Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre interesser enn hund?


C.J

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ridd aktivt siden jeg var 6 år gammel, og hatt egen hest siden jeg var 14 år, dermed er nok hest sånn sett en større interesse enn hund. Før var jeg aktiv innen hestesport; trente og konkurrerte, men nå er det kun hobbybasis, så slik sett kan man vel si at hund har overtatt som hovedinteresse, da jeg trener og håper å konkurrere her. I tillegg bruker jeg mye tid på studierelaterte ting (lesning, ekskursjoner osv). Andrea hobbyer kan vel sies å være fotografering, slektsforskning, scrapbooking, turer, musikk og bøker..Kan jeg kalle venner en hobby? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har jo eget glassverksted, og det er jo en av utdannelsene mine så det er en stor del av fritien min om enn ikke like stor som før (går i bølger etter etterspørsel). Som en videreføring av det er kunst en stor interesse, og jeg planlegger å ta opp maling hjemme igjen for å male av meg litt frustrasjoner. I tillegg til det og hund så spiller jeg golf - men pr i dag så tar hund mye av fritiden ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Jeg har helt glemt hest. Jeg red aktivt fra jeg var fire til jeg var femten, og hadde egen hest. Nå driver jeg ikke med hest, men det er en stor interesse allikevel, og det blir nok absolutt hest igjen en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det meste jeg gjør er hunderealatert. Skolen er hunderelatert, jobben er hunderelatert, fritiden er hunderelatert... :D Det er ikke alltid det blir tid til så mye annet, men jeg elsker å reise (ofte blir det hunderelatert det også.....). Jeg liker å feste og dra på konserter og festivaler, lese bøker, surfe på nettet og høre på musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Travhester og hunder og da var det ikke tid til mer.

(Jeg må nesten kalle husarbeid en hobby, for en hobby er jo noe man burde gjøre oftere, men som ikke alltid blir prioritert :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt i korps frem til jul nå faktisk. Da hadde jeg rundet 10år der. Sitter fortsatt i regionsstyret, men går ut i mars. Da er det pause en stund. Det var forresten de som sponsa det nasjonale lederkurset jeg var på i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på samme nivå som Hundepsyk; har ikke hund, men leser som en gal og plager vettet av samboeren med hundemas dag ut og dag inn :D

Jeg liker å gå tur i skog og fjell, og gleder meg til å komme meg ut enda mer enn det jeg gjør i dag. Vurderer også å investere i et godt kamera med tid og stunder sånn at jeg kan ta litt fler og bedre bilder utendørs. Ellers bruker jeg mye tid på pc, mest til å lese på forum om hunder og kaniner. Har to kaniner her hjemme som tar sin del av fritiden min, og det har vært en stor interesse i mange år. Jeg liker også å lage mat, selv om det ikke er så avanserte retter jeg disker opp med. På fest liker jeg å spille gitar og synge. Tenker på å bli med i et kor en gang, liker veldig godt å synge. Liker å lese bøker, men det blir nedprioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre interesser er hest, dataspill, bøker, musikk og film. Ser mye film når Jaily har fått sitt. Mamma har hest og jeg har ridd siden før jeg kunne gå tror jeg så er der og hjelper henne innimellom. Dataspill av fantasy og rollespilltypen er favoritter og tar til tider opp mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største "hobby" er friluftsliv, og under det er jeg en sånn som liker å gå lange turer innover fjellet (ikke toppturer) med telt, gjerne ukesturer, men jeg prøver å få til en telttur når vi har mulighet til det:)

Så kommer hund, og deretter foto. På fotofronten har det vært litt stille, men nå kan det vist begynne å ta seg opp litt igjen. Ellers er jeg veldig glad i å lese:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom hund som er en livsstil:

* Fotografering (redigering, utforske og prøve)

* Male, tegne og lage ting.

* Bake og lage mat er utrolig morro!

* Lese

* Frilufstliv (skogs, fjell, strandtur, ski og campe)

* Jobben i bhg. Som er en friluftsbhg :)

* og nå de to neste mnd. Oppussning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev forresten med hest i et par år jeg og, men det er ikke noe jeg savner... Eller, jeg savner å være i stallen og strigle hester, rydde i utstyrsrommet, pusse saltøy og sånne ting, men å ri kommer jeg aldri til å gjøre igjen.

hmm... hvorfor det? nå ble jeg nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekino - (film, musikk, bygging av utstyr, osv)

PC - (foto,video, web, forum, spill, osv)

Elektro - (Drar jobben litt inn i fritiden)

Hund - (har pdd 2 stk, sitter på merkelig vis i utstillingskomiteen :) )

HUS - (oppussing og vedlikehold, har 7mål eiendom)

Av disse er vel (desverre) PC den største, og hjemmekino den dyreste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er vel hund som er hovedinteressen, ellers er det foto i perioder og er faktisk egentlig veldig glad i å trene men har søren meg ikke tid :) håper å forandre dette fremover da. Hadde også hest som hobby, men som med trening, jeg har ikke tid lengre. All min tid går til skole, jobb og Turbo for øyeblikket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...