer osv. :icon_cry: Det blir på en måte en "fremside" til forumet :blink:

Aha, så bra! :rolleyes2:

Skrevet
Masse akitabilder sendt... Litt lite å ha bare ett bilde, når rasen finnes i 3 så forskjellige farger ;-)

Vi er kjempe glad for alle bilder vi får :rolleyes2:

Guest Dratini
Skrevet
Masse akitabilder sendt... Litt lite å ha bare ett bilde, når rasen finnes i 3 så forskjellige farger ;-)

Samme er det med Hovawartene også, 3 fargevarianter.

Rasebeskrivelse og bilder er gjort tilgjengelig for Marthe, samt at jeg har sendt link til bilder av hvordan reveskabb ser ut (i begynnelsen av utbruddet).

Skrevet
Er det mange raser dere ikke skal ha med?Eller har dere allerede bilder av dem?Som feks Cane Corso..hehehe

Jeg mangler raserepresentasjoner på mange raser. Derfor trenger jeg ikke bilde av de enda. Er det noen som kan, har kunnskap om rasen, og vil skrive så har jeg mange andre raser jeg trenger representasjoner av :rolleyes2:

Vil dere at jeg skal skrive opp hvilke raserepresentasjoner jeg har? :icon_cry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...