Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan du bidra med bilder til portalen?


Marthe

Recommended Posts

Vi trenger bilder som vi kan bruke i portalen. Jeg har laget en liten oversikt over hva vi trenger per i dag. Har du et eller flere bilder å bidra med?

Hunderaser:

Vi trenger et oppstillingsbilde av hver rase. Vi ønsker at dette skal være av en premiert representant av rasen (minst rødsløyfe). Ellers så ønsker vi bilder fra "hverdagen", trening, konkurrering, tur osv.

- Norsk buhund

- Hollandsk Gjeterhund

- Australian Kelpie

- Engelsk springer spaniel

- Briard

- Dalmatiner

- Portugisisk Vannhund

- Tibetansk Spaniel (kun oppstillingsbilde)

- Dvergpinscher (har oppstillingsbilde)

- Breton

- Gordon Setter (kun oppstillingsbilde)

- Japansk Spisshund

- Bullmastiff

- Dogo Canario

- Siberian Husky

- Grand Danois

- Leonberger

- Lapsk Vallhund

- Akita (har oppstillingsbilde)

- Mudi (har oppstillingsbilde)

- Presa Canario

- Boston Terrier (har oppstillingsbilde)

- Irsk Setter

- Irish Soft Coated Wheaten Terrier (kun oppstillingsbilde)

- Chihuahua

- Border collie

- Bearded collie

- Groenendael

- Malinois (kun oppstillingsbilde)

- Tervueren

- Laekenois

- Papillon

- Rottweiler

- Boxer

- Chinese crested powder puff

- Chinese crested

- Collie

- Dobermann

- Greyhound

- Mops

- Nova scotia duck tolling retriever

- Saluki (har oppstillingsbilde)

- Riesenschnauzer

Hund i trening:

- Lydighet

- Agility

- IPO

- Spor

- Rundering

- Utstilling

- Jakt

Alt innenfor hundetrening.

Sykdom/skade:

- Parasitter, eks lus, midd, lopper

- Tannstein

- Øyesykdommer

- HD/AA

- Allergi/kløe

- Daglig stell

Kosthold og ernæring:

- Råfòring (kjøtt, ben osv.)

- Hundefòr

- Hund som spiser ben/mat

Hundens språk:

- Bilder som viser hunder tydelig "hundespråk"

--

Bildene kan sendes til bilder@doggis.no. Skriv gjerne hvem som har tatt bildet. Da setter vi navnet deres på bildet, slik at dere slipper å gjøre det selv.

Skriv i mailen hva det er bilde av (rase, hvilken type trening osv.) :D

På forhånd, tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer - finnes det noen regler for å sende inn bilder av andres hunder? Altså, bør jeg spørre om tillatelse fra eiere, eller er det lovlig?

Edit: Gjerne svar litt fort, så jeg evt. får sendt før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer - finnes det noen regler for å sende inn bilder av andres hunder? Altså, bør jeg spørre om tillatelse fra eiere, eller er det lovlig?

Edit: Gjerne svar litt fort, så jeg evt. får sendt før jeg legger meg.

Da burde du be om tillatelse. Hentes det fra hjemmesider står det gjerne copyright der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer - finnes det noen regler for å sende inn bilder av andres hunder? Altså, bør jeg spørre om tillatelse fra eiere, eller er det lovlig?

Edit: Gjerne svar litt fort, så jeg evt. får sendt før jeg legger meg.

Da ville jeg spurt eieren om lov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Masse akitabilder sendt... Litt lite å ha bare ett bilde, når rasen finnes i 3 så forskjellige farger ;-)

Samme er det med Hovawartene også, 3 fargevarianter.

Rasebeskrivelse og bilder er gjort tilgjengelig for Marthe, samt at jeg har sendt link til bilder av hvordan reveskabb ser ut (i begynnelsen av utbruddet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange raser dere ikke skal ha med?Eller har dere allerede bilder av dem?Som feks Cane Corso..hehehe

Jeg mangler raserepresentasjoner på mange raser. Derfor trenger jeg ikke bilde av de enda. Er det noen som kan, har kunnskap om rasen, og vil skrive så har jeg mange andre raser jeg trenger representasjoner av :rolleyes2:

Vil dere at jeg skal skrive opp hvilke raserepresentasjoner jeg har? :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...