Gå til innhold
Hundesonen.no

Diare i to dager og nå rødt spy

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Han mente at om hun spydde mer blod så MÅ vi operere?

Har hatt noen dårlige timer med søvn hvor jeg har våknet med gru og trodd at hun har kastet opp. Hun har fått Zoolac nå og bittelitt mat, jeg håper det holder seg nede mens jeg er på sykehuset. Marius blir her hjemme med henne.

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Vi fikk med noe diettfòr og skal gi henne bittelitt samt Zoolac, og så bare krysse alt av fingre, bein, armer og tær vi har for at hun ikke spyr mer blod. Gjør hun det så må vi operere og det blir sabla dyrt for oss som allerede er i minus. Jeg prøver å finne mulige løsninger på pengekabalen men i øyeblikket ser det mørkt ut. Da opp lån på depositumet på leiligheten er en mulighet.

Har du ikke forsikring ? For den vil jo dekke noe av utgiftene vil jeg tro ?

Krysser fingrene for at hun blir bedre veldig fort :whistle:

Skrevet

Ånei det var ikke den oppdateringen vi ventet på...

Krysser fingrene fremdeles og sender bli frisk vibber!

Skrevet
Han mente at om hun spydde mer blod så MÅ vi operere?

Har hatt noen dårlige timer med søvn hvor jeg har våknet med gru og trodd at hun har kastet opp. Hun har fått Zoolac nå og bittelitt mat, jeg håper det holder seg nede mens jeg er på sykehuset. Marius blir her hjemme med henne.

*kirurger, vettu, må skjære for alt* Fra spøk til alvor: Gubben kastet opp blod for to år siden, litt levrede klumper og noe ferskt. Vi røntget også med kontrast, og alt så fint ut. Han fikk så litt gammelt blod i avføring, og vet ville operere. Jeg ba om second opinion fra en annen vet, og han var mer opptatt av fôr, stressnivå osv. Han foreslo magekatarr/magesår, og tok gastroskopi (?) og biopsi av magesekk. Diagnosen var magesår, Gubben fikk antibiotika og vi måtte stoppe passeringstreningen. Hans magesår kom av stress (ikke bakterie) i forbindelse med andre hunder, og han viste ikke stresset utad til meg, det tæret istedenfor innvendig på ham. Etter to ukers unngåelse av alle hunder og antibiotikaen var han fin igjen. Nå er jeg ennå mer obs på signaler fra ham i møtesituasjoner, og snur heller/hopper inn i skogen enn å "presse" han til å passere en hund han er skeptisk til. Det er noen treninger man bare må gi opp for hundens helbred.. Jeg ville iallefall sjekket dette før en operasjon.

Skrevet

Okei.. hmm.. er litt usikker på hva jeg skal gjøre mtp. om jeg skal ta kontakt med noen andre og undersøke andre ting osv nå. Hun har ikke kastet opp noe mer nå da. Logret og var glad da jeg kom hjem, ligger og slapper av nå. Fikk to tørrforkuler av det foret vi kjøpte og de ville hun gjerne ha.

Skrevet

Ene tispen min spiste en giftkremle (vet at det ikke er tid for sopp nå) og hun fikk magesår i løpet av fire timer. Etter en uke på intravenøst ble hun bra. Så det kan tenkes at valpen din har spist noe som har irritert magesekken, det behøver ikke bestandig å være skarpe gjenstander.

Uansett så ønsker jeg dere lykke til og krysser alt vi har.

Skrevet

Så utrolig kjipt... Krysser fingrene på at det ikke er noe, men de er litt sleazy de bikkjene her. Jeg husker jo bare tilbake på Påsandyret som ikke viste noen tegn på over seks måneder, inntil han bare ble en direkte motpol av seg selv, og måtte under kniven for å fjerne masse plast og over en halv meter med tynntarm...

Skrevet

Hun har fremdeles ikke kastet opp noe mer, så jeg krysser fingrene enda litt mer. Det blir hvertfall ingen operasjon med det første når hun er som nå. Allmenntilstanden virker også bedre, litt piggere.

Skrevet
Hun har fremdeles ikke kastet opp noe mer, så jeg krysser fingrene enda litt mer. Det blir hvertfall ingen operasjon med det første når hun er som nå. Allmenntilstanden virker også bedre, litt piggere.

Det var godt å høre :o

God bedring til Siri :hug:

Skrevet

Ja, det ser hvertfall ut til å bedre seg. Tør allikevel ikke håpe på det aller aller beste sånn med en gang, men. Tror hun har fått matlyst igjen, for hun går og støvsuger gulvet etter kuler etter at jeg rydda vekk skålene. Skal få litt mer våtfòr senere etter vi har vært ute og basjet litt mer tenker jeg.

Skrevet

Ble bare mer og mer nervøs desto mer jeg leste av denne tråden. Så bra hun er bedre nå, og vi krysser fingre og poter for at hun er oppe og leker/løper igjen snart!

Skrevet

Så fint at det går bedre.Har ikke fått lest her før nå og var veldig spent. Fortsatt tvi tvi,alt er krysset her. :hug:

Skrevet

Magesår var det første som slo meg også. Jeg ville fått gjort en skop-undersøkelse av magesekken enten hun blir fin igjen eller ei.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...